Τελευταία Νέα
Ναυτιλία

Ποιός είναι ο διοικητής της ΔΑΛ που συγκρότησε το νομοθέτημα για το οποίο έγινε καταγγελία στις Βρυξέλλες

Ποιός είναι ο διοικητής της ΔΑΛ που συγκρότησε το νομοθέτημα για το οποίο έγινε καταγγελία στις Βρυξέλλες
Πώς η ΔΑΛ παρεμβαίνει στο θεσμικό ευρωπαικό πλαίσιο
Ο πολυπράγμων γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας και  διοικητής  της Δημόσιας Αρχής Λιμένων Δημοσθένης Μπακόπουλος είναι αυτός που συγκρότησε το νομικό πλαίσιο στο νομοσχέδιο ναυτιλίας για το οποίο έχει ξεσηκωθεί θύελλα αντιδράσεων από θεσμικούς φορείς την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, τον ΟΛΠ και την ΕΛΙΜΕ, με αποτέλεσμα να υπάρξει καταγγελία στην Κομισιόν.
Μεταξύ άλλων ανέφερε στην Βουλή:
«Το άρθρο 106, εμείς το στηρίζουμε και προσωπικώς θεωρούμε, ότι μετά από πολλά χρόνια αδράνειας, είναι η πρώτη σοβαρή νομοθετική πρωτοβουλία που αποπειράται να βάλει μια τάξη σε αυτό το περιβαλλοντικά ευαίσθητο ζήτημα
Τι κάνει λοιπόν το άρθρο 106; Πρώτον, αποτελεί μία πολύ ήπια προσαρμογή σε αυτά που προβλέπει ο Κανονισμός 352. Δεύτερον, περιφρουρεί την αρμοδιότητα του λιμανιού, να καθορίζει το λιμάνι που είναι πιο κοντά στην πηγή της ρύπανσης τις ελάχιστες απαιτήσεις και να ασκεί το λιμάνι τον περιορισμό παρόχων»

Ο 39χρονος δικηγόρος μετά από τα άλματα από το Υπουργείο Άμυνας στις τάξεις του ΣΥΡΙΖΑ κατορθώνει και περνά αποφάσεις επί αποφάσεων και «μεταρρυθμίσεις επί μεταρρυθμίσεων».
Εξαιρετικά προσαρμοστικός κατορθώνει να επιβιώνει μετά την αντικατάσταση Δρίτσα από τον Παναγιώτη Κουρουμπλή και να εμπνέει με τις νομικές του γνώσεις την τελική διαμόρφωση νομοσχεδίων προσαρμοζόμενα στις «ευρωπαικές οδηγίες»  αναιρώντας όμως ταυτόχρονα τα  βασικά κριτήρια για τον ασφαλή έλεγχο ρύπανσης των λιμένων, που αποτελεί και βασικό κριτήριο για τις επενδύσεις.
Ποιος είναι ο 39χρονος νομικός που έχει καταφέρει να διαχειρίζεται κομβικά θέματα του υπουργείου; Ο Δημοσθένης Μπακόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και αποφοίτησε από τη νομική σχολή της Αθήνας το 2001.
Συνέχισε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου με εξειδίκευση στο Διεθνές Δίκαιο . Από τον Μάρτιο του 2008 εως τον Οκτώβριο του 2009 υπηρέτησε στο γραφείο του νομικού συμβούλου του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας και στην συνέχισε εως τον Ιούνιο του 2012 υπήρξε νομικός σύμβουλος αρχικά του Γραφείου Υπουργού Εθνικής Αμυνας . Είναι Λέκτορας στην Σχολή Ικάρων.
Στο Υπουργείο Ναυτιλίας φρόντισε να δημιουργήσει μια δημόσια αρχή την ώρα που η μνημονιακή υποχρέωση οδηγούσε στην δημιουργία της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων

Είναι αυτός που επι της ουσίας συγκρότησε το νόμο για την Δημόσια Αρχή Λιμένων ( ΔΑΛ) ΤΟ 2016, της οποίας σήμερα είναι διοικητής.
Η Δημόσια Αρχή Λιμένων νομοθετήθηκε παράλληλα με την ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή  Λιμένων, που στόχο έχει να εποπτεύσει την έννομη και εύρυθμη λειτουργία των λιμένων με βάση τα κοινοτικά πρότυπα.
Τι εξυπηρετεί όμως η ΔΑΛ και γιατί δημιουργήθηκε παράλληλα, ποιος ο ρόλος της και οι στόχοι της;
Πρόκειται για μια αυτοτελή και ανεξάρτητη υπηρεσιακή μονάδα του Υπουργείου Ναυτιλίας με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια που μεταξύ άλλων στόχο έχει να βολέψει και μετατάξεις από τον ΟΛΠ, τον ΟΛΘ κλπ.
Μεταξύ των στόχων της είναι και να γνωστοποιεί αμελλητί στην ΡΑΛ κάθε στοιχείο το οποίο  να συσχετίζεται  με την άσκηση συμβατικών δικαιωμάτων του Ελληνικού Δημοσίου από Σύμβαση Παραχώρησης σε λιμενική ζώνη!
Σημειωτέον ότι ο κ. Μπακόπουλος επελέγη για την θέση του Διοικητή της ΔΑΛ  με ανοιχτή πρόσκληση ενώ οι θέσεις αυτές κατά κανόνα επιλέγονται με ΑΣΕΠ.
Στην ΔΑΛ δημιουργήθηκαν 30 θέσεις εργασίας με δύο διευθύνσεις η μια για την αποτελεσματική άσκηση των αρμοδιοτήτων της αρχής και η άλλη για την εύρυθμη λειτουργία του ΣΔ.΄
Το κυριότερο όμως είναι ο Ειδικός Λογαριασμός ΔΑΛ, όταν οι Ειδικοί Λογαριασμοί καταργήθηκαν και στον συγκεκριμένο ανήκουν τα έσοδα  από ναυάγια που ανήκουν στην Διεύθυνση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του Υπουργείου, χορηγίες, δωρεές, αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων κ.α!
Είναι προφανές ότι η αγορά εκτιμά ότι το συγκεκριμένο πλαίσιο εξυπηρετεί με αντιθεσμικό τρόπο, που αντίκειται στα ευρωπαικά δεδομένα,  συγκεκριμένα συμφέροντα κόντρα στον υγιή ανταγωνισμό .

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης