Σημαντική βελτίωση στις αναδυόμενες αγορές
Αύξηση 6% σημείωσαν τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση της Coca-Cola HBC AG το 3ο τρίμηνο του 2017.
Ο όμιλος σημείωσε ένα ισχυρό τρίμηνο όσον αφορά στον όγκο πωλήσεων, που αυξήθηκε κατά 3,4%, με ευρείες αυξήσεις και στους τρεις τομείς δραστηριοποίησής του.
Στον τομέα των αναπτυγμένων αγορών, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 2,2% κυρίως λόγω της συνδρομής των χωρών της Νότιας Ευρώπης και την καλοκαιρία.
Στον τομέα των αναπτυσσόμενων αγορών, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 5,1%, με ιδιαίτερα ισχυρή ανάπτυξη στην Ουγγαρία και την Τσεχική Δημοκρατία, και σταθεροποίηση στην Πολωνία.
Στον τομέα των αναδυόμενων αγορών, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 3,5%, με ισχυρή ανάπτυξη να καταγράφεται σε Ρουμανία, Σερβία και Ουκρανία.
Ο όγκος πωλήσεων στη Ρωσία παρέμεινε σταθερός, ενώ στη Νιγηρία υποχώρησε μετά τις σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων μας.
Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 2,5% στο τρίτο τρίμηνο, με την πρόοδο να συνεχίζεται και στους τρεις τομείς δραστηριοποίησης.
Στις αναπτυγμένες αγορές, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 1,1%, υποστηριζόμενα από τη συνεχή μας εστίαση στην αύξηση των εσόδων με ταχύτερο ρυθμό από τον όγκο πωλήσεων, καθώς και από την εμφάνιση ενός περισσότερο πληθωριστικού περιβάλλοντος.
Στις αναπτυσσόμενες αγορές, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 2,1%, με συγκράτηση, όπως αναμενόταν, στην τάση βελτίωσης μείγματος και τιμών σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο.
Στις αναδυόμενες αγορές, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 4,2% ως αποτέλεσμα των αυξήσεων τιμών που έγιναν νωρίτερα μέσα στη χρονιά, καθώς και τις βελτιώσεις στο μείγμα κατηγορίας και συσκευασίας.
Ο κ. Μιχάλης Ήμελλος, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Οικονομικός Διευθυντής του Ομίλου, σχολίασε:
«Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από την ισχυρή επίδοση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις στο τρίμηνο, με ταυτόχρονη συνεισφορά και από την ανάπτυξη του όγκου πωλήσεων σε ευρεία βάση, αλλά και από τη σημαντική βελτίωση μείγματος και τιμών.
Οδεύουμε προς το τελευταίο τρίμηνο ενθαρρυμένοι από την πρόοδο που έχουμε σημειώσει και πεπεισμένοι για την επίτευξη των προσδοκιών μας για ολόκληρο το έτος».
Εις μνήμην του Δημήτρη Λόη
Με μεγάλη μας λύπη ανακοινώσαμε τον αιφνίδιο θάνατο του Διευθύνοντα Συμβούλου μας, Δημήτρη Λόη, στις 2 Οκτωβρίου του τρέχοντος έτους. Ο Δημήτρης Λόης διέγραψε μια εξαιρετική πορεία στην Coca-Cola HBC και η δεκαετής συνεισφορά του αφήνει μια ισχυρή παρακαταθήκη στην εταιρεία και τους ανθρώπους της. Από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου, την οποία ανέλαβε το 2011, ηγήθηκε της
Coca-Cola HBC με διακρίσεις και απόλυτη αφοσίωση εν μέσω μίας καθοριστικής περιόδου για την ιστορία της εταιρείας και επηρέασε τη ζωή χιλιάδων συναδέλφων σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιούμαστε. Με αίσθημα ευγνωμοσύνης, δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε την ανάπτυξη της εταιρείας ακολουθώντας τις αξίες που πρέσβευε.
Το Διοικητικό Συμβούλιο έχει καταρτίσει σχέδιο διαδοχής για τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου και έχει ήδη δρομολογηθεί η σχετική διαδικασία. Περαιτέρω ανακοινώσεις θα γίνουν εν ευθέτω χρόνω.
Περιληπτική ενημέρωση
Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από τα ισχυρά αποτελέσματα του τριμήνου, τα οποία καταδεικνύουν την εξαιρετική επίδοση στην αγορά του ολοένα και περισσότερο προσανατολισμένου στις ανάγκες του καταναλωτή χαρτοφυλακίου μας. Η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 3,4% στο τρίμηνο μαρτυρά την ισχυρή δυναμική της δραστηριότητάς μας σε ένα ευρύ φάσμα χωρών. Οι βελτιωμένοι όγκοι πωλήσεων σε αρκετές αγορές στους τομείς των αναδυόμενων και αναπτυσσόμενων αγορών, σε συνδυασμό με ένα ζεστό καλοκαίρι στη Νότια Ευρώπη, υποστήριξαν την αύξηση του όγκου πωλήσεων, παρά τη σταθεροποίηση στη Ρωσία και την Πολωνία και την υποχώρηση που καταγράφηκε στη Νιγηρία.
Κεντρικός πυλώνας της στρατηγικής μας είναι η εστίασή μας στις επιλεγμένες περιστάσεις κατανάλωσης και η προτεραιότητα στις κατηγορίες, συσκευασίες και κανάλια υψηλότερης αξίας για κάθε περίσταση. Οι συνεχιζόμενες πρωτοβουλίες αύξησης των καθαρών εσόδων από πωλήσεις, σε συνδυασμό με τις αυξήσεις τιμών που έγιναν νωρίτερα μέσα στη χρονιά, είχαν ως αποτέλεσμα τη βελτίωση τιμών και μείγματος και στους τρεις τομείς δραστηριοποίησης, με τα έσοδα του Ομίλου ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση να σημειώνουν αύξηση 2,5%, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο. Η αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ήταν 6,0% σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση και 5,0% σε δημοσιευμένη βάση, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι.
Αναπτυγμένες αγορές
Ο όγκος πωλήσεων στις αναπτυγμένες αγορές αυξήθηκε κατά 2,2% στη διάρκεια του τριμήνου, έναντι πτώσης 2,5% το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Η καλή τουριστική περίοδος και οι εξαιρετικά υψηλές καλοκαιρινές θερμοκρασίες στην Ιταλία και την Ελλάδα ευνόησαν τα φετινά αποτελέσματα. Η ανάπτυξη των ανθρακούχων αναψυκτικών με χαμηλές θερμίδες συνεχίστηκε σύμφωνα με τη στρατηγική μας, ενώ τα προϊόντα με πλήρη ζάχαρη σημείωσαν υποχώρηση.
Αναπτυγμένες αγορές (συνέχεια)
Στην Ιταλία ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, υποστηριζόμενος από τις υψηλές θερμοκρασίες του Ιουλίου και του Αυγούστου. Ο κύριος μοχλός της ανάπτυξης ήταν η κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών μετά την επιτυχημένη υλοποίηση της στρατηγικής μας να εστιάσουμε στα δύο κύρια σήματά μας, Lilia και Sveva. Η Coca-Cola Zero ήταν το μόνο σήμα που κατέγραψε αύξηση στην, κατά τα άλλα, φθίνουσα κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών. Οι πωλήσεις στην κατηγορία των ποτών ενέργειας συνέχισαν να αυξάνονται, κυρίως λόγω της καλής επίδοσης του Monster στο οργανωμένο εμπόριο.
Ο όγκος πωλήσεων στην Ελλάδα κατέγραψε υψηλή μονοψήφια αύξηση χάρη στην καλοκαιρία που επικράτησε στη χώρα και την αυξημένη εισροή τουριστών. Στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών συνεχίστηκε η θετική πορεία, ενώ στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών με λίγες θερμίδες καταγράφηκε αύξηση, υποστηριζόμενη περαιτέρω από την κυκλοφορία της νέας Coca-Cola με Stevia και χωρίς θερμίδες. Τα σήματα Fanta, Schweppes και Monster κατέγραψαν καλές επιδόσεις. Οι μακροοικονομικές συνθήκες παραμένουν δύσκολες, με κάποιες θετικές εξελίξεις στην αγορά λιανικής.
Ο όγκος πωλήσεων στην Αυστρία αυξήθηκε κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, κυρίως λόγω των κατηγοριών των εμφιαλωμένων νερών και των ποτών ενέργειας. Η κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών κατέγραψε πτώση στο σύνολό της, με μόνες εξαιρέσεις την Coca-Cola Zero και την Fanta που σημείωσαν θετική επίδοση.
Στην Ελβετία ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε οριακά, με μειώσεις να καταγράφονται σε σχεδόν όλες τις βασικές κατηγορίες. Οι καλές επιδόσεις των αναψυκτικών με λίγες θερμίδες, κυρίως της Coca-Cola Zero και της Fanta, δεν στάθηκαν ικανές να αντισταθμίσουν την πτώση των πωλήσεων της Coca-Cola Regular και των εμφιαλωμένων νερών.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις στις αναπτυγμένες αγορές αυξήθηκαν κατά 2,5% στη διάρκεια του τριμήνου. Η αύξηση του όγκου πωλήσεων και το ευνοϊκό μείγμα τιμών και συσκευασίας υπεραντιστάθμισαν τον αρνητικό αντίκτυπο από τη μεγαλύτερη συμμετοχή της κατηγορίας εμφιαλωμένων νερών, το δυσμενές μείγμα καναλιών διανομής και το δυσμενή αντίκτυπο από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες, λόγω του ασθενέστερου Ελβετικού Φράγκου και της Βρετανικής Στερλίνας. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 1,1% στη διάρκεια του τριμήνου.
Αναπτυσσόμενες αγορές
Ο όγκος πωλήσεων στις αναπτυσσόμενες αγορές αυξήθηκε κατά 5,1%, σε σύγκριση με πτώση 4,2% το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι, κυρίως λόγω των κατηγοριών των ανθρακούχων αναψυκτικών και των εμφιαλωμένων νερών.
Ο όγκος πωλήσεων στην Πολωνία παρέμεινε εν πολλοίς σταθερός, συγκρινόμενος με τη μεσαία μονοψήφια πτώση το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Σε μια φθίνουσα αγορά για ανθρακούχα αναψυκτικά, το χαρτοφυλάκιό μας πέτυχε οριακή αύξηση στο τρίμηνο λόγω της διψήφιας αύξησης των πωλήσεων της Coke Zero, της αύξησης των πωλήσεων της Coca-Cola Regular και της υψηλής μονοψήφιας αύξησης των πωλήσεων της Fanta. Ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών αυξήθηκε σε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό, ενώ στην κατηγορία των ποτών ενέργειας σημειώθηκαν εξαιρετικές επιδόσεις, κυρίως ως αποτέλεσμα της αυξημένης διανομής του Monster. Παράλληλα, οι πωλήσεις στην κατηγορία του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού υποχώρησαν κοντά στο μέσο επίπεδο του εύρους 10-20% σε μια αγορά ιδιαιτέρως ανταγωνιστική.
Στην Ουγγαρία, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό, σε σύγκριση με τη μεσαία μονοψήφια πτώση το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Όλες οι κατηγορίες κατέγραψαν αύξηση του όγκου πωλήσεων, με μεσαία μονοψήφια αύξηση στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, λόγω της εξαιρετικά υψηλής επίδοσης της Coke Zero και την αύξηση της Fanta στο χαμηλό επίπεδο του εύρους
10-20%. Η κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών κατέγραψε αύξηση κοντά στο μέσο επίπεδο του εύρους 10-20%, έχοντας ασθενέστερη βάση σύγκρισης στο αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Η κατηγορία του έτοιμου
Αναπτυσσόμενες αγορές (συνέχεια)
προς κατανάλωση τσαγιού κατέγραψε πολύ ισχυρή αύξηση, η οποία αποδίδεται κυρίως στο πράσινο τσάι και τις γεύσεις χωρίς ζάχαρη.
Ο όγκος πωλήσεων στην Τσεχική Δημοκρατία αυξήθηκε κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό χάρη στη χαμηλή διψήφια αύξηση στις πωλήσεις ανθρακούχων αναψυκτικών, με ισχυρές επιδόσεις να καταγράφονται από τις Coca-Cola Regular, Coke Zero και Fanta.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις στις αναπτυσσόμενες αγορές αυξήθηκαν κατά 9,1% στο τρίμηνο, καθώς ωφεληθήκαμε από τον ισχυρό όγκο πωλήσεων, το θετικό μείγμα τιμών και κατηγορίας και την ενίσχυση των νομισμάτων στην Πολωνία, την Τσεχική Δημοκρατία και την Ουγγαρία. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 2,1%.
Αναδυόμενες αγορές
Στις αναδυόμενες αγορές, ο όγκος πωλήσεων κατέγραψε αύξηση 3,5%, καθώς η πολύ ισχυρή ανάπτυξη στη Ρουμανία, τη Σερβία και την Ουκρανία, σε συνδυασμό με τους σταθερούς όγκους πωλήσεων στη Ρωσία, υπεραντιστάθμισαν την πτώση στη Νιγηρία. Η αύξηση αυτή αποδίδεται κυρίως στη μεσαία μονοψήφια αύξηση στις κατηγορίες των ανθρακούχων αναψυκτικών και εμφιαλωμένων νερών.
Ο όγκος πωλήσεων στη Ρωσία παρέμεινε σταθερός στο τρίτο τρίμηνο, έναντι μεσαίας μονοψήφιας πτώσης το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Παρά τις χαμηλές θερμοκρασίες αυτό το καλοκαίρι, ο ρυθμός πτώσης στην αγορά των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων αναψυκτικών μειώθηκε, και αυτό συνετέλεσε στη σταθεροποίηση του όγκου των πωλήσεών μας στη χώρα. Η κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών κατέγραψε καλή αύξηση όγκου πωλήσεων, χάρη στα σήματα Coca-Cola Regular, Coke Zero, Sprite και Schweppes. Η κατηγορία των ποτών ενέργειας συνέβαλε επίσης στην αύξηση του όγκου πωλήσεων, λόγω της διευρυμένης διανομής του Monster. Οι θετικές επιδόσεις σε αυτές τις κατηγορίες, αντισταθμίστηκαν από την επίδοση στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών, όπου καταγράφηκε έντονη ανταγωνιστική δραστηριότητα από κάποια τοπικά σήματα. Η κατηγορία του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού κατέγραψε πτώση, καθώς η εστίασή μας σε μικρότερο μέγεθος συσκευασίας, στο πλαίσιο των προσπαθειών μας για αύξηση της αξίας ανά κιβώτιο, επηρέασε αρνητικά τον όγκο πωλήσεων.
Ο όγκος πωλήσεων στη Νιγηρία υποχώρησε κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, σε σύγκριση με αύξηση 11% το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Το επίπεδο της μείωσης του όγκου πωλήσεων ήταν σύμφωνο με τις προσδοκίες μας και απεικονίζει την επίδραση των αυξήσεων στις τιμές των προϊόντων μας - άνω του 30% κατά τους τελευταίους δώδεκα μήνες - οι οποίες είχαν έντονα αρνητική επίδραση σε μια περίοδο του έτους που χαρακτηρίζεται από χαμηλή κατανάλωση στη Νιγηρία. Οι συσκευασίες PET των 35 cl και 60 cl που κυκλοφόρησαν στο δεύτερο τρίμηνο σε κατάλληλες τιμές σημείωσαν καλές επιδόσεις και συνέβαλαν στη διατήρηση του όγκου πωλήσεων. Στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών συνέχισε να καταγράφεται αύξηση κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό. Ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των χυμών υποχώρησε σε διψήφιο ποσοστό εν μέσω ενός δύσκολου καταναλωτικού περιβάλλοντος.
Στη Ρουμανία, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό, με όλες τις κατηγορίες να συμβάλλουν θετικά, εκτός από την κατηγορία των ποτών ενέργειας, όπου ο όγκος πωλήσεων παρέμεινε εν πολλοίς σταθερός. Στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών καταγράφηκε μεγάλη αύξηση, που κατά κύριο λόγο οφείλεται στην Coke Zero και την Coca-Cola Regular. Στη Σερβία ο όγκος πωλήσεων κατέγραψε χαμηλή διψήφια αύξηση, με θετική συνεισφορά από όλες τις κατηγορίες.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,6% με θετικές επιδράσεις από τον αυξημένο όγκο πωλήσεων, το βελτιωμένο μείγμα τιμής, συσκευασίας και κατηγορίας και το ισχυρότερο Ρωσικό Ρούβλι. Η αύξηση αυτή αντισταθμίστηκε εν μέρει από τον αντίκτυπο του ασθενέστερου Νάιρα Νιγηρίας. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 4,2%. Η πτώση στον ρυθμό ανάπτυξης από το 8,6% που είχε σημειωθεί στο πρώτο εξάμηνο, οφείλεται στην ενσωμάτωση στη βάση σύγκρισης των αυξήσεων των τιμών που έγιναν στα τέλη του δευτέρου τριμήνου του 2016.
Βασικά οικονομικά μεγέθη ανά κατηγορία
Κατά το τρίτο τρίμηνο, το οποίο αποτελεί τους καλοκαιρινούς μήνες σε όλες μας τις αγορές εκτός της Νιγηρίας, κορυφώθηκαν οι προσπάθειές μας να επιταχύνουμε την καινοτομία σε προϊόντα, γεύσεις και συσκευασίες. Η νέα συνταγή για την Coke Zero έτυχε πολύ καλής αποδοχής και το σήμα Coke ενισχύθηκε περαιτέρω με νέες παραλλαγές, όπως η Coke Zero Lemon, η Coca-Cola Regular Lime και η Coca-Cola με Stevia και χωρίς θερμίδες. Στο εμπορικό σήμα «Fanta», κυκλοφόρησε η φιάλη «slider», η Fanta Instamix, ενώ συνεχίστηκε η παρουσίαση των γεύσεων περιορισμένης έκδοσης σε πολλές από τις χώρες όπου δραστηριοποιούμαστε. Το Schweppes ρόδι στη Ρωσία αποδείχθηκε δημοφιλής προσθήκη. Συνεχίζουμε να εξελίσσουμε τις συνταγές μας και να περιορίζουμε τη ζάχαρη, ενώ παράλληλα αξιοποιούμε τις μεγαλύτερες και πιο κερδοφόρες περιστάσεις για κατανάλωση των ανθρακούχων και μη αναψυκτικών του πλούσιου χαρτοφυλακίου μας.
Στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 2,7%, μετά την αύξηση κατά 1,1% το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Όλες οι αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες αγορές, με εξαίρεση τη Νιγηρία, είχαν καλές επιδόσεις με σημαντική συνεισφορά από τη Ρωσία, την Ουκρανία, τη Ρουμανία, τη Σερβία και την Τσεχική Δημοκρατία.
Ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών αυξήθηκε κατά 7,4%, με υψηλή μονοψήφια αύξηση και στους τρεις τομείς δραστηριοποίησης. Οι υψηλές καλοκαιρινές θερμοκρασίες, η καλή τουριστική σεζόν στην Ελλάδα και οι βελτιώσεις στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών στην Ιταλία συνέβαλαν σε αυτό το εξαιρετικό αποτέλεσμα, που έρχεται μετά την πτώση κατά 8,0% το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των χυμών υποχώρησε κατά 1,8%, καθώς, ενώ οι υποκείμενες τάσεις στις περισσότερες αγορές μας ήταν θετικές, οι μειώσεις του όγκου πωλήσεων στη Νιγηρία και τη Ρωσία και η κατάργηση ορισμένων προϊόντων στην Ιρλανδία αντιστάθμισαν την αύξηση που σημειώθηκε σε άλλες αγορές. Η κατηγορία των ποτών ενέργειας συνέχισε την πορεία ανάπτυξης, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 24,1%. Συνεχίζουμε να εστιάζουμε στην ανάπτυξη του όγκου πωλήσεων του Monster, που αυξήθηκε κατά 39,3% και κατά 43,8% συμπεριλαμβάνοντας τις πωλήσεις σε νέες αγορές.
Στην κατηγορία του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού καταγράφηκε πτώση κατά 5,9% στο τρίτο τρίμηνο, με μειώσεις και στις τρεις αγορές. Κύριοι παράγοντες αυτής της πτώσης ήταν η Ρωσία, η Ουκρανία, η Πολωνία και η Ελλάδα, ενώ η Ρουμανία, η Ουγγαρία και η Σερβία κατέγραψαν αύξηση του όγκου πωλήσεων.
Στη διάρκεια του τριμήνου, οι συσκευασίες άμεσης κατανάλωσης σημείωσαν βελτίωση κατά 10 μονάδες βάσης. Στους τομείς των αναπτυγμένων και αναπτυσσόμενων αγορών βελτιώθηκε το μείγμα συσκευασίας, όπως και στις περισσότερες αναδυόμενες αγορές, με την εξαίρεση της Νιγηρίας.
Πηγή:www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr
Ο όμιλος σημείωσε ένα ισχυρό τρίμηνο όσον αφορά στον όγκο πωλήσεων, που αυξήθηκε κατά 3,4%, με ευρείες αυξήσεις και στους τρεις τομείς δραστηριοποίησής του.
Στον τομέα των αναπτυγμένων αγορών, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 2,2% κυρίως λόγω της συνδρομής των χωρών της Νότιας Ευρώπης και την καλοκαιρία.
Στον τομέα των αναπτυσσόμενων αγορών, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 5,1%, με ιδιαίτερα ισχυρή ανάπτυξη στην Ουγγαρία και την Τσεχική Δημοκρατία, και σταθεροποίηση στην Πολωνία.
Στον τομέα των αναδυόμενων αγορών, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 3,5%, με ισχυρή ανάπτυξη να καταγράφεται σε Ρουμανία, Σερβία και Ουκρανία.
Ο όγκος πωλήσεων στη Ρωσία παρέμεινε σταθερός, ενώ στη Νιγηρία υποχώρησε μετά τις σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων μας.
Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 2,5% στο τρίτο τρίμηνο, με την πρόοδο να συνεχίζεται και στους τρεις τομείς δραστηριοποίησης.
Στις αναπτυγμένες αγορές, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 1,1%, υποστηριζόμενα από τη συνεχή μας εστίαση στην αύξηση των εσόδων με ταχύτερο ρυθμό από τον όγκο πωλήσεων, καθώς και από την εμφάνιση ενός περισσότερο πληθωριστικού περιβάλλοντος.
Στις αναπτυσσόμενες αγορές, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 2,1%, με συγκράτηση, όπως αναμενόταν, στην τάση βελτίωσης μείγματος και τιμών σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο.
Στις αναδυόμενες αγορές, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 4,2% ως αποτέλεσμα των αυξήσεων τιμών που έγιναν νωρίτερα μέσα στη χρονιά, καθώς και τις βελτιώσεις στο μείγμα κατηγορίας και συσκευασίας.
Ο κ. Μιχάλης Ήμελλος, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Οικονομικός Διευθυντής του Ομίλου, σχολίασε:
«Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από την ισχυρή επίδοση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις στο τρίμηνο, με ταυτόχρονη συνεισφορά και από την ανάπτυξη του όγκου πωλήσεων σε ευρεία βάση, αλλά και από τη σημαντική βελτίωση μείγματος και τιμών.
Οδεύουμε προς το τελευταίο τρίμηνο ενθαρρυμένοι από την πρόοδο που έχουμε σημειώσει και πεπεισμένοι για την επίτευξη των προσδοκιών μας για ολόκληρο το έτος».
Εις μνήμην του Δημήτρη Λόη
Με μεγάλη μας λύπη ανακοινώσαμε τον αιφνίδιο θάνατο του Διευθύνοντα Συμβούλου μας, Δημήτρη Λόη, στις 2 Οκτωβρίου του τρέχοντος έτους. Ο Δημήτρης Λόης διέγραψε μια εξαιρετική πορεία στην Coca-Cola HBC και η δεκαετής συνεισφορά του αφήνει μια ισχυρή παρακαταθήκη στην εταιρεία και τους ανθρώπους της. Από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου, την οποία ανέλαβε το 2011, ηγήθηκε της
Coca-Cola HBC με διακρίσεις και απόλυτη αφοσίωση εν μέσω μίας καθοριστικής περιόδου για την ιστορία της εταιρείας και επηρέασε τη ζωή χιλιάδων συναδέλφων σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιούμαστε. Με αίσθημα ευγνωμοσύνης, δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε την ανάπτυξη της εταιρείας ακολουθώντας τις αξίες που πρέσβευε.
Το Διοικητικό Συμβούλιο έχει καταρτίσει σχέδιο διαδοχής για τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου και έχει ήδη δρομολογηθεί η σχετική διαδικασία. Περαιτέρω ανακοινώσεις θα γίνουν εν ευθέτω χρόνω.
Περιληπτική ενημέρωση
Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από τα ισχυρά αποτελέσματα του τριμήνου, τα οποία καταδεικνύουν την εξαιρετική επίδοση στην αγορά του ολοένα και περισσότερο προσανατολισμένου στις ανάγκες του καταναλωτή χαρτοφυλακίου μας. Η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 3,4% στο τρίμηνο μαρτυρά την ισχυρή δυναμική της δραστηριότητάς μας σε ένα ευρύ φάσμα χωρών. Οι βελτιωμένοι όγκοι πωλήσεων σε αρκετές αγορές στους τομείς των αναδυόμενων και αναπτυσσόμενων αγορών, σε συνδυασμό με ένα ζεστό καλοκαίρι στη Νότια Ευρώπη, υποστήριξαν την αύξηση του όγκου πωλήσεων, παρά τη σταθεροποίηση στη Ρωσία και την Πολωνία και την υποχώρηση που καταγράφηκε στη Νιγηρία.
Κεντρικός πυλώνας της στρατηγικής μας είναι η εστίασή μας στις επιλεγμένες περιστάσεις κατανάλωσης και η προτεραιότητα στις κατηγορίες, συσκευασίες και κανάλια υψηλότερης αξίας για κάθε περίσταση. Οι συνεχιζόμενες πρωτοβουλίες αύξησης των καθαρών εσόδων από πωλήσεις, σε συνδυασμό με τις αυξήσεις τιμών που έγιναν νωρίτερα μέσα στη χρονιά, είχαν ως αποτέλεσμα τη βελτίωση τιμών και μείγματος και στους τρεις τομείς δραστηριοποίησης, με τα έσοδα του Ομίλου ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση να σημειώνουν αύξηση 2,5%, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο. Η αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ήταν 6,0% σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση και 5,0% σε δημοσιευμένη βάση, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι.
Αναπτυγμένες αγορές
Ο όγκος πωλήσεων στις αναπτυγμένες αγορές αυξήθηκε κατά 2,2% στη διάρκεια του τριμήνου, έναντι πτώσης 2,5% το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Η καλή τουριστική περίοδος και οι εξαιρετικά υψηλές καλοκαιρινές θερμοκρασίες στην Ιταλία και την Ελλάδα ευνόησαν τα φετινά αποτελέσματα. Η ανάπτυξη των ανθρακούχων αναψυκτικών με χαμηλές θερμίδες συνεχίστηκε σύμφωνα με τη στρατηγική μας, ενώ τα προϊόντα με πλήρη ζάχαρη σημείωσαν υποχώρηση.
Αναπτυγμένες αγορές (συνέχεια)
Στην Ιταλία ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, υποστηριζόμενος από τις υψηλές θερμοκρασίες του Ιουλίου και του Αυγούστου. Ο κύριος μοχλός της ανάπτυξης ήταν η κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών μετά την επιτυχημένη υλοποίηση της στρατηγικής μας να εστιάσουμε στα δύο κύρια σήματά μας, Lilia και Sveva. Η Coca-Cola Zero ήταν το μόνο σήμα που κατέγραψε αύξηση στην, κατά τα άλλα, φθίνουσα κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών. Οι πωλήσεις στην κατηγορία των ποτών ενέργειας συνέχισαν να αυξάνονται, κυρίως λόγω της καλής επίδοσης του Monster στο οργανωμένο εμπόριο.
Ο όγκος πωλήσεων στην Ελλάδα κατέγραψε υψηλή μονοψήφια αύξηση χάρη στην καλοκαιρία που επικράτησε στη χώρα και την αυξημένη εισροή τουριστών. Στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών συνεχίστηκε η θετική πορεία, ενώ στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών με λίγες θερμίδες καταγράφηκε αύξηση, υποστηριζόμενη περαιτέρω από την κυκλοφορία της νέας Coca-Cola με Stevia και χωρίς θερμίδες. Τα σήματα Fanta, Schweppes και Monster κατέγραψαν καλές επιδόσεις. Οι μακροοικονομικές συνθήκες παραμένουν δύσκολες, με κάποιες θετικές εξελίξεις στην αγορά λιανικής.
Ο όγκος πωλήσεων στην Αυστρία αυξήθηκε κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, κυρίως λόγω των κατηγοριών των εμφιαλωμένων νερών και των ποτών ενέργειας. Η κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών κατέγραψε πτώση στο σύνολό της, με μόνες εξαιρέσεις την Coca-Cola Zero και την Fanta που σημείωσαν θετική επίδοση.
Στην Ελβετία ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε οριακά, με μειώσεις να καταγράφονται σε σχεδόν όλες τις βασικές κατηγορίες. Οι καλές επιδόσεις των αναψυκτικών με λίγες θερμίδες, κυρίως της Coca-Cola Zero και της Fanta, δεν στάθηκαν ικανές να αντισταθμίσουν την πτώση των πωλήσεων της Coca-Cola Regular και των εμφιαλωμένων νερών.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις στις αναπτυγμένες αγορές αυξήθηκαν κατά 2,5% στη διάρκεια του τριμήνου. Η αύξηση του όγκου πωλήσεων και το ευνοϊκό μείγμα τιμών και συσκευασίας υπεραντιστάθμισαν τον αρνητικό αντίκτυπο από τη μεγαλύτερη συμμετοχή της κατηγορίας εμφιαλωμένων νερών, το δυσμενές μείγμα καναλιών διανομής και το δυσμενή αντίκτυπο από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες, λόγω του ασθενέστερου Ελβετικού Φράγκου και της Βρετανικής Στερλίνας. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 1,1% στη διάρκεια του τριμήνου.
Αναπτυσσόμενες αγορές
Ο όγκος πωλήσεων στις αναπτυσσόμενες αγορές αυξήθηκε κατά 5,1%, σε σύγκριση με πτώση 4,2% το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι, κυρίως λόγω των κατηγοριών των ανθρακούχων αναψυκτικών και των εμφιαλωμένων νερών.
Ο όγκος πωλήσεων στην Πολωνία παρέμεινε εν πολλοίς σταθερός, συγκρινόμενος με τη μεσαία μονοψήφια πτώση το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Σε μια φθίνουσα αγορά για ανθρακούχα αναψυκτικά, το χαρτοφυλάκιό μας πέτυχε οριακή αύξηση στο τρίμηνο λόγω της διψήφιας αύξησης των πωλήσεων της Coke Zero, της αύξησης των πωλήσεων της Coca-Cola Regular και της υψηλής μονοψήφιας αύξησης των πωλήσεων της Fanta. Ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών αυξήθηκε σε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό, ενώ στην κατηγορία των ποτών ενέργειας σημειώθηκαν εξαιρετικές επιδόσεις, κυρίως ως αποτέλεσμα της αυξημένης διανομής του Monster. Παράλληλα, οι πωλήσεις στην κατηγορία του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού υποχώρησαν κοντά στο μέσο επίπεδο του εύρους 10-20% σε μια αγορά ιδιαιτέρως ανταγωνιστική.
Στην Ουγγαρία, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό, σε σύγκριση με τη μεσαία μονοψήφια πτώση το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Όλες οι κατηγορίες κατέγραψαν αύξηση του όγκου πωλήσεων, με μεσαία μονοψήφια αύξηση στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, λόγω της εξαιρετικά υψηλής επίδοσης της Coke Zero και την αύξηση της Fanta στο χαμηλό επίπεδο του εύρους
10-20%. Η κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών κατέγραψε αύξηση κοντά στο μέσο επίπεδο του εύρους 10-20%, έχοντας ασθενέστερη βάση σύγκρισης στο αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Η κατηγορία του έτοιμου
Αναπτυσσόμενες αγορές (συνέχεια)
προς κατανάλωση τσαγιού κατέγραψε πολύ ισχυρή αύξηση, η οποία αποδίδεται κυρίως στο πράσινο τσάι και τις γεύσεις χωρίς ζάχαρη.
Ο όγκος πωλήσεων στην Τσεχική Δημοκρατία αυξήθηκε κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό χάρη στη χαμηλή διψήφια αύξηση στις πωλήσεις ανθρακούχων αναψυκτικών, με ισχυρές επιδόσεις να καταγράφονται από τις Coca-Cola Regular, Coke Zero και Fanta.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις στις αναπτυσσόμενες αγορές αυξήθηκαν κατά 9,1% στο τρίμηνο, καθώς ωφεληθήκαμε από τον ισχυρό όγκο πωλήσεων, το θετικό μείγμα τιμών και κατηγορίας και την ενίσχυση των νομισμάτων στην Πολωνία, την Τσεχική Δημοκρατία και την Ουγγαρία. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 2,1%.
Αναδυόμενες αγορές
Στις αναδυόμενες αγορές, ο όγκος πωλήσεων κατέγραψε αύξηση 3,5%, καθώς η πολύ ισχυρή ανάπτυξη στη Ρουμανία, τη Σερβία και την Ουκρανία, σε συνδυασμό με τους σταθερούς όγκους πωλήσεων στη Ρωσία, υπεραντιστάθμισαν την πτώση στη Νιγηρία. Η αύξηση αυτή αποδίδεται κυρίως στη μεσαία μονοψήφια αύξηση στις κατηγορίες των ανθρακούχων αναψυκτικών και εμφιαλωμένων νερών.
Ο όγκος πωλήσεων στη Ρωσία παρέμεινε σταθερός στο τρίτο τρίμηνο, έναντι μεσαίας μονοψήφιας πτώσης το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Παρά τις χαμηλές θερμοκρασίες αυτό το καλοκαίρι, ο ρυθμός πτώσης στην αγορά των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων αναψυκτικών μειώθηκε, και αυτό συνετέλεσε στη σταθεροποίηση του όγκου των πωλήσεών μας στη χώρα. Η κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών κατέγραψε καλή αύξηση όγκου πωλήσεων, χάρη στα σήματα Coca-Cola Regular, Coke Zero, Sprite και Schweppes. Η κατηγορία των ποτών ενέργειας συνέβαλε επίσης στην αύξηση του όγκου πωλήσεων, λόγω της διευρυμένης διανομής του Monster. Οι θετικές επιδόσεις σε αυτές τις κατηγορίες, αντισταθμίστηκαν από την επίδοση στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών, όπου καταγράφηκε έντονη ανταγωνιστική δραστηριότητα από κάποια τοπικά σήματα. Η κατηγορία του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού κατέγραψε πτώση, καθώς η εστίασή μας σε μικρότερο μέγεθος συσκευασίας, στο πλαίσιο των προσπαθειών μας για αύξηση της αξίας ανά κιβώτιο, επηρέασε αρνητικά τον όγκο πωλήσεων.
Ο όγκος πωλήσεων στη Νιγηρία υποχώρησε κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, σε σύγκριση με αύξηση 11% το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Το επίπεδο της μείωσης του όγκου πωλήσεων ήταν σύμφωνο με τις προσδοκίες μας και απεικονίζει την επίδραση των αυξήσεων στις τιμές των προϊόντων μας - άνω του 30% κατά τους τελευταίους δώδεκα μήνες - οι οποίες είχαν έντονα αρνητική επίδραση σε μια περίοδο του έτους που χαρακτηρίζεται από χαμηλή κατανάλωση στη Νιγηρία. Οι συσκευασίες PET των 35 cl και 60 cl που κυκλοφόρησαν στο δεύτερο τρίμηνο σε κατάλληλες τιμές σημείωσαν καλές επιδόσεις και συνέβαλαν στη διατήρηση του όγκου πωλήσεων. Στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών συνέχισε να καταγράφεται αύξηση κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό. Ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των χυμών υποχώρησε σε διψήφιο ποσοστό εν μέσω ενός δύσκολου καταναλωτικού περιβάλλοντος.
Στη Ρουμανία, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό, με όλες τις κατηγορίες να συμβάλλουν θετικά, εκτός από την κατηγορία των ποτών ενέργειας, όπου ο όγκος πωλήσεων παρέμεινε εν πολλοίς σταθερός. Στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών καταγράφηκε μεγάλη αύξηση, που κατά κύριο λόγο οφείλεται στην Coke Zero και την Coca-Cola Regular. Στη Σερβία ο όγκος πωλήσεων κατέγραψε χαμηλή διψήφια αύξηση, με θετική συνεισφορά από όλες τις κατηγορίες.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,6% με θετικές επιδράσεις από τον αυξημένο όγκο πωλήσεων, το βελτιωμένο μείγμα τιμής, συσκευασίας και κατηγορίας και το ισχυρότερο Ρωσικό Ρούβλι. Η αύξηση αυτή αντισταθμίστηκε εν μέρει από τον αντίκτυπο του ασθενέστερου Νάιρα Νιγηρίας. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 4,2%. Η πτώση στον ρυθμό ανάπτυξης από το 8,6% που είχε σημειωθεί στο πρώτο εξάμηνο, οφείλεται στην ενσωμάτωση στη βάση σύγκρισης των αυξήσεων των τιμών που έγιναν στα τέλη του δευτέρου τριμήνου του 2016.
Βασικά οικονομικά μεγέθη ανά κατηγορία
Κατά το τρίτο τρίμηνο, το οποίο αποτελεί τους καλοκαιρινούς μήνες σε όλες μας τις αγορές εκτός της Νιγηρίας, κορυφώθηκαν οι προσπάθειές μας να επιταχύνουμε την καινοτομία σε προϊόντα, γεύσεις και συσκευασίες. Η νέα συνταγή για την Coke Zero έτυχε πολύ καλής αποδοχής και το σήμα Coke ενισχύθηκε περαιτέρω με νέες παραλλαγές, όπως η Coke Zero Lemon, η Coca-Cola Regular Lime και η Coca-Cola με Stevia και χωρίς θερμίδες. Στο εμπορικό σήμα «Fanta», κυκλοφόρησε η φιάλη «slider», η Fanta Instamix, ενώ συνεχίστηκε η παρουσίαση των γεύσεων περιορισμένης έκδοσης σε πολλές από τις χώρες όπου δραστηριοποιούμαστε. Το Schweppes ρόδι στη Ρωσία αποδείχθηκε δημοφιλής προσθήκη. Συνεχίζουμε να εξελίσσουμε τις συνταγές μας και να περιορίζουμε τη ζάχαρη, ενώ παράλληλα αξιοποιούμε τις μεγαλύτερες και πιο κερδοφόρες περιστάσεις για κατανάλωση των ανθρακούχων και μη αναψυκτικών του πλούσιου χαρτοφυλακίου μας.
Στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 2,7%, μετά την αύξηση κατά 1,1% το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Όλες οι αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες αγορές, με εξαίρεση τη Νιγηρία, είχαν καλές επιδόσεις με σημαντική συνεισφορά από τη Ρωσία, την Ουκρανία, τη Ρουμανία, τη Σερβία και την Τσεχική Δημοκρατία.
Ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών αυξήθηκε κατά 7,4%, με υψηλή μονοψήφια αύξηση και στους τρεις τομείς δραστηριοποίησης. Οι υψηλές καλοκαιρινές θερμοκρασίες, η καλή τουριστική σεζόν στην Ελλάδα και οι βελτιώσεις στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών στην Ιταλία συνέβαλαν σε αυτό το εξαιρετικό αποτέλεσμα, που έρχεται μετά την πτώση κατά 8,0% το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των χυμών υποχώρησε κατά 1,8%, καθώς, ενώ οι υποκείμενες τάσεις στις περισσότερες αγορές μας ήταν θετικές, οι μειώσεις του όγκου πωλήσεων στη Νιγηρία και τη Ρωσία και η κατάργηση ορισμένων προϊόντων στην Ιρλανδία αντιστάθμισαν την αύξηση που σημειώθηκε σε άλλες αγορές. Η κατηγορία των ποτών ενέργειας συνέχισε την πορεία ανάπτυξης, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 24,1%. Συνεχίζουμε να εστιάζουμε στην ανάπτυξη του όγκου πωλήσεων του Monster, που αυξήθηκε κατά 39,3% και κατά 43,8% συμπεριλαμβάνοντας τις πωλήσεις σε νέες αγορές.
Στην κατηγορία του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού καταγράφηκε πτώση κατά 5,9% στο τρίτο τρίμηνο, με μειώσεις και στις τρεις αγορές. Κύριοι παράγοντες αυτής της πτώσης ήταν η Ρωσία, η Ουκρανία, η Πολωνία και η Ελλάδα, ενώ η Ρουμανία, η Ουγγαρία και η Σερβία κατέγραψαν αύξηση του όγκου πωλήσεων.
Στη διάρκεια του τριμήνου, οι συσκευασίες άμεσης κατανάλωσης σημείωσαν βελτίωση κατά 10 μονάδες βάσης. Στους τομείς των αναπτυγμένων και αναπτυσσόμενων αγορών βελτιώθηκε το μείγμα συσκευασίας, όπως και στις περισσότερες αναδυόμενες αγορές, με την εξαίρεση της Νιγηρίας.
Πηγή:www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr