Επιδίωξη της θυγατρικής εταιρίας Fisikon είναι να αναπτύξει δίκτυο πρατηρίων κατά μήκος των εθνικών οδικών αξόνων
Με ταχείς ρυθμούς αυξάνεται η κατανάλωση φυσικού αερίου στα ΙΧ αυτοκίνητα, καθώς το κόστος γεμίσματος του ρεζερβουάρ είναι φθηνότερο κατά 70% σε σχέση με το αντίστοιχο της βενζίνης.
Σήμερα η τιμή του φυσικού αερίου (CNG) διαμορφώνεται στα 0,863 ευρώ το κιλό και η τιμή της βενζίνης ανέρχεται στο 1,47 ευρώ το λίτρο.
Οι τρέχουσες οικονομικές συνθήκες οδηγούν αρκετούς κατόχους ΙΧ σε μετατροπή του κινητήρα, έτσι ώστε να κινείται και με την καύση φυσικού αερίου που είναι πιο φθηνό.
Η εταιρεία Fisikon, θυγατρική της ΔΕΠΑ, αναπροσαρμόζει τα επενδυτικά της σχέδια για τη δημιουργία νέων πρατηρίων καυσίμων, τα οποία θα πωλούν και φυσικό αέριο.
Σύμφωνα με πληροφορίες η διοίκηση της Fisikon κάνει αγώνα δρόμου για να προλάβει τις ανάγκες των καταναλωτών που περιμένουν την επέκταση του δικτύου για να απαλλαγούν από το κόστος της βενζίνης.
Το 2018 τα πρατήρια που θα έχουν τη δυνατότητα πώλησης φυσικού αερίου θα φθάσουν τα 25 σε όλη την Ελλάδα, ενδεχομένως και τα 30 σε περίπτωση που εξασφαλιστούν έγκαιρα οι άδειες λειτουργίας τους.
Χρονοβόρα η διαδικασία αδειοδότησης
Το μεγαλύτερο πρόβλημα της εταιρείας είναι η αδειοδότηση του πρατηρίου, στο οποίο προστίθεται και το φυσικό αέριο, ενώ να σημειωθεί ότι θα διαθέτει και τα υπόλοιπα υγρά καύσιμα αφού θα πρόκειται για μικτά πρατήρια.
Ο χρόνος αδειοδότησης αρχικά έφθανε τα 3 χρόνια, καθώς οι υπηρεσίες προσπαθούσαν να εφαρμόσουν την νομοθεσία που τίθεντο σε υλοποίηση για πρώτη φορά.
Όμως οι διαδικασίες παραμένουν χρονοβόρες, με το χρόνο εξασφάλισης μιας άδειας να έχει μειωθεί μεν στα 2 χρόνια, αλλά να είναι ακόμη εξαιρετικά μακρύς και να αναγκάζει την εταιρία Fisikon να αναπροσαρμόζει τα σχέδια της με βάση το διάστημα έκδοσης της άδειας.
Η Fisikon παραδίδει σύντομα δύο νέα πρατήρια, το ένα στην περιοχή της Ηλιούπολης και το δεύτερο στον Ασπρόπυργο.
Ο στόχος της εταιρείας είναι να δημιουργήσει πρατήρια φυσικού αερίου κατά μήκος των εθνικών οδικών αξόνων.
Η Fisikon επιθυμεί να έχει παρουσία από την Πάτρα μέχρι τις Σέρρες και από την Ηγουμενίτσα μέχρι τον Έβρο.
Λιγότεροι ρύποι, χαμηλότερο κόστος
Η επιτάχυνση επέκτασης του δικτύου είναι πρώτης προτεραιότητας για το επιτελείο της Fisikon, δεδομένου ότι διαπιστώνει πως η κατανάλωση «τρέχει» με τριψήφιο ποσοστό αύξησης λόγω της χαμηλής τιμής σε σχέση με τη βενζίνη και του γεγονότος ότι πρόκειται για «καθαρό» καύσιμο με μειωμένους κατά 25% ρύπους διοξειδίου του άνθρακα και σχεδόν μηδενικούς ρύπους από μικροσωματίδια (ρυπαντής που έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα επικίνδυνος για την δημόσια υγεία).
Τα τελευταία χρόνια υπήρξε στροφή προς τα πετρελαιοκίνητα οχήματα διότι το πετρέλαιο κίνησης ήταν φθηνότερο σε σχέση με τη βενζίνη.
Όμως το φυσικό αέριο είναι φθηνότερο κατά 37% σε σχέση με το πετρέλαιο και πρόκειται κυρίως για καθαρό καύσιμο σε σχέση με το πετρέλαιο κίνησης.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι περισσότερα από 2.000 ΙΧ κινούνται στην Αττική με τη δυνατότητα καύσης φυσικού αερίου, αριθμός που ασφαλώς είναι μικρός στο σύνολο της αγοράς αλλά πρόκειται να αυξηθεί κατακόρυφα με την ανάπτυξη – επέκταση του δικτύου της Fisikon.
Επισημαίνεται, τέλος, ότι με κόστος μόλις 8,6 ευρώ μπορεί κάποιος να διανύσει τουλάχιστον 450 χιλιόμετρα με το όχημά του που χρησιμοποιεί ως καύσιμο φυσικό αέριο, ενώ υπογραμμίζεται πως η κατανάλωση εξαρτάται από τον τύπου του ΙΧ και τον κυβισμό τους.
Ο κινητήρας 2.000 κυβικών εκατοστών είναι προφανές ότι με το συγκεκριμένο κόστος καυσίμων θα διανύσει λιγότερα χιλιόμετρα σε σχέση με έναν κινητήρα 1.400 κυβικών.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
www.worldenergynews.gr
Σήμερα η τιμή του φυσικού αερίου (CNG) διαμορφώνεται στα 0,863 ευρώ το κιλό και η τιμή της βενζίνης ανέρχεται στο 1,47 ευρώ το λίτρο.
Οι τρέχουσες οικονομικές συνθήκες οδηγούν αρκετούς κατόχους ΙΧ σε μετατροπή του κινητήρα, έτσι ώστε να κινείται και με την καύση φυσικού αερίου που είναι πιο φθηνό.
Η εταιρεία Fisikon, θυγατρική της ΔΕΠΑ, αναπροσαρμόζει τα επενδυτικά της σχέδια για τη δημιουργία νέων πρατηρίων καυσίμων, τα οποία θα πωλούν και φυσικό αέριο.
Σύμφωνα με πληροφορίες η διοίκηση της Fisikon κάνει αγώνα δρόμου για να προλάβει τις ανάγκες των καταναλωτών που περιμένουν την επέκταση του δικτύου για να απαλλαγούν από το κόστος της βενζίνης.
Το 2018 τα πρατήρια που θα έχουν τη δυνατότητα πώλησης φυσικού αερίου θα φθάσουν τα 25 σε όλη την Ελλάδα, ενδεχομένως και τα 30 σε περίπτωση που εξασφαλιστούν έγκαιρα οι άδειες λειτουργίας τους.
Χρονοβόρα η διαδικασία αδειοδότησης
Το μεγαλύτερο πρόβλημα της εταιρείας είναι η αδειοδότηση του πρατηρίου, στο οποίο προστίθεται και το φυσικό αέριο, ενώ να σημειωθεί ότι θα διαθέτει και τα υπόλοιπα υγρά καύσιμα αφού θα πρόκειται για μικτά πρατήρια.
Ο χρόνος αδειοδότησης αρχικά έφθανε τα 3 χρόνια, καθώς οι υπηρεσίες προσπαθούσαν να εφαρμόσουν την νομοθεσία που τίθεντο σε υλοποίηση για πρώτη φορά.
Όμως οι διαδικασίες παραμένουν χρονοβόρες, με το χρόνο εξασφάλισης μιας άδειας να έχει μειωθεί μεν στα 2 χρόνια, αλλά να είναι ακόμη εξαιρετικά μακρύς και να αναγκάζει την εταιρία Fisikon να αναπροσαρμόζει τα σχέδια της με βάση το διάστημα έκδοσης της άδειας.
Η Fisikon παραδίδει σύντομα δύο νέα πρατήρια, το ένα στην περιοχή της Ηλιούπολης και το δεύτερο στον Ασπρόπυργο.
Ο στόχος της εταιρείας είναι να δημιουργήσει πρατήρια φυσικού αερίου κατά μήκος των εθνικών οδικών αξόνων.
Η Fisikon επιθυμεί να έχει παρουσία από την Πάτρα μέχρι τις Σέρρες και από την Ηγουμενίτσα μέχρι τον Έβρο.
Λιγότεροι ρύποι, χαμηλότερο κόστος
Η επιτάχυνση επέκτασης του δικτύου είναι πρώτης προτεραιότητας για το επιτελείο της Fisikon, δεδομένου ότι διαπιστώνει πως η κατανάλωση «τρέχει» με τριψήφιο ποσοστό αύξησης λόγω της χαμηλής τιμής σε σχέση με τη βενζίνη και του γεγονότος ότι πρόκειται για «καθαρό» καύσιμο με μειωμένους κατά 25% ρύπους διοξειδίου του άνθρακα και σχεδόν μηδενικούς ρύπους από μικροσωματίδια (ρυπαντής που έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα επικίνδυνος για την δημόσια υγεία).
Τα τελευταία χρόνια υπήρξε στροφή προς τα πετρελαιοκίνητα οχήματα διότι το πετρέλαιο κίνησης ήταν φθηνότερο σε σχέση με τη βενζίνη.
Όμως το φυσικό αέριο είναι φθηνότερο κατά 37% σε σχέση με το πετρέλαιο και πρόκειται κυρίως για καθαρό καύσιμο σε σχέση με το πετρέλαιο κίνησης.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι περισσότερα από 2.000 ΙΧ κινούνται στην Αττική με τη δυνατότητα καύσης φυσικού αερίου, αριθμός που ασφαλώς είναι μικρός στο σύνολο της αγοράς αλλά πρόκειται να αυξηθεί κατακόρυφα με την ανάπτυξη – επέκταση του δικτύου της Fisikon.
Επισημαίνεται, τέλος, ότι με κόστος μόλις 8,6 ευρώ μπορεί κάποιος να διανύσει τουλάχιστον 450 χιλιόμετρα με το όχημά του που χρησιμοποιεί ως καύσιμο φυσικό αέριο, ενώ υπογραμμίζεται πως η κατανάλωση εξαρτάται από τον τύπου του ΙΧ και τον κυβισμό τους.
Ο κινητήρας 2.000 κυβικών εκατοστών είναι προφανές ότι με το συγκεκριμένο κόστος καυσίμων θα διανύσει λιγότερα χιλιόμετρα σε σχέση με έναν κινητήρα 1.400 κυβικών.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
www.worldenergynews.gr