Ενέργεια

Παρέμβαση της ΡΑΕ για μεγαλύτερη σαφήνεια στους λογαριασμούς ρεύματος ζητά η ένωση καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ

Παρέμβαση της ΡΑΕ για μεγαλύτερη σαφήνεια στους λογαριασμούς ρεύματος ζητά η ένωση καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ
Η οργάνωση εκτιμά πως οι χρεώσεις και ο τρόπος υπολογισμού τους δεν είναι ξεκάθαρα, ενώ ζητά την κατάργηση ορισμένων από τις λεγόμενες Ρυθμιζόμενες Χρεώσεις, όπως του ΕΤΜΕΑΡ και των ΥΚΩ
«Κόκκινη κάρτα» στους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας βγάζει η οργάνωση προστασίας καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ, η οποία κάνει λόγο για αδιαφανείς λογαριασμούς ρεύματος και παράλληλα – βάσει καταγγελιών καταναλωτών – εκτιμά πως αυτοί είναι αυξημένοι.
Τα παράπονα των καταναλωτών όπως και η έρευνα της οργάνωσης, συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας υπόσχονται περισσότερα από αυτά που είναι σε θέση να δώσουν και αρκετές εταιρείες χρησιμοποιούν ακόμη και το τρικ των δωροεπιταγών που όμως δεν φθάνουν ποτέ στα χέρια των δικαιούχων.
Σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ διαπιστώθηκαν αθέμιτες εμπορικές πρακτικές από ορισμένους παρόχους τόσο κατά τη διαφήμιση των υπηρεσιών όσο και κατά την προσφορά τους στους καταναλωτές.
Για παράδειγμα, κάποιοι ισχυρίζονται ότι προσφέρουν το φθηνότερο ρεύμα στην αγορά ενέργειας, άλλοι υπόσχονται δωροεπιταγές 100 ευρώ για αγορές σε Super Market, ενώ σε μια περίπτωση τουλάχιστον ο καταναλωτής δεν την έλαβε ποτέ.  
Επίσης γίνεται αναφορά για ελλιπή ενημέρωση των καταναλωτών πριν τη σύναψη της σύμβασης, με στόχο την προσέλκυση όσο το δυνατόν περισσότερων πελατών.
Για παράδειγμα δεν αναφέρουν στον καταναλωτή την «ποινή» που θα κληθεί να πληρώσει  σε περίπτωση διακοπής του συμβολαίου του πριν από τη λήξη του συμφωνημένου χρόνου, ή ότι η προσφερόμενη χαμηλή τιμή της κιλοβατώρας ισχύει για ορισμένους μήνες, ή ότι στον λογαριασμό υπάρχει χρέωση με την ένδειξη «ρήτρα αναπροσαρμογής», για την ύπαρξη και τον τρόπο λειτουργίας της οποίας δεν ενημερώθηκε πριν τη σύναψη της σύμβασης.

Προβληματικός ο τρόπος υπολογισμού των χρεώσεων

Η ΕΚΠΟΙΖΩ κάνει λόγο για αδιαφάνεια των χρεώσεων και του τρόπου υπολογισμού τους, όπως αποτυπώνονται στους λογαριασμούς ρεύματος και στα συμβόλαια που υπογράφουν οι καταναλωτές.
Οι συμβάσεις των περισσότερων παρόχων είναι πολυσέλιδες, με δυσνόητους όρους και με ψιλά γράμματα.
Οι δε λογαριασμοί των περισσότερων εναλλακτικών παρόχων δεν αναφέρουν τον τρόπο υπολογισμού των ρυθμιζόμενων χρεώσεων.
Πολλοί προμηθευτές δεν διαθέτουν υποδείγματα λογαριασμών για το κάθε πακέτο προσφοράς στην ιστοσελίδα τους, έτσι ώστε ο καταναλωτής να ενημερώνεται ορθά και να μπορεί να συγκρίνει και να επιλέγει τον προμηθευτή σύμφωνα με τις ανάγκες του.
Ορισμένοι προμηθευτές προβαίνουν σε επιμερισμό των Ρυθμιζόμενων Χρεώσεων κατά μήνα, γεγονός που καθιστά το λογαριασμό αδιαφανή και προκαλεί σύγχυση στον καταναλωτή, δεδομένου ότι οι χρεώσεις αυτές εξαρτώνται από την κατανάλωση, όπως μετράται κάθε τέσσερις μήνες και ως εκ τούτου καθίσταται δυσχερής η σύγκριση μεταξύ εναλλακτικών προμηθευτών.
Η ΕΚΠΟΙΖΩ θεωρεί αναγκαίο την υιοθέτηση μιας κοινής πολιτικής ως προς τη μεθοδολογία του υπολογισμού των χρεώσεων από όλους τους προμηθευτές. 
Για τους λόγους αυτούς η ΕΚΠΟΙΖΩ προτρέπει την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και την Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή να παρέμβουν, υποχρεώνοντας τους προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος να αναπροσαρμόσουν τους λογαριασμούς, ώστε να είναι αναλυτικοί, σαφείς, κατανοητοί, πλήρεις και να εμπεριέχουν όλες τις πληροφορίες που είναι απαραίτητες για την κατανόησή τους.  
Επίσης ζητάει από τα συναρμόδια Υπουργεία να προβούν σε κατάργηση κάποιων από τις «Ρυθμιζόμενες Χρεώσεις» ιδίως του ΕΤΜΕΑΡ, ΥΚΩ, και λοιπών Χρεώσεων, ώστε να αποκατασταθούν οι άδικες και υπερβολικά υψηλές χρεώσεις που επιβαρύνουν τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος.

Νίκος Θεοδωρόπουλος

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης