Οι παρενέργειες στη ζήτηση πετρελαίου και στις τιμές των μετάλλων
Οι οικονομικές επιπτώσεις στην αγορά από τους τυφώνες Harvey και Irma έρχονται στο επίκεντρο και η Goldman Sachs σε έκθεσή της καταγράφει πώς αυτές επηρεάζουν τα προϊόντα.
Σύμφωνα με την επενδυτική τράπεζα οι αρνητικές επιπτώσεις των τυφώνων στο πετρέλαιο είναι πολύ μεγαλύτερες στη ζήτηση από ό, τι στην πλευρά της παραγωγής.
Αυτό σημαίνει υψηλότερα αποθέματα και ελαφρώς χαμηλότερες τιμές τουλάχιστον στο εγγύς μέλλον.
Για τα μέταλλα, επισημαίνει ότι θα πρέπει να αντικατασταθούν τα κατεστραμμένα αυτοκίνητα και τα σπίτια, ενισχύοντας τη ζήτηση μετάλλων.
Ωστόσο, σύμφωνα με την τράπεζα ότι ο αντίκτυπος στις τιμές των μετάλλων είναι πιθανώς μικρός για δύο λόγους.
Πρώτον, οι ΗΠΑ καταναλώνουν ένα μικρό μερίδιο μετάλλων στην παγκόσμια αγορά.
Δεύτερον, η εμπειρία του τυφώνα Κατρίνα δείχνει ότι η διαδικασία ανάκτησης μπορεί να πάρει πολύ χρόνο, περιορίζοντας τις πιθανές επιπτώσεις στις τιμές των μετάλλων.
Η επενδυτική τράπεζα επισημαίνει ότι η παγκόσμια ανάπτυξη παραμένει ισχυρή και οι προβλέψεις για τον παγκόσμιο ΑΕΠ του 2017 και του 2018, ανέρχονται στο 3¾%, από 3½% στην αρχή του έτους, και ο δείκτης παγκόσμιας τρέχουσας δραστηριότητάς (CAI) ανέρχεται στο 4,6% τον Αύγουστο.
Όσον αφορά το πετρέλαιο η πορεία της καταιγίδας Harvey, παρέκαμψε τις υπεράκτιες πλατφόρμες του αμερικανικού Κόλπου του Μεξικού προς την Ανατολή, αφήνοντας τον αντίκτυπο στην παραγωγή περιοριζόμενο σε προληπτικό κλείσιμο.
Για την Irma, ο αντίκτυπος στην παραγωγή θα είναι μηδενικός δεδομένης της απουσίας εγκαταστάσεων κοντά στη Φλόριντα.
Από την άλλη πλευρά, παρά την προσωρινή αύξηση της ζήτησης βενζίνης από την εκκένωση, αναμένεται συνολική απώλεια ζήτησης 900 kb / d από τους δύο τυφώνες, σε σύγκριση με διαταραχές της παραγωγής 300 kb / d.
Η αύξηση της οικονομικής δραστηριότητας από την ανάκαμψη που αναμενόταν θα μπορούσε να αυξήσει τη ζήτηση πετρελαίου σε σχέση με τα επίπεδα εάν δεν υπήρχε τυφώνας.
Αλλά πολύ σύντομα, αναμένουμε ο Harvey και η Irma να οδηγήσουν σε υψηλότερα αποθέματα πετρελαίου και ελαφρώς χαμηλότερες τιμές πετρελαίου.
Οι επιπτώσεις των τιμών στη βενζίνη και το ντίζελ σε σχέση με το αργό πετρέλαιο είναι πιθανότατα πολύ πιο σημαντικές, καθώς ο τυφώνας Harvey έχει διαταράξει μεγάλο μέρος της αμερικανικής δυναμικότητας ανακύκλωσης (ακόμα 15% του πετρελαίου).
Από την πλευρά των μετάλλων, το βασικό μήνυμα είναι ότι οι προσπάθειες ανάκαμψης και ανοικοδόμησης θα ενισχύσουν τη ζήτηση μετάλλων.
Σε αντίθεση με τη ζήτηση βενζίνης, όπου τα ταξίδια περιορίσθηκαν, θα πρέπει να αντικατασταθούν τα κατεστραμμένα αυτοκίνητα και τα σπίτια, με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη ζήτηση για μέταλλα και άλλα οικοδομικά υλικά.
Για παράδειγμα, οι τιμές των μετοχών της Home Depot αυξήθηκαν κατά 6% από τις 24 Αυγούστου έως τις 11 Σεπτεμβρίου (έναντι 2% του S & P 500).
Ωστόσο, ότι το μέγεθος των επιπτώσεων στα μέταλλα είναι πιθανό να είναι μέτριο εκτιμά η Goldman Sachs.
Και υπάρχουν δύο λόγοι για αυτό.
Πρώτον, οι ΗΠΑ έχουν ένα μικρό μερίδιο της παγκόσμιας ζήτησης μετάλλων, καταναλώνοντας το 6% του χάλυβα και το 8% του χαλκού το 2016.
Αν και ο αριθμός των ανθρώπων στις περιοχές με μεγάλες διακηρύξεις καταστροφών είναι μεγάλος (14,7 εκατομμύρια για το Harvey ή 4,5% του πληθυσμού των ΗΠΑ) και η πληγείσα περιοχή τείνει να έχει οικονομίες υψηλής έντασης κατασκευών (το Χιούστον έχει το 2% του αμερικανικού πληθυσμού αλλά το 4% της οικοδομικής δραστηριότητας), εξακολουθεί να είναι δύσκολο να παρατηρηθεί σημαντική αύξηση της ζήτησης μετάλλων σε παγκόσμιο επίπεδο .
Δεύτερον, οι προσπάθειες ανάκαμψης και ανοικοδόμησης είναι πιθανό να διαρκέσουν πολύ.
Η κατασκευαστική δραστηριότητα στη Νέα Ορλεάνη σταμάτησεαμέσως μετά το χτύπημα του τυφώνα Κατρίνα δεν ανάκαμψε στα επίπεδα πριν από τον τυφώνα για μισό χρόνο.
Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ανάκαμψης, η κατασκευαστική δραστηριότητα στη Νέα Ορλεάνη ξεπέρασε την υπόλοιπη Λουιζιάνα για τα επόμενα τρία χρόνια.
www.worldenergynews.gr
Σύμφωνα με την επενδυτική τράπεζα οι αρνητικές επιπτώσεις των τυφώνων στο πετρέλαιο είναι πολύ μεγαλύτερες στη ζήτηση από ό, τι στην πλευρά της παραγωγής.
Αυτό σημαίνει υψηλότερα αποθέματα και ελαφρώς χαμηλότερες τιμές τουλάχιστον στο εγγύς μέλλον.
Για τα μέταλλα, επισημαίνει ότι θα πρέπει να αντικατασταθούν τα κατεστραμμένα αυτοκίνητα και τα σπίτια, ενισχύοντας τη ζήτηση μετάλλων.
Ωστόσο, σύμφωνα με την τράπεζα ότι ο αντίκτυπος στις τιμές των μετάλλων είναι πιθανώς μικρός για δύο λόγους.
Πρώτον, οι ΗΠΑ καταναλώνουν ένα μικρό μερίδιο μετάλλων στην παγκόσμια αγορά.
Δεύτερον, η εμπειρία του τυφώνα Κατρίνα δείχνει ότι η διαδικασία ανάκτησης μπορεί να πάρει πολύ χρόνο, περιορίζοντας τις πιθανές επιπτώσεις στις τιμές των μετάλλων.
Η επενδυτική τράπεζα επισημαίνει ότι η παγκόσμια ανάπτυξη παραμένει ισχυρή και οι προβλέψεις για τον παγκόσμιο ΑΕΠ του 2017 και του 2018, ανέρχονται στο 3¾%, από 3½% στην αρχή του έτους, και ο δείκτης παγκόσμιας τρέχουσας δραστηριότητάς (CAI) ανέρχεται στο 4,6% τον Αύγουστο.
Όσον αφορά το πετρέλαιο η πορεία της καταιγίδας Harvey, παρέκαμψε τις υπεράκτιες πλατφόρμες του αμερικανικού Κόλπου του Μεξικού προς την Ανατολή, αφήνοντας τον αντίκτυπο στην παραγωγή περιοριζόμενο σε προληπτικό κλείσιμο.
Για την Irma, ο αντίκτυπος στην παραγωγή θα είναι μηδενικός δεδομένης της απουσίας εγκαταστάσεων κοντά στη Φλόριντα.
Από την άλλη πλευρά, παρά την προσωρινή αύξηση της ζήτησης βενζίνης από την εκκένωση, αναμένεται συνολική απώλεια ζήτησης 900 kb / d από τους δύο τυφώνες, σε σύγκριση με διαταραχές της παραγωγής 300 kb / d.
Η αύξηση της οικονομικής δραστηριότητας από την ανάκαμψη που αναμενόταν θα μπορούσε να αυξήσει τη ζήτηση πετρελαίου σε σχέση με τα επίπεδα εάν δεν υπήρχε τυφώνας.
Αλλά πολύ σύντομα, αναμένουμε ο Harvey και η Irma να οδηγήσουν σε υψηλότερα αποθέματα πετρελαίου και ελαφρώς χαμηλότερες τιμές πετρελαίου.
Οι επιπτώσεις των τιμών στη βενζίνη και το ντίζελ σε σχέση με το αργό πετρέλαιο είναι πιθανότατα πολύ πιο σημαντικές, καθώς ο τυφώνας Harvey έχει διαταράξει μεγάλο μέρος της αμερικανικής δυναμικότητας ανακύκλωσης (ακόμα 15% του πετρελαίου).
Από την πλευρά των μετάλλων, το βασικό μήνυμα είναι ότι οι προσπάθειες ανάκαμψης και ανοικοδόμησης θα ενισχύσουν τη ζήτηση μετάλλων.
Σε αντίθεση με τη ζήτηση βενζίνης, όπου τα ταξίδια περιορίσθηκαν, θα πρέπει να αντικατασταθούν τα κατεστραμμένα αυτοκίνητα και τα σπίτια, με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη ζήτηση για μέταλλα και άλλα οικοδομικά υλικά.
Για παράδειγμα, οι τιμές των μετοχών της Home Depot αυξήθηκαν κατά 6% από τις 24 Αυγούστου έως τις 11 Σεπτεμβρίου (έναντι 2% του S & P 500).
Ωστόσο, ότι το μέγεθος των επιπτώσεων στα μέταλλα είναι πιθανό να είναι μέτριο εκτιμά η Goldman Sachs.
Και υπάρχουν δύο λόγοι για αυτό.
Πρώτον, οι ΗΠΑ έχουν ένα μικρό μερίδιο της παγκόσμιας ζήτησης μετάλλων, καταναλώνοντας το 6% του χάλυβα και το 8% του χαλκού το 2016.
Αν και ο αριθμός των ανθρώπων στις περιοχές με μεγάλες διακηρύξεις καταστροφών είναι μεγάλος (14,7 εκατομμύρια για το Harvey ή 4,5% του πληθυσμού των ΗΠΑ) και η πληγείσα περιοχή τείνει να έχει οικονομίες υψηλής έντασης κατασκευών (το Χιούστον έχει το 2% του αμερικανικού πληθυσμού αλλά το 4% της οικοδομικής δραστηριότητας), εξακολουθεί να είναι δύσκολο να παρατηρηθεί σημαντική αύξηση της ζήτησης μετάλλων σε παγκόσμιο επίπεδο .
Δεύτερον, οι προσπάθειες ανάκαμψης και ανοικοδόμησης είναι πιθανό να διαρκέσουν πολύ.
Η κατασκευαστική δραστηριότητα στη Νέα Ορλεάνη σταμάτησεαμέσως μετά το χτύπημα του τυφώνα Κατρίνα δεν ανάκαμψε στα επίπεδα πριν από τον τυφώνα για μισό χρόνο.
Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ανάκαμψης, η κατασκευαστική δραστηριότητα στη Νέα Ορλεάνη ξεπέρασε την υπόλοιπη Λουιζιάνα για τα επόμενα τρία χρόνια.
www.worldenergynews.gr