Το μέταλλο που εκτοξεύει την τιμή των μπαταριών αυτών
Η φράση μπαταρία λιθίου είναι αναπόσπαστο κομμάτι των σύγχρονων ηλεκτρονικών συσκευών.
Ωστόσο η έκφραση αυτή δεν αποτυπώνει την αλήθεια. Είναι γεγονός ότι χάρη στη χημική σύσταση του λιθίου οι σύγχρονες μπαταρίες είναι πιο δυνατές με αποτέλεσμα οι συσκευές που λειτουργούν με αυτές να έχουν διπλάσια ενέργεια από ότι θα είχαν χωρίς αυτό.
Όμως αυτό που δεν ξέρει ο περισσότερος κόσμος είναι ότι το λίθιο αποτελεί ένα πολύ μικρό κομμάτι της μπαταρίας.
Ακόμη και σήμερα πάραυτα οι μπαταρίες λιθίου αποτελούν ένα από τα πιο γρήγορα αναπτυσσόμενα κομμάτια της βιομηχανίας ενέργειας σήμερα.
Η τεχνολογία δεν μπορεί να αναπτυχθεί ακόμη πιο πολύ λόγω της τιμής και το μεγαλύτερο κόστος δεν είναι αυτό που νομίζετε.
Μόνο τα τελευταία χρόνια οι τιμές λιθίου έχουν εκτοξευθεί.
Το γεγονός αυτό οφείλεται στην αυξημένη χρήση μπαταριών λιθίου σε ηλεκτρονικές συσκευές, μεγάλες ενεργειακές μονάδες και ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το Model 3 της Tesla είναι έτοιμο και η εταιρία θέλει να ξεκινήσει την παραγωγή του στο Gigafactory άμεσα.
Το εργοστάσιο είναι το πρώτο από τα πολλά που σχεδιάζονται σε άλλα σημεία του πλανήτη και μόνο του αναμένεται να χρειαστεί σχεδόν όλη την τρέχουσα παραγωγή λιθίου στον κόσμο.
Με αυτό ως δεδομένο θα χρειαστεί χρόνος για να συμβαδίσει η αγορά με τη ζήτηση που σημαίνει ότι η ανοδική πορεία του λιθίου δεν θα σταματήσει εδώ.
Ωστόσο οι αυξημένες τιμές του λιθίου δεν είναι η αιτία που οι ομώνυμες μπαταρίες είναι τόσο ακριβές.
Το εν λόγω μέταλλο είναι λιγότερο από το 5% μιας τέτοιας μπαταρίας ανάλογα με το μέγεθος.
Στην πραγματικότητα σύμφωνα με έρευνα που δημοσίευσε το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon University ακόμη και αν η διάθεση του λιθίου ήταν δωρεάν η τιμή της μπαταρίας θα έπεφτε κατά 3% μόνο.
Εξάλλου το λίθιο δεν είναι σπάνιο μέταλλο.
Μπορεί να αναπληρωθεί η αυξανόμενη ζήτηση με την ανάπτυξη νέων τοποθεσιών εξόρυξης στην Αργεντινή, τη Βολιβία και την Αυστραλία αν και θα χρειαστεί χρόνος.
Την ίδια στιγμή πρόκληση αποτελεί ένα λιγότερο γνωστό μέταλλο που χρησιμοποιείται στις μπαταρίες λιθίου και το οποίο ευθύνεται για το υψηλό κόστος.
Πρόκειται για το κοβάλτιο το οποίο βρίσκεται σε μεγαλύτερη αναλογία στις μπαταρίες από το λίθιο και είναι δύσκολο να βρεθεί.
Η αιτία είναι ότι πρόκειται για υποπροϊόν των εξορύξεων και για το λόγο αυτό υπάρχουν μετρημένα ορυχεία που με ασφάλεια και αξιοπιστία παράγουν το μέταλλο με αποτέλεσμα να μην είναι εξασφαλισμένη η προσφορά.
Αρκεί ένα από τα λίγα ορυχεία να βγουν εκτός παραγωγής για να υπάρξει πρόβλημα.
Η κατάσταση περιπλέκεται από το γεγονός ότι η πλειοψηφία των ποσοτήτων κοβαλτίου προέρχονται από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κογκό.
Τον περασμένο χρόνο παρήγαγε 66,000 τόνους κοβαλτίου και ακολούθησε η Κίνα με 7,700 τόνους.
Η Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό είναι μία χώρα όπου υπάρχουν βίαιες εξεγέρσεις που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο τις επιχειρήσεις και να καταστήσουν την όποια επένδυση δύσκολη.
Αλλά και κερδοφόρα ταυτόχρονα καθώς είναι πιο ακριβό από το λίθιο κάτι που θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη αύξηση της τιμής του στο μέλλον.
www.worldenergynews.gr
Ωστόσο η έκφραση αυτή δεν αποτυπώνει την αλήθεια. Είναι γεγονός ότι χάρη στη χημική σύσταση του λιθίου οι σύγχρονες μπαταρίες είναι πιο δυνατές με αποτέλεσμα οι συσκευές που λειτουργούν με αυτές να έχουν διπλάσια ενέργεια από ότι θα είχαν χωρίς αυτό.
Όμως αυτό που δεν ξέρει ο περισσότερος κόσμος είναι ότι το λίθιο αποτελεί ένα πολύ μικρό κομμάτι της μπαταρίας.
Ακόμη και σήμερα πάραυτα οι μπαταρίες λιθίου αποτελούν ένα από τα πιο γρήγορα αναπτυσσόμενα κομμάτια της βιομηχανίας ενέργειας σήμερα.
Η τεχνολογία δεν μπορεί να αναπτυχθεί ακόμη πιο πολύ λόγω της τιμής και το μεγαλύτερο κόστος δεν είναι αυτό που νομίζετε.
Μόνο τα τελευταία χρόνια οι τιμές λιθίου έχουν εκτοξευθεί.
Το γεγονός αυτό οφείλεται στην αυξημένη χρήση μπαταριών λιθίου σε ηλεκτρονικές συσκευές, μεγάλες ενεργειακές μονάδες και ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το Model 3 της Tesla είναι έτοιμο και η εταιρία θέλει να ξεκινήσει την παραγωγή του στο Gigafactory άμεσα.
Το εργοστάσιο είναι το πρώτο από τα πολλά που σχεδιάζονται σε άλλα σημεία του πλανήτη και μόνο του αναμένεται να χρειαστεί σχεδόν όλη την τρέχουσα παραγωγή λιθίου στον κόσμο.
Με αυτό ως δεδομένο θα χρειαστεί χρόνος για να συμβαδίσει η αγορά με τη ζήτηση που σημαίνει ότι η ανοδική πορεία του λιθίου δεν θα σταματήσει εδώ.
Ωστόσο οι αυξημένες τιμές του λιθίου δεν είναι η αιτία που οι ομώνυμες μπαταρίες είναι τόσο ακριβές.
Το εν λόγω μέταλλο είναι λιγότερο από το 5% μιας τέτοιας μπαταρίας ανάλογα με το μέγεθος.
Στην πραγματικότητα σύμφωνα με έρευνα που δημοσίευσε το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon University ακόμη και αν η διάθεση του λιθίου ήταν δωρεάν η τιμή της μπαταρίας θα έπεφτε κατά 3% μόνο.
Εξάλλου το λίθιο δεν είναι σπάνιο μέταλλο.
Μπορεί να αναπληρωθεί η αυξανόμενη ζήτηση με την ανάπτυξη νέων τοποθεσιών εξόρυξης στην Αργεντινή, τη Βολιβία και την Αυστραλία αν και θα χρειαστεί χρόνος.
Την ίδια στιγμή πρόκληση αποτελεί ένα λιγότερο γνωστό μέταλλο που χρησιμοποιείται στις μπαταρίες λιθίου και το οποίο ευθύνεται για το υψηλό κόστος.
Πρόκειται για το κοβάλτιο το οποίο βρίσκεται σε μεγαλύτερη αναλογία στις μπαταρίες από το λίθιο και είναι δύσκολο να βρεθεί.
Η αιτία είναι ότι πρόκειται για υποπροϊόν των εξορύξεων και για το λόγο αυτό υπάρχουν μετρημένα ορυχεία που με ασφάλεια και αξιοπιστία παράγουν το μέταλλο με αποτέλεσμα να μην είναι εξασφαλισμένη η προσφορά.
Αρκεί ένα από τα λίγα ορυχεία να βγουν εκτός παραγωγής για να υπάρξει πρόβλημα.
Η κατάσταση περιπλέκεται από το γεγονός ότι η πλειοψηφία των ποσοτήτων κοβαλτίου προέρχονται από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κογκό.
Τον περασμένο χρόνο παρήγαγε 66,000 τόνους κοβαλτίου και ακολούθησε η Κίνα με 7,700 τόνους.
Η Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό είναι μία χώρα όπου υπάρχουν βίαιες εξεγέρσεις που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο τις επιχειρήσεις και να καταστήσουν την όποια επένδυση δύσκολη.
Αλλά και κερδοφόρα ταυτόχρονα καθώς είναι πιο ακριβό από το λίθιο κάτι που θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη αύξηση της τιμής του στο μέλλον.
www.worldenergynews.gr