Ο υπουργός Ενέργειας προωθεί τη μεταφορά της εταιρίας στο Υπερταμείο, όπως επίσης την αντιμετώπιση των προβλημάτων ρευστότητας τη διασφάλιση της βιωσιμότητάς της
Κρίσιμες αποφάσεις για το μέλλον της Λάρκο καλείται να πάρει η κυβέρνηση καθώς βαθαίνει το οικονομικό αδιέξοδο της εταιρίας και δεν μπορεί να στηρίξει την συνέχιση της παραγωγικής της λειτουργίας.
Ενδεικτική της κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η ιστορική μεταλλευτική βιομηχανία νικελίου είναι η δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου κ. Άνθιμου Ξενίδη στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής την περασμένη εβδομάδα.
«Η διοίκηση της εταιρείας είναι σε μια δύσκολη κατάσταση, πρέπει να το καταλάβετε αυτό. Δουλεύουμε, παράγουμε και πουλάμε κάτω του κόστους. Αυτό μπορείς να το κάνεις αλλά για λίγο χρονικό διάστημα, εμάς διήρκεσε πολύ. Πρέπει να πάρουμε αποφάσεις», είπε.
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης στην ίδια Επιτροπή αναγνώρισε το πρόβλημα - αποτέλεσμα μιας διαχρονικής κακοδιαχείρισης και πελατειακών σχέσεων - και δεσμεύτηκε για την μεταφορά της Λάρκο στο Υπερταμείο, καθώς και την εκπόνηση από τον Σεπτέμβριο ενός βραχυπρόθεσμου πλάνου για την αντιμετώπιση των προβλημάτων ρευστότητας και ενός μακροπρόθεσμου στρατηγικού σχεδίου που θα διασφαλίζει τη βιωσιμότητας της εταιρείας.
Ο υπουργός γνωρίζει βεβαίως ότι τίποτα δεν είναι εύκολο για την περίπτωση της Λάρκο, ειδικά στην παρούσα συγκυρία της χαμηλής τιμής διακύμανσης της τιμής του νικελίου που καθιστά το κόστος παραγωγής της εταιρίας ακόμη πιο υψηλό.
Καθοριστικής σημασίας η επιστροφή των κρατικών ενισχύσεων
Το πιο κομβικό ζήτημα για την εταιρία είναι η επιστροφή των κρατικών ενισχύσεων ύψους 135 εκατ. ευρώ που απαιτεί η Κομισιόν με απόφασή της.
Η εκκρεμότητα των κρατικών ενισχύσεων δεν επιτρέπει στην Λάρκο καμία πρόσβαση στο χρηματοπιστωτικό σύστημα, με αποτέλεσμα να μην γίνονται επενδύσεις εκσυγχρονισμού που θα περιόριζαν το κόστος λειτουργίας.
Ένα δεύτερο θέμα που πρέπει να διευθετηθεί είναι το ιδιοκτησιακό.
Πρόκειται για ένα σύνθετο θέμα, που ξεκινάει από τα δικαιώματα της παλαιάς και νέας ΛΑΡΚΟ και επεκτείνεται μέχρι το εάν τα εργοστάσια ανήκουν στην εταιρεία ή στο Δημόσιο.
Η κατάσταση της εταιρίας είναι τέτοια που δεν μπορεί να ανταποκριθεί ούτε στη νέα σύμβαση που υπέγραψε με τη ΔΕΗ, η οποία της διασφαλίζει χαμηλή τιμή ρεύματος (37,3 ευρώ ανά μεγαβατώρα).
Η διοίκηση της Λάρκο καταρτίζει αυτή την περίοδο ένα σχέδιο εξυγίανσης που προβλέπει μείωση παραγωγής και περιορισμό του λειτουργικού κόστους, χωρίς ωστόσο να διαφαίνεται στον ορίζοντα ότι ο στόχος της εξυγίανσης επιτυγχάνεται, ενώ βρίσκει αντιμέτωπους τους εργαζόμενους.
www.worldenergynews.gr
Ενδεικτική της κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η ιστορική μεταλλευτική βιομηχανία νικελίου είναι η δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου κ. Άνθιμου Ξενίδη στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής την περασμένη εβδομάδα.
«Η διοίκηση της εταιρείας είναι σε μια δύσκολη κατάσταση, πρέπει να το καταλάβετε αυτό. Δουλεύουμε, παράγουμε και πουλάμε κάτω του κόστους. Αυτό μπορείς να το κάνεις αλλά για λίγο χρονικό διάστημα, εμάς διήρκεσε πολύ. Πρέπει να πάρουμε αποφάσεις», είπε.
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης στην ίδια Επιτροπή αναγνώρισε το πρόβλημα - αποτέλεσμα μιας διαχρονικής κακοδιαχείρισης και πελατειακών σχέσεων - και δεσμεύτηκε για την μεταφορά της Λάρκο στο Υπερταμείο, καθώς και την εκπόνηση από τον Σεπτέμβριο ενός βραχυπρόθεσμου πλάνου για την αντιμετώπιση των προβλημάτων ρευστότητας και ενός μακροπρόθεσμου στρατηγικού σχεδίου που θα διασφαλίζει τη βιωσιμότητας της εταιρείας.
Ο υπουργός γνωρίζει βεβαίως ότι τίποτα δεν είναι εύκολο για την περίπτωση της Λάρκο, ειδικά στην παρούσα συγκυρία της χαμηλής τιμής διακύμανσης της τιμής του νικελίου που καθιστά το κόστος παραγωγής της εταιρίας ακόμη πιο υψηλό.
Καθοριστικής σημασίας η επιστροφή των κρατικών ενισχύσεων
Το πιο κομβικό ζήτημα για την εταιρία είναι η επιστροφή των κρατικών ενισχύσεων ύψους 135 εκατ. ευρώ που απαιτεί η Κομισιόν με απόφασή της.
Η εκκρεμότητα των κρατικών ενισχύσεων δεν επιτρέπει στην Λάρκο καμία πρόσβαση στο χρηματοπιστωτικό σύστημα, με αποτέλεσμα να μην γίνονται επενδύσεις εκσυγχρονισμού που θα περιόριζαν το κόστος λειτουργίας.
Ένα δεύτερο θέμα που πρέπει να διευθετηθεί είναι το ιδιοκτησιακό.
Πρόκειται για ένα σύνθετο θέμα, που ξεκινάει από τα δικαιώματα της παλαιάς και νέας ΛΑΡΚΟ και επεκτείνεται μέχρι το εάν τα εργοστάσια ανήκουν στην εταιρεία ή στο Δημόσιο.
Η κατάσταση της εταιρίας είναι τέτοια που δεν μπορεί να ανταποκριθεί ούτε στη νέα σύμβαση που υπέγραψε με τη ΔΕΗ, η οποία της διασφαλίζει χαμηλή τιμή ρεύματος (37,3 ευρώ ανά μεγαβατώρα).
Η διοίκηση της Λάρκο καταρτίζει αυτή την περίοδο ένα σχέδιο εξυγίανσης που προβλέπει μείωση παραγωγής και περιορισμό του λειτουργικού κόστους, χωρίς ωστόσο να διαφαίνεται στον ορίζοντα ότι ο στόχος της εξυγίανσης επιτυγχάνεται, ενώ βρίσκει αντιμέτωπους τους εργαζόμενους.
www.worldenergynews.gr