Ενέργεια

Great Sea: «Ξεπαγώνουν» οι πληρωμές 72 εκατ ευρώ από ΑΔΜΗΕ προς Nexans προς επιστροφή των ερευνητικών πλοίων

Great Sea: «Ξεπαγώνουν» οι πληρωμές 72 εκατ ευρώ από ΑΔΜΗΕ προς Nexans προς επιστροφή των ερευνητικών πλοίων
ΡΑΕΕΥ και ΡΑΕΚ με κοινή απόφασή τους ενέκριναν συνολικές δαπάνες 72 εκατ. ευρώ  για το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης

Το δρόμο για το «ξεπάγωμα» των πληρωμών από τον ΑΔΜΗΕ προς τη Nexans ώστε να δρομολογηθεί η επιστροφή των ερευνητικών πλοίων, άνοιξαν την περασμένη εβδομάδα οι Ρυθμιστικές Αρχές Ελλάδας και Κύπρου (ΡΑΕΕΥ και ΡΑΕΚ).
Με κοινή απόφασή τους ενέκριναν συνολικές δαπάνες ύψους 72 εκατ. ευρώ  για το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης GSI, εκ των οποίων τα 36 εκατ. αντιστοιχούν σε εκκρεμή δόση για τη κατασκευή του καλωδίου που είχε «παγώσει» από το Φεβρουάριο και τα υπόλοιπα 36 σε κόστος των ερευνητικών πλοίων. Οι εγκεκριμένες δαπάνες περνάνε στη ρυθμιστική βάση του GSI για να ανακτηθούν από τους καταναλωτές Ελλάδας και Κύπρου σε ποσοστό 37% και 63% .

H απόφαση των Ρυθμιστικών Αρχών κρίθηκε απαραίτητη προκειμένου να πληρωθεί η Nexans και να δώσει εντολή στα ιταλικά πλοία «NG Worker» και «Ievoli Relume» να επιστρέψουν στην ελληνική ΑΟΖ στο πλαίσιο του  δρομολογημένου σχεδίου από την ελληνική κυβέρνηση για επέκταση των ερευνών βυθομέτρησης στα διεθνή ύδατα.

Για να εκδοθεί η ΝΑVTEX που σύμφωνα με πληροφορίες προετοιμάζεται από το υπουργείο Εξωτερικών, θα πρέπει τα δύο ερευνητικά πλοία να βρίσκονται εδώ γι αυτό και ήταν κρίσιμης σημασίας η πληρωμή της Nexans. Η γαλλική εταιρία φέρεται να έλαβε δεσμεύσεις από την ελληνική κυβέρνηση για την επέκταση των ερευνών στα διεθνή ύδατα προκειμένου να προχωρήσει σε εκ νέου ναύλωση των  ερευνητικών σκαφών, κάνοντας σαφές ότι δεν έχει κανένα νόημα να τα φέρει πίσω για να αγκυροβολήσουν σε κάποιο ελληνικό λιμάνι.

Κατόπιν αυτού, παράγοντες με γνώση των εξελίξεων εκτιμούν ότι είναι θέμα ημερών η μετακίνηση των πλοίων προς τα ελληνικά ύδατα. Χθες πάντως το πλοίο «Ievoli Relume» μετακινήθηκε από το λιμάνι Den Helder της Ολλανδίας με προορισμό το λιμάνι Hull στο Ηνωμένο Βασίλειο, παραδοσιακό λιμάνι επιχειρήσεων που πλέον υποστηρίζουν υπεράκτια αιολικά. Δεν έχει γίνει γνωστό εάν το πλοίο κατευθύνεται προς τα εκεί στο πλαίσιο εκτέλεσης κάποιου άλλου συμβολαίου ή για συντήρηση πριν επιστρέψει στην Ελλάδα. Το δεύτερο πλοίο βρίσκεται στο ιταλικό λιμάνι Μεσσήνα, χωρίς να έχει μετακινηθεί επί του παρόντος.

Στα σχέδια της Αθήνας για έκδοση Navtex στα ανατολικά της Κάσου και της Καρπάθου και ολοκλήρωση των ερευνών αντέδρασε χθες η Τουρκία με την εφημερίδα Gumhuriyet να επισημαίνει σε σχετικό δημοσίευμα ότι ¨προκαλεί εντύπωση πως οι ισχυρισμοί έρχονται μετά τη συνάντηση του υπουργού Εξωτερικών Χακάν Φιντάν και του Ελληνα ομολόγου του Γιώργου Γεραπετρίτη στο περιθώριο των συναντήσεων του ΝΑΤΟ την Πέμπτη». 

www.worldenergynews.gr

 

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης


CiscoCampaign