Στα υβριδικά αυτοκίνητα στρέφεται ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Oliver Blume καθώς οι πωλήσεις EV επιβραδύνονται
Ο γερμανικός κολοσσός των αυτοκινήτων έχει πάρει πίσω το αρχικό σχέδιο που είχε καταρτίσει για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Σύμφωνα με το Bloomberg, VW, η οποία παρουσίασε την οικογένεια ηλεκτρικών αυτοκινήτων ID ως κεντρικό στοιχείο του μέλλοντός της, παραδέχθηκε την περασμένη εβδομάδα ότι θα χρειαστεί περισσότερα plug-in υβριδικά, καθώς οι πωλήσεις EV επιβραδύνονται.
Η εταιρεία τα «θαλάσσωσε» σε αρκετές κυκλοφορίες μοντέλων και έμεινε πίσω στην κινεζική αγορά, όπου κυριαρχούν πλέον οι τοπικές εταιρείες.
Ο γερμανικός κολοσσός έχει επίσης αναβάλει τις προσπάθειες να αναζητήσει εξωτερικούς επενδυτές για τη μονάδα μπαταριών της και έχει απορρίψει τα σχέδια για ένα εργοστάσιο EV αξίας 2 δισεκατομμυρίων ευρώ (2,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων) στη Γερμανία.
Στην πραγματικότητα, η αυτοκινητοβιομηχανία πουλάει τόσα πολλά αυτοκίνητα που εξακολουθούν να λειτουργούν με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ώστε είναι αρκετά κοντά στην υπέρβαση του ορίου εκπομπών ρύπων το επόμενο έτος, οδηγώντας τον διευθύνοντα σύμβουλο Oliver Blume να ζητήσει από τις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές επιείκεια.
Μεταστροφή στους κινητήρες εσωτερικής καύσης
Πρόκειται για μια απότομη μεταστροφή σε σχέση με μόλις τρία χρόνια πριν, όταν η επιθετική άσκηση πίεσης της VW για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση άνοιξε ρήγματα μέσα στον κλάδο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η ηλεκτροκίνηση «έχει κερδίσει τον αγώνα», δήλωσε στέλεχος της εταιρείας κατά την παρουσίαση της στρατηγικής της VW για τις μπαταρίες το 2021.
«Πολλοί στη βιομηχανία αμφισβήτησαν την προσέγγισή μας. Σήμερα, ακολουθούν το παράδειγμά μας, ενώ εμείς δρέπουμε τους καρπούς».
Παρόλο που οι καρποί αυτοί δεν ήταν τόσο άφθονοι όσο ήλπιζε η VW, η εταιρεία δεν κάνει πλήρη στροφή από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι συνεργασίες
Ο Blume προσβλέπει σε συνεργασίες με εταιρείες όπως η Xpeng Inc. ενώ σχεδιάζει μια νέα εταιρεία EV στην Κίνα, προσφέροντας μοντέλα εξοπλισμένα με gadgets όπως avatar μέσα στο αυτοκίνητο για να κερδίσει τους νεαρότερους καταναλωτές που στράφηκαν στην κινεζική BYD Co. και την Tesla Inc.
Η VW έχει επίσης συζητήσει με Ευρωπαίους κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένης της Renault SA, σχετικά με την ανάπτυξη φθηνότερων EVs για να κερδίσει τους αγοραστές αυτοκινήτων μαζικής αγοράς.
Η VW δεν είναι η μόνη που πρέπει να επαναπροσδιορίσει τις δυνατότητές της λόγω της επιβράδυνσης των EV.
Μαζική η στροφή στη βενζίνη
Χώρες όπως η Γερμανία και η Σουηδία έχουν σταματήσει ή μειώσει τις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία εξακολουθούν να τείνουν να είναι ακριβότερα από τα αντίστοιχα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, γεγονός που έχει πλήξει τον ευρύτερο τομέα.
Τα κενά στα δημόσια δίκτυα φόρτισης συνεχίζουν επίσης να απωθούν τους πιθανούς αγοραστές.
Η Stellantis NV δήλωσε πρόσφατα ότι θα πωλεί αυτοκίνητα που έχει αναπτύξει από κοινού με έναν κινέζο εταίρο στην Ευρώπη από τον Σεπτέμβριο, καθώς προσπαθεί να μειώσει το κόστος των ηλεκτρικών της προτάσεων.
Επίσης, η Mercedes-Benz Group AG σταμάτησε την ανάπτυξη υποδομών για τα νέα ηλεκτρικά πολυτελή σεντάν για να εξοικονομήσει χρήματα και σχεδιάζει να αυξήσει κατακόρυφα τις πωλήσεις αμαξιών που λειτουργούν με βενζίνη.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η BMW AG, η οποία είχε μεγαλύτερη επιτυχία στην πώληση ηλεκτρικών οχημάτων από τους Γερμανούς ανταγωνιστές της, εξακολουθεί να προειδοποιεί αυτή την εβδομάδα ότι το σχέδιο της ΕΕ να απαγορεύσει ουσιαστικά τις πωλήσεις νέων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2035 θα πλήξει τη βιομηχανία.
Οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές πρόκειται να επανεξετάσουν την πολιτική το 2026.
Η επιβράδυνση έχει επιφέρει σοβαρό πλήγμα ακόμη και στην Tesla, η οποία έχει χάσει 235 δισεκατομμύρια δολάρια σε κεφαλαιοποίηση της αγοράς φέτος, υπερτριπλάσια από την τρέχουσα αποτίμηση της VW.
Ο διευθύνων σύμβουλος Elon Musk έχει ωστόσο επικρίνει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων για την υποχώρηση.
«Ο ρυθμός υιοθέτησης των EV παγκοσμίως βρίσκεται υπό πίεση και πολλοί άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων αποσύρονται από τα EV και αντ' αυτού επιδιώκουν τα plug-in υβριδικά», δήλωσε ο Musk τον περασμένο μήνα όταν συζητούσε για τα κέρδη του πρώτου τριμήνου της Tesla.
www.worldenergynews.gr
Σύμφωνα με το Bloomberg, VW, η οποία παρουσίασε την οικογένεια ηλεκτρικών αυτοκινήτων ID ως κεντρικό στοιχείο του μέλλοντός της, παραδέχθηκε την περασμένη εβδομάδα ότι θα χρειαστεί περισσότερα plug-in υβριδικά, καθώς οι πωλήσεις EV επιβραδύνονται.
Η εταιρεία τα «θαλάσσωσε» σε αρκετές κυκλοφορίες μοντέλων και έμεινε πίσω στην κινεζική αγορά, όπου κυριαρχούν πλέον οι τοπικές εταιρείες.
Ο γερμανικός κολοσσός έχει επίσης αναβάλει τις προσπάθειες να αναζητήσει εξωτερικούς επενδυτές για τη μονάδα μπαταριών της και έχει απορρίψει τα σχέδια για ένα εργοστάσιο EV αξίας 2 δισεκατομμυρίων ευρώ (2,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων) στη Γερμανία.
Στην πραγματικότητα, η αυτοκινητοβιομηχανία πουλάει τόσα πολλά αυτοκίνητα που εξακολουθούν να λειτουργούν με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ώστε είναι αρκετά κοντά στην υπέρβαση του ορίου εκπομπών ρύπων το επόμενο έτος, οδηγώντας τον διευθύνοντα σύμβουλο Oliver Blume να ζητήσει από τις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές επιείκεια.
Μεταστροφή στους κινητήρες εσωτερικής καύσης
Πρόκειται για μια απότομη μεταστροφή σε σχέση με μόλις τρία χρόνια πριν, όταν η επιθετική άσκηση πίεσης της VW για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση άνοιξε ρήγματα μέσα στον κλάδο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η ηλεκτροκίνηση «έχει κερδίσει τον αγώνα», δήλωσε στέλεχος της εταιρείας κατά την παρουσίαση της στρατηγικής της VW για τις μπαταρίες το 2021.
«Πολλοί στη βιομηχανία αμφισβήτησαν την προσέγγισή μας. Σήμερα, ακολουθούν το παράδειγμά μας, ενώ εμείς δρέπουμε τους καρπούς».
Παρόλο που οι καρποί αυτοί δεν ήταν τόσο άφθονοι όσο ήλπιζε η VW, η εταιρεία δεν κάνει πλήρη στροφή από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι συνεργασίες
Ο Blume προσβλέπει σε συνεργασίες με εταιρείες όπως η Xpeng Inc. ενώ σχεδιάζει μια νέα εταιρεία EV στην Κίνα, προσφέροντας μοντέλα εξοπλισμένα με gadgets όπως avatar μέσα στο αυτοκίνητο για να κερδίσει τους νεαρότερους καταναλωτές που στράφηκαν στην κινεζική BYD Co. και την Tesla Inc.
Η VW έχει επίσης συζητήσει με Ευρωπαίους κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένης της Renault SA, σχετικά με την ανάπτυξη φθηνότερων EVs για να κερδίσει τους αγοραστές αυτοκινήτων μαζικής αγοράς.
Η VW δεν είναι η μόνη που πρέπει να επαναπροσδιορίσει τις δυνατότητές της λόγω της επιβράδυνσης των EV.
Μαζική η στροφή στη βενζίνη
Χώρες όπως η Γερμανία και η Σουηδία έχουν σταματήσει ή μειώσει τις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία εξακολουθούν να τείνουν να είναι ακριβότερα από τα αντίστοιχα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, γεγονός που έχει πλήξει τον ευρύτερο τομέα.
Τα κενά στα δημόσια δίκτυα φόρτισης συνεχίζουν επίσης να απωθούν τους πιθανούς αγοραστές.
Η Stellantis NV δήλωσε πρόσφατα ότι θα πωλεί αυτοκίνητα που έχει αναπτύξει από κοινού με έναν κινέζο εταίρο στην Ευρώπη από τον Σεπτέμβριο, καθώς προσπαθεί να μειώσει το κόστος των ηλεκτρικών της προτάσεων.
Επίσης, η Mercedes-Benz Group AG σταμάτησε την ανάπτυξη υποδομών για τα νέα ηλεκτρικά πολυτελή σεντάν για να εξοικονομήσει χρήματα και σχεδιάζει να αυξήσει κατακόρυφα τις πωλήσεις αμαξιών που λειτουργούν με βενζίνη.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η BMW AG, η οποία είχε μεγαλύτερη επιτυχία στην πώληση ηλεκτρικών οχημάτων από τους Γερμανούς ανταγωνιστές της, εξακολουθεί να προειδοποιεί αυτή την εβδομάδα ότι το σχέδιο της ΕΕ να απαγορεύσει ουσιαστικά τις πωλήσεις νέων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2035 θα πλήξει τη βιομηχανία.
Οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές πρόκειται να επανεξετάσουν την πολιτική το 2026.
Η επιβράδυνση έχει επιφέρει σοβαρό πλήγμα ακόμη και στην Tesla, η οποία έχει χάσει 235 δισεκατομμύρια δολάρια σε κεφαλαιοποίηση της αγοράς φέτος, υπερτριπλάσια από την τρέχουσα αποτίμηση της VW.
Ο διευθύνων σύμβουλος Elon Musk έχει ωστόσο επικρίνει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων για την υποχώρηση.
«Ο ρυθμός υιοθέτησης των EV παγκοσμίως βρίσκεται υπό πίεση και πολλοί άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων αποσύρονται από τα EV και αντ' αυτού επιδιώκουν τα plug-in υβριδικά», δήλωσε ο Musk τον περασμένο μήνα όταν συζητούσε για τα κέρδη του πρώτου τριμήνου της Tesla.
www.worldenergynews.gr