Η εταιρία που διαχειρίζεται τον αγωγό ΤΑΡ μαζί με τον Ιταλό διαχειριστή SRG και τον ΔΕΣΦΑ προχώρησαν σε κοινή ανακοίνωση της έναρξης νέας διαδικασίας για την επαύξηση της δυναμικότητας του αγωγού
Σε ότι αφορά τη δημοπρασία δέσμευσης ετήσιας δυναμικότητας, του ΔΕΣΦΑ πηγές του Διαχειριστή ανέφεραν, ότι χθες πρώτη ημέρα λειτουργίας της σχετικής πλατφόρμας, εκδηλώθηκε μεγάλο ενδιαφέρον και γι’ αυτό το λόγο η δημοπρασία θα συνεχιστεί και τις επόμενες ημέρες. Πρέπει να σημειωθεί ότι όσο μεγαλύτερη χωρητικότητα δεσμευτεί, τόσο λιγότερες θα είναι οι ποσότητες αερίου που θα πρέπει να αποθηκευτούν στην Ιταλία και τη Βουλγαρία από ελληνικές εταιρίες στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πολιτικής για τήρηση αποθεμάτων ασφαλείας λόγω της ενεργειακής κρίσης και της διακοπής τροφοδοσίας από την Ρωσία.
Εξάλλου χθες η εταιρία που διαχειρίζεται τον αγωγό ΤΑΡ ο οποίος μεταφέρει αζέρικο αέριο μέσω Ελλάδας και Αλβανίας στην Ιταλία, μαζί με τον Ιταλό διαχειριστή SRG και τον ΔΕΣΦΑ προχώρησαν σε κοινή ανακοίνωση της έναρξης νέας διαδικασίας για την επαύξηση της δυναμικότητας του αγωγού. Οι τρεις πλευρές καλούν τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν ως τις 28 Αυγούστου Μη Δεσμευτικές Ενδείξεις Ζήτησης.
Πρόκειται για μία διαδικασία ξεχωριστή από το market test 2021, δεύτερη δεσμευτική φάση του οποίου έληξε τον Ιανουάριο του 2023 και αφορούσε τη μερική αναβάθμιση της μεταφορικής ικανότητας του TAP, αλλά και από το market test 2023 που αφορά στην πλήρη επέκτασή του.
Σημεία διασύνδεσης
Η νέα διαδικασία επαύξησης δυναμικότητας των διασυνδέσεων του ΤΑΡ αφορά στα υφιστάμενα σημεία διασύνδεσης, στη δημιουργία νέων σημείων διασύνδεσης, καθώς και στην φυσική αναστροφή ροής σε σημείο διασύνδεσης, για το οποίο δεν υπήρχε σχετική πρόβλεψη στο παρελθόν. Η διαδικασία υλοποιείται στο πλαίσιο των σχετικών κανονισμών της ΕΕ και πιο συγκεκριμένα του Κανονισμού CAM και τις οδηγίες για το market test 2023 για τη συνολική επέκταση της δυναμικότητας του αγωγού.
Άλλωστε οι Βρυξέλλες, μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και της πολιτικής για την όσο το δυνατόν ταχύτερη απεξάρτηση από το ρωσικό αέριο μέσω εναλλακτικών προμηθευτών και οδεύσεων, ανέλαβαν πρωτοβουλίες προκειμένου να αυξηθεί η ποσότητα του αερίου από το Αζερμπαϊτζάν που εισέρχεται στην Ευρώπη μέσω του αγωγού ΤΑΡ. Ο εν λόγω αγωγός, μέσω αναβαθμίσεων των συμπιεστών, έχει τη δυνατότητα να διπλασιάσει το μεταφορικό του δυναμικό από 10 bcm, που είναι σήμερα στα 20 bcm, που η ΕΕ επιδιώκει να επιτευχθεί ως το 2028 ή και νωρίτερα.
Τώρα σε ότι αφορά τη διαδικασία που ξεκίνησε χθες οι εταιρίες καλούνται να εκδηλώσουν κατ αρχήν ενδιαφέρον και θα έχουν την ευκαιρία να αναθεωρήσουν τις Μη Δεσμευτικές Ενδείξεις Ζήτησης που υπέβαλαν στον TAP, την SRG και τον ΔΕΣΦΑ, εντός δύο εβδομάδων από τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων κατανομής δυναμικότητας της δεύτερης Δεσμευτικής Φάσης του market test 2021 που προβλέπεται να γίνει εντός του δεύτερου εξαμήνου του 2023.
Μάλιστα, μετά το τέλος της δεύτερης Δεσμευτικής Φάσης του συγκεκριμένου market test θα δημοσιευτεί η Έκθεση Εκτίμησης Ζήτησης Επαυξημένης δυναμικότητας του 2023.
www.worldenergynews.gr