Εντός του 2022 αναμένεται να ολοκληρωθεί η μεγάλη επένδυση, ύψους 320 εκατ. ευρώ, της Μοτορ Όιλ στα διυλιστήρια Κορίνθου, για την αναβάθμιση του παραγωγικού δυναμικού και τη βελτίωση του ανθρακικού τους αποτυπώματος.
Αυτό δήλωσε σε δημοσιογράφους ο αν. διευθύνων σύμβουλος Πέτρος Τζαννετάκης, σημειώνοντας ότι ταυτόχρονα προχωρούν οι πρωτοβουλίες του ομίλου για την ενεργειακή και τη ψηφιακή μετάβαση.
Στο πλαίσιο αυτό προχωρεί ο σχεδιασμός για τα πρατήρια του μέλλοντος, τα οποία αποκτούν νέα μορφή με φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καταστήματα για αγορές και καφέ.
Οι πωλήσεις βενζινών και ντίζελ θα μειώνονται στο μέλλον όσο θα αυξάνει το μερίδιο της ηλεκτροκίνησης, που φέρνει και άλλο προφίλ εξυπηρέτησης του πελάτη, σε σχέση με το σήμερα.
Παράλληλα ο όμιλος εντάσσει στο μείγμα πωλήσεων διαφοροποιημένα προϊόντα, όπως το CNG (συμπιεσμένο φυσικό αέριο) και προετοιμάζεται για τη διανομή υδρογόνου συμμετέχοντας σε δυο project το White Dragon και το Blue Med.
To επενδυτικό πρόγραμμα
Σημαντικό ρόλο στο νέο επιχειρηματικό μοντέλο της Μότορ ‘Οιλ παίζει η ανάπτυξη του τομέα ηλεκτρισμού, με αύξηση του χαρτοφυλακίου των ΑΠΕ.
Στόχος είναι η ανάπτυξη 500-600 ΜW AΠΕ ως το 2025, ο οποίος θα επιτευχθεί κυρίως με εξαγορές έργων σε προχωρημένο στάδιο ωρίμανσης. Ας σημειωθεί ότι ο όμιλος εξαγόρασε πρόσφατες χαρτοφυλάκιο αδειών AΠΕ συνολικής ισχύος 650 MW από τη Fortress.
Εξάλλου σε συνεργασία με την Τέρνα προχωρεί στην υλοποίηση της ηλεκτροπαραγωγικής μονάδας συνδυασμένου κύκλου στην Αλεξανδρούπολη, ενώ, μέσω της θυγατρικής της “Διώρυγα Gas”, προωθεί τις διαδικασίες για τον πλωτό σταθμό αποθήκευσης και επανεριοποίησης στη θαλάσσια περιοχή της Κορίνθου.
Στα επενδυτικά σχέδια της Μότορ Οιλ περιλαμβάνονται ακόμα η αποθήκευση ενέργειας και οι μπαταρίες, ενώ αξιολογούνται επενδύσεις για μονάδα παραγωγής βιοκαυσίμων, για μονάδα αποθήκευσης, μεταφοράς και διανομής υδρογόνου, για μονάδα διακράτησης, καθώς και για μονάδα αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CCS).
Έμφαση δίνεται επίσης στην κυκλική οικονομία και στην ενεργειακή αξιοποίηση απορριμμάτων μέσω προηγμένης μονάδας LPC.
Ας σημειωθεί ότι το διυλιστήριο της Μότορ ‘Οιλ είναι ένα από τα πιο σύνθετα και προηγμένα διυλιστήρια της Ευρώπης.
www.worldenergynews.gr
Motor Oil: Έτοιμη το 2022 η νέα μονάδα ύψους 320 εκατ για την μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος
Ευρύ το επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου επεκτείνεται σε αποθήκευση και υδρογόνο