Δυναμική διείσδυση στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και ειδικότερα στο μεγάλο «κεφάλαιο» των σταθμών φόρτισης, αλλά και της παροχής υπηρεσιών διαχείρισης δικτύων φόρτισης, σχεδιάζουν τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ). Ειδικότερα, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, ο όμιλος είναι έτοιμος για τη σύσταση μιας εταιρείας ειδικού σκοπού (Special Purpose Vehicle -SPV) προκειμένου να καλύψει όλο το φάσμα της ηλεκτροκίνησης, με όχημα τον «στόλο» των πρατηρίων καυσίμων που διαθέτει.
Είναι αντιληπτό ότι ο συγκεκριμένος τομέας έχει ισχυρή δυναμική με το ενδιαφέρον των ελληνικών εταιρειών να αποτελεί αδιάψευστο μάρτυρα για τις προοπτικές του κλάδου.Εκτός από τα προφανή περιβαλλοντικά οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος, τα αυτοκίνητα του συγκεκριμένου είδους έχουν να προσφέρουν και άλλα σημαντικά προτερήματα. Πιο συγκεκριμένα, η ηλεκτρική ενέργεια κοστίζει λιγότερο σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα.
Ως εκ τούτου, για την κάλυψη της ίδιας χιλιομετρικής απόστασης, ο οδηγός θα επιβαρυνθεί σχεδόν με τα μισά στην περίπτωση χρήσης ενός ηλεκτρικού οχήματος σε σχέση με ένα συμβατικό.Σε όλα αυτά επίσης, συνυπολογίζονται το χαμηλότερο κόστος συντήρησης, όσο και τη μειωμένη φορολογία, αφού οι πρωτοβουλίες όλο και περισσότερων κυβερνήσεων καθιστούν την οδήγηση ηλεκτρικού οχήματος πιο ελκυστική.
Σήμερα σημαντική παρουσία στην ηλεκτροκίνηση έχει ήδη η Elpedison (στην οποία τα ΕΛΠΕ συμμετέχουν από κοινού με την Edison), η οποία μέσω των υπηρεσιών DriveGreen, παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις τόσο για οικιακούς όσο και για επιχειρηματικούς πελάτες. Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες ο Διευθύνων Σύμβουλος της Elpedison κ. Νίκος Ζαχαριάδης, μιλώντας στο 4ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης, το «πακέτο» που προσφέρεται περιλαμβάνει από τη μελέτη και την εγκατάσταση φορτιστών έως την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών, μέσω προνομιακών προγραμμάτων.
Eυρείες παροχές της Elpedison στην ηλεκτρκίνηση
Όπως επεσήμανε ο κ. Ζαχαριάδης, η εταιρεία δραστηριοποιείται ήδη στους τέσσερις από τους έξι επιχειρηματικούς τομείς που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση, δηλαδή στην προμήθεια εξοπλισμού, στην εγκατάσταση και στη συντήρησή του, καθώς και στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας, προαναγγέλλοντας ότι σταδιακά θα εισέλθει στους τομείς που αφορούν στους σταθμούς φόρτισης και της παροχής υπηρεσιών διαχείρισης δικτύων φόρτισης για την εξυπηρέτηση των πελατών της.Παράλληλα, η Elpedison προσφέρει τις υπηρεσίες της όχι μόνο σε οικιακούς και εμπορικούς πελάτες, αλλά και επιχειρήσεις που έρχονται σε επαφή με ένα ευρύ κοινό, όπως είναι τα σουπερμάρκετ και τα ξενοδοχεία, στα οποία η πρόσβαση στους χώρους στάθμευσης είναι δημόσια.
Πάντως, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Elpedison, επεσήμανε ότι, παρότι το μέλλον ανήκει στην ηλεκτροκίνηση, υπάρχουν εμπόδια για την ταχεία διείσδυσή της.
Γι΄ αυτό κρίνει ως πολύ αισιόδοξη την πρόβλεψη που θέτει το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), σχετικά με την ενίσχυση του στόλου ηλεκτροκίνητων οχημάτων έως το τέλος της 10ετίας.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις του ΕΣΕΚ, οι πωλήσεις θα ανέλθουν σε περίπου 7.500 το 2022, για να εκτιναχθούν σε 24.000, το 2025, σε 40.000, το 2027, σε 66.000, το 2029 και σε περισσότερα από 82.000 το έτος αναφοράς, δηλαδή το 2030.
Πρόβλημα οι ελλείψεις στην υποδομή
Ένα από τα προβλήματα, στα οποία αναφέρθηκε ο κ. Ζαχαριάδης είναι η σημαντικά αυξημένη τιμή των ηλεκτρικών οχημάτων σήμερα, σε σύγκριση με τα συμβατικά.
Όσο για την παροχή κινήτρων από την πολιτεία για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, ο ίδιος σημείωσε ότι αποτελεί μια βραχυπρόθεσμη λύση.
Εμπόδια στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης αποτελούν και οι αδυναμίες του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας καθώς δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες για την εγκατάσταση φορτιστών σε όλα τα σημεία του οδικού δικτύου. Αν και, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Elpedison, η βελτίωση της τεχνολογίας των μπαταριών, η οποία επιτρέπει ολοένα και μεγαλύτερη αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων, μετριάζει το πρόβλημα.
Επίσης, ο κ. Ζαχαριάδης προειδοποίησε ότι η ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να μείνει εκτός από οποιαδήποτε φορολογικά μέτρα σχεδιάζει η κυβέρνηση για να ενισχύσει τα ταμεία της που αδειάζουν λόγω των μειωμένων πωλήσεων υγρών καυσίμων και συμβατικών οχημάτων.
www.worldenergynews.gr