
Παρά τον αυξανόμενο εμπορικό πόλεμο μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου, οι εισαγωγές αιθανίου της Κίνας από τις ΗΠΑ αναμένεται να αυξηθούν φέτος καθώς οι μεγάλοι παραγωγοί πετροχημικών που μάχονται για τη συρρίκνωση των κερδών μεταπηδούν στη φθηνότερη πρώτη ύλη που προέρχεται από την έκρηξη του σχιστολιθικού φυσικού αερίου των ΗΠΑ.
Τα λογιστικά στοιχεία των εταιριών
Εταιρείες όπως η Satellite Chemical, η China Sanjiang Fine Chemical και η Wanhua Chemical Group επενδύουν περισσότερα από 16 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το Reuters, για την κατασκευή κροτίδων, την αναβάθμιση των αποθηκευτικών χώρων και την επέκταση των εγκαταστάσεων.
Τα προσαρμοσμένα καθαρά έσοδα για τους τελευταίους τρεις μήνες του περασμένου έτους ήταν 4,4 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι εισαγωγές και οι εξαγωγές
Η εξαγωγική ικανότητα των ΗΠΑ και η έλλειψη δεξαμενόπλοιων είναι οι δύο παράγοντες που εμποδίζουν την ανάπτυξη στο εμπόριο αιθανίου μεταξύ των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου. Σχεδόν όλες οι εισαγωγές αιθανίου της Κίνας προέρχονται από τις Η.Π.Α.
Οι προβλέψεις τριών αναλυτών για τις εισαγωγές αιθανίου της Κίνας το 2025 κυμαίνονται μεταξύ 6,3 και 8,2 εκατομμυρίων μετρικών τόνων, που εκτιμούν ότι θα ανέλθει σε αύξηση μεταξύ 9% και 34%. Δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία διαθέσιμα στο κοινό για τις εισαγωγές αιθανίου.
Για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση εξαγωγών, οι φορείς εκμετάλλευσης δικτύου αγωγών των ΗΠΑ Energy Transfer και οι Enterprise Products Partners επεκτείνουν τη χωρητικότητα στα τερματικά τους.
Η Κίνα αγοράζει σχεδόν το ήμισυ των εξαγωγών αιθανίου των ΗΠΑ, σύμφωνα με την Υπηρεσία Πληροφοριών Ενέργειας των ΗΠΑ, η οποία βλέπει τις καθαρές εξαγωγές αιθανίου των ΗΠΑ να αυξάνονται κατά 6% στα 520.000 βαρέλια την ημέρα, δηλαδή 11,2 εκατομμύρια τόνους το 2025, όπως ανέφερε σε έκθεση τον Οκτωβρίου. Η Κίνα αναμένεται να λάβει το μεγαλύτερο μέρος αυτής της αύξησης, δήλωσε αναλυτής της ΕΙΑ.
Η αυξανόμενη ζήτηση και η περιορισμένη εξαγωγική ικανότητα θα οδηγήσουν σε μια σφιχτή αγορά αιθανίου από το 2026, δήλωσε ο Wang Yan, αναλυτής στην εταιρεία πληροφοριών εμπορευμάτων ICIS.
Παραγωγή και μεταφορά προϊόντων
Μεταξύ 2024 και 2026, οι κινεζικές εταιρείες σχεδιάζουν να προσθέσουν τουλάχιστον 7,7 εκατομμύρια τόνους ετησίως (tpy) δυναμικότητας για την επεξεργασία αιθανίου και άλλων υγρών αερίου, δείχνουν τα αρχεία της εταιρείας, καθώς προσπαθούν να επωφεληθούν από τη φθηνότερη πρώτη ύλη.
Πρέπει να κάνουν την αλλαγή για να βελτιώσουν τις αποδόσεις τους. Οι κροτίδες στην Κίνα που επεξεργάζονται αιθάνιο μπορούν να αποκομίσουν 300-500 δολάρια ανά τόνο παραγόμενου αιθυλενίου, ξεπερνώντας τα περιθώρια κέρδους στα εργοστάσια επεξεργασίας νάφθας, δήλωσε η Cheryl Liu, αναλύτρια στην εταιρεία συμβούλων Energy Aspects.
Η Sanjiang Chemical ανέφερε στην οικονομική έκθεσή της για το πρώτο εξάμηνο του 2024 ότι η εκκίνηση του κράκερ μικτής τροφοδοσίας μείωσε το κόστος της κατά ένα πέμπτο και ανέτρεψε τη ζημιογόνο παραγωγή αιθυλενοξειδίου/αιθυλενογλυκόλης σε κέρδος.
Μαζί με τις αναβαθμίσεις των εργοστασίων, απαιτείται νέα ικανότητα μεταφοράς. Για κάθε ένα εκατομμύριο τόνους ετησίως σε ικανότητα πυρόλυσης, χρειάζονται τουλάχιστον έξι αποκλειστικά VLEC για την αποστολή της πρώτης ύλης, είπε ο Ashraf.
Ένα VLEC κοστίζει 160 εκατομμύρια δολάρια έως 170 εκατομμύρια δολάρια και χρειάζεται τρία χρόνια για να κατασκευαστεί, είπαν στελέχη της Ιαπωνικής INO Lines. Ο φορέας εκμετάλλευσης έχει μισθώσει τα δύο πρώτα VLEC που θα ολοκληρωθούν φέτος στον ιδιόκτητο βρετανικό όμιλο Ineos για να στείλει αιθάνιο από τις ΗΠΑ στην Κίνα.
Η Wanhua Chemical, η οποία διαθέτει τρία VLEC, θα προσθέσει άλλα δύο με τρία δεξαμενόπλοια μέχρι το τέλος του έτους, δήλωσε μια πηγή που γνωρίζει το θέμα, η οποία αρνήθηκε να κατονομαστεί καθώς δεν είναι εξουσιοδοτημένος να μιλήσει στα μέσα ενημέρωσης.
Εκτίμησε ότι υπάρχουν 29 VLEC σε υπηρεσία και αναμένει η αύξηση της ζήτησης της Κίνας να παρακολουθεί τα νέα πλοία που έρχονται.
Ορισμένοι αναλυτές και ο διευθύνων σύμβουλος της Enterprise Jim Teague υποβάθμισαν την πιθανότητα να επηρεαστεί το αιθάνιο από τους δασμούς μεταξύ Πεκίνου και Ουάσιγκτον, καθώς η Κίνα θα προτιμούσε να διατηρήσει φθηνή πρώτη ύλη για να υποστηρίξει τη βιομηχανία.
Τέλος, η Κίνα μείωσε τους δασμούς εισαγωγής αιθανίου το 2025 σε 1% από 2% το 2024.
www.worldenergynews.gr