BCG: Η παραγωγή πράσινων καυσίμων αεροσκαφών χάνει τους στόχους της για το 2030

BCG: Η παραγωγή πράσινων καυσίμων αεροσκαφών χάνει τους στόχους της για το 2030

Αιτίες καθυστέρησης ορισμένων έργων SAF

Η βιομηχανία βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) υπολείπεται των στόχων της για το 2030 με την παραγωγή να μην αυξάνεται αρκετά γρήγορα, όπως διαπίστωσε η Boston Consulting Group (BCG) σε έκθεση που δημοσιεύθηκε στις 27/3.

Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες αναμένεται φέτος να εκπληρώσουν την εντολή χρήσης 2% SAF στα καύσιμα αεριωθουμένων τους, με αυτή να αναμένεται να αυξηθεί στο 6% έως το 2030.

Ωστόσο, πολλοί έχουν παραπονεθεί για το υψηλό κόστος του καυσίμου το οποίο είναι συνήθως 3 έως 5 φορές πιο ακριβό από τα παραδοσιακά καύσιμα.

Η έκθεση διαπίστωσε ότι οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια επενδύουν μόνο το 1% έως το 3% των εσόδων ή της κατανομής του προϋπολογισμού στη SAF, με το υψηλό κόστος παραγωγής και τις τιμές των καυσίμων να παραμένουν οι κύριες προκλήσεις για υιοθέτηση.

«Πηγαίνουμε προς τη θετική κατεύθυνση, αλλά σαφώς όχι με την ταχύτητα που χρειαζόμαστε.

Παρά τη συνέχιση της κλιμάκωσης της διαθεσιμότητας βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων, και βλέπουμε αυτή την τάση πολύ καθαρά, υπάρχει επιβράδυνση στην ανάπτυξη των έργων και ακόμη μεγαλύτερα κενά σε ορισμένες από τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει ορισμένες από τις εταιρείες», δήλωσε ο Pelayo Losada (Διευθύνων Σύμβουλος και Συνεργάτης της BCG) για τα ευρήματά του στην έκθεση που ρωτούσε περισσότερα από 500 στελέχη σε περίπου 200 εταιρείες που σχετίζονται με την αεροπορία.

 

Αιτίες καθυστέρησης ορισμένων έργων SAF

Το Reuters ανέφερε τον περασμένο μήνα ότι η χαμηλή κατανάλωση και η έλλειψη καθοδήγησης πολιτικής έχουν οδηγήσει σε καθυστερήσεις ορισμένων έργων SAF στην Κίνα.

Ενώ η παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία στοχεύει να φτάσει τις καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050 και ορισμένες χώρες έχουν εντολές SAF, το καύσιμο αντιπροσώπευε μόνο περίπου το 0,3% της παγκόσμιας παραγωγής καυσίμου αεριωθουμένων το 2024.

Η έκθεση της BCG τονίζει ότι ενώ η προσφορά SAF αυξήθηκε κατά 1.150% παγκοσμίως τα τελευταία 3 χρόνια, οι ανακοινώσεις για νέες εγκαταστάσεις παραγωγής μειώθηκαν κατά 50% έως 70% από το 2022 έως το 2023.

Η BCG λέει ότι αυτό οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στην οικονομική αβεβαιότητα και στο υψηλότερο κόστος ενέργειας και λειτουργίας.

Τώρα προβλέπει ότι η προσφορά θα μειωθεί κατά 30% έως 45% σε σχέση με τους στόχους της εμπορικής αεροπορίας για το 2030.

Σύμφωνα με τον Losada (είπε ότι πολλοί συμμετέχοντες στον κλάδο είχαν υιοθετήσει μια νοοτροπία ότι "οι άλλοι θα λύσουν τα προβλήματα για μένα" και ζήτησε συνεργασία μεταξύ των κλάδων.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης