Airbus: Καθυστερεί την δημιουργία αεροσκάφους με κινητήρα υδρογόνου (Reuters)

Airbus: Καθυστερεί την δημιουργία αεροσκάφους με κινητήρα υδρογόνου (Reuters)
Η καθυστέρηση σηματοδοτεί μια οπισθοδρόμηση στις φιλοδοξίες του ευρωπαϊκού αεροδιαστημικού ομίλου να πρωτοστατήσει στην υιοθέτηση καυσίμου υδρογόνου, καθώς η αεροπορία προσπαθεί να περιορίσει τις εκπομπές

Η Airbus, δήλωσε την Παρασκευή, σύμφωνα με το Reuters, ότι καθυστερεί τα σχέδια για την ανάπτυξη ενός εμπορικού αεροσκάφους υδρογόνου μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας, επικαλούμενη τις πιο αργές από τις αναμενόμενες εξελίξεις στην τεχνολογία.

Οι καθυστερήσεις

Η καθυστέρηση σηματοδοτεί μια οπισθοδρόμηση στις φιλοδοξίες του ευρωπαϊκού αεροδιαστημικού ομίλου να πρωτοστατήσει στην υιοθέτηση καυσίμου υδρογόνου, καθώς η αεροπορία προσπαθεί να περιορίσει τις εκπομπές. Αυτόν τον στόχο υπερασπίστηκε έντονα ο Διευθύνων Σύμβουλος Guillaume Faury από τότε που εισήχθη για πρώτη φορά πριν από πέντε χρόνια.

Η Airbus δεν έδωσε νέο χρονοδιάγραμμα για το έργο, αλλά το συνδικάτο Force Ouvriere είπε ότι το προσωπικό ενημερώθηκε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι η τεχνολογία τρέχει πέντε έως 10 χρόνια πίσω από τον ρυθμό που απαιτείται για την υποστήριξη του αρχικού στόχου του 2035.

«Το υδρογόνο έχει τη δυνατότητα να είναι μια μεταμορφωτική πηγή ενέργειας για τις αερομεταφορές», ανέφερε η Airbus σε δήλωση που εστάλη μέσω email.

«Ωστόσο, αναγνωρίζουμε ότι η ανάπτυξη ενός συστήματος υδρογόνου - συμπεριλαμβανομένων των υποδομών, της παραγωγής, της διανομής και των ρυθμιστικών πλαισίων - είναι μια τεράστια πρόκληση που απαιτεί παγκόσμια συνεργασία και επενδύσεις».

Οι αξιωματούχοι της Airbus αναγνώρισαν ότι το σχέδιο για την παραγωγή ενός υδρογονοκίνητου αεροπλάνου -πιθανότατα στροβιλοκινητήρα- για 100 άτομα αναμενόταν να συνεισφέρει οριακά στον στόχο του κλάδου να φτάσει τις καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050, αλλά υποστήριξαν ότι θα ανοίξει το δρόμο για μεγαλύτερη υιοθέτηση στο μέλλον.

Η απόφαση για αναστολή του έργου υδρογόνου, που ονομάζεται ZEROe, έρχεται μια εβδομάδα αφότου η Airbus Helicopters απέσυρε τα σχέδια για την κατασκευή ενός οχήματος αστικής κινητικότητας που ονομάζεται CityAirbus NextGen λόγω αβεβαιότητας σχετικά με τις εξελίξεις στην τεχνολογία μπαταριών.

Η αεροπορική βιομηχανία και το υδρογόνο

Η αεροπορική βιομηχανία βασίζεται κυρίως στο Sustainable Aviation Fuel (SAF) για τις περιβαλλοντικές της προσπάθειες, ενώ υποστηρίζει ότι οι προμήθειες από εταιρείες ενέργειας παραμένουν σπάνιες.

Οι αναλυτές έχουν επίσης πιστώσει στο εντυπωσιακό έργο ότι βοήθησε στην άμβλυνση των πολιτικών ανησυχιών σχετικά με τον αντίκτυπο της αεροπορίας στις εκπομπές σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ απελευθερώθηκε η τόσο αναγκαία χρηματοδότηση για τον τομέα κατά τη διάρκεια της κρίσης του COVID-19.

Ωστόσο, ο Faury της Airbus υποστήριξε σταθερά ότι το υδρογόνο θα εισέλθει στο οικοσύστημα των αερομεταφορών με κάποια μορφή τις επόμενες δεκαετίες και ότι η Ευρώπη θα πρέπει να πρωτοστατήσει.

Η πρωτοβουλία έρχεται σε αντίθεση με μια πιο σκεπτικιστική προσέγγιση της Boeing, η οποία εξέφρασε ανησυχίες σχετικά με τις επιπτώσεις στην ασφάλεια και την τεχνική ετοιμότητα στο περσινό Farnborough Airshow.

Ορισμένες περιβαλλοντικές ομάδες υποστηρίζουν ότι το υδρογόνο θα εξακολουθούσε να έχει περιβαλλοντικό κόστος λόγω της ενέργειας που χρησιμοποιείται για την παραγωγή του.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης