Κορυφαίες βιομηχανίες οχημάτων και αεροπλάνων χρησιμοποιούν υγρό πράσινο Η2

Κορυφαίες βιομηχανίες οχημάτων και αεροπλάνων χρησιμοποιούν υγρό πράσινο Η2

Plug Power, ZeroAvia και Daimler Truck σε ΗΠΑ και Γερμανία αντίστοιχα έχουν κάνει την αρχή (CleanTechnica)

Βιομηχανίες κατασκευής οχημάτων και αεροσκαφών παγκόσμιου βεληνεκούς, έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν υγρό πράσινο υδρογόνο στην παραγωγή των προϊόντων τους δείχνοντας ότι αυτό είναι το επόμενο μεγάλο βήμα στην τεχνολογία των τροχοφόρων.

 

Η Plug Power (αμερικάνικη εταιρεία ανάπτυξης συστημάτων κυψελών υδρογόνου που αντικαθιστούν τις συμβατικές μπαταρίες σε εξοπλισμό και οχήματα που τροφοδοτούνται με ηλεκτρική ενέργεια) ανακοίνωσε την έναρξη της πρώτης της μονάδας υγρού πράσινου υδρογόνου, η ZeroAvia (βρετανοαμερικανική εταιρεία ανάπτυξης αεροσκαφών υδρογόνου) αναπτύσσει υγρά πράσινα φορτηγά ανεφοδιασμού H2 και η Daimler Truck (μεγαλύτερος κατασκευαστής επαγγελματικών οχημάτων στον κόσμο) θέλει να εισάγει το υλικό από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, σύμφωνα με αποκάλυψη της ιστοσελίδας CleanTechnica.


Χρήση σε περονοφόρα και άλλα οχήματα χειρισμού υλικών

Plug_Power.jpg

Στη διάρκεια της τρέχουσας εβδομάδας οι New York Times διέρρευσαν ότι οι εγκρίσεις για 17 προτεινόμενους νέους τερματικούς σταθμούς εξαγωγής LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο) στις ΗΠΑ μπορεί να σταματήσουν καθώς η κυβέρνηση Μπάιντεν λαμβάνει υπόψη τις κλιματικές επιπτώσεις.

Στις 23/1/2024 η Plug Power ανακοίνωσε ότι η νέα της μονάδα υγρού πράσινου υδρογόνου στο Woodbine της Τζόρτζια βρίσκεται σε λειτουργία.

Το εργοστάσιο θα απωθεί 15 τόνους υγρού πράσινου υδρογόνου την ημέρα.

Η εταιρεία υπολογίζει ότι είναι αρκετό για να καλύψει τις ημερήσιες ανάγκες 15.000 περονοφόρων ανυψωτικών μηχανημάτων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη φορά ήταν το 2010 όταν το Εθνικό Εργαστήριο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας του Υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ, εξέταζε την ιδέα κυψελών καυσίμου μηδενικών εκπομπών για την αντικατάσταση των μπαταριών σε περονοφόρα και άλλα οχήματα χειρισμού υλικών.

Η ιδέα εφαρμόστηκε και τώρα οι ενδιαφερόμενοι κυψέλες καυσίμου επιδιώκουν την ιδέα να αξιοποιήσουν αποθήκες εξοπλισμένες με υδρογόνο για την κατασκευή ενός δικτύου σταθμών τροφοδοσίας για φορτηγά κυψελών καυσίμου μεγάλων αποστάσεων.

Η Plug Power ήταν μεταξύ των πρώτων υποστηρικτών των περονοφόρων ανυψωτικών κυψελών καυσίμου. Το νέο εργοστάσιο στην Τζόρτζια είναι εξοπλισμένο με επιτόπιο σύστημα συμπυκνωτή για την υγροποίηση του αερίου υδρογόνου το οποίο η Plug θα παραδώσει στο υπάρχον δίκτυό της με φορτηγό.

Το υγρό υδρογόνο είναι πολύ πιο ενεργειακά πυκνό από το αέριο υδρογόνο, για αρχάριους, και η Plug Power υποστηρίζνει ότι η μεταφορά υγρού υδρογόνου είναι πιο οικονομική.


Τα σχέδια της ZeroAvia

ZeroAvia.jpg

Εν τω μεταξύ, στην άλλη πλευρά της χώρας η ZeroAvia (εταιρεία εκκίνησης αεροσκαφών κυψελών καυσίμου) σχεδιάζει να εξασφαλίσει την προμήθεια πράσινου υδρογόνου και να δημιουργήσει τη σχετική υποδομή τροφοδοσίας.

Στις 22 Ιανουαρίου η ZeroAvia επιβραβεύτηκε με 3,25 εκατομμύρια δολάρια από την Επιτροπή Ενέργειας της Καλιφόρνια για την κατασκευή ενός φορτηγού ανεφοδιασμού υγρού υδρογόνου για βαριά χρήση, συμπεριλαμβανομένων των θαλάσσιων, αεροπορικών και άλλων εφαρμογών κινητικότητας.

Το νέο όχημα θεωρείται ως «πρώτο στο είδος του» φορτηγό ανεφοδιασμού κυψελών καυσίμου. Θα μπορεί να ανεφοδιάζει ένα πίδακα κυψελών καυσίμου υδρογόνου στον ίδιο περίπου χρόνο που θα χρειαζόταν για τον ανεφοδιασμό ενός συμβατικού τζετ με καύσιμο αεριωθουμένων.

«Αυτός ο φιλόδοξος στόχος θα υποστηρίξει αεροσκάφη που κινούνται με υδρογόνο για να ανταποκριθούν σε στενά παράθυρα… αναστροφής, ειδικά στις περιφερειακές μεταφορές», εξηγεί η ZeroAvia.

Αυτός ο γρήγορος χρόνος διεκπεραίωσης εξηγεί γιατί η ZeroAvia εστιάζει στην ηλεκτρική πτήση κυψελών καυσίμου και όχι στην πτήση με ηλεκτρική μπαταρία.

Η ZeroAvia σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει αέριο υδρογόνου για τους πρώτους ηλεκτρικούς κινητήρες ZA600 οι οποίοι θα κυκλοφορήσουν εμπορικά το 2025 για πτήσεις επιβατών και φορτίου 9-19 θέσεων.

Το επόμενο βήμα είναι ο μεγαλύτερος κινητήρας ZA2000 για μεγαλύτερα αεροσκάφη.


Τα σχέδια στην Γερμανία

Η Daimler Truck Holding AG υπέγραψε Μνημόνιο Συνεννόησης με την Masdar (εταιρεία ανάπτυξης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας) για να διερευνήσει τις δυνατότητες της Γερμανίας να εισάγει υγρό υδρογόνο από το Άμπου Ντάμπι (πρωτεύουσα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων).

Πιθανώς το αποτέλεσμα θα εξαρτηθεί από το εάν οι προσπάθειες της Daimler να προωθήσει τα φορτηγά κυψελών καυσίμου στη χώρα αυτή θα ολοκληρωθούν ή όχι.

Η Daimler εξακολουθεί να είναι αφοσιωμένη στην επιχείρηση ηλεκτρικών φορτηγών της με μπαταρία, αλλά οι κυψέλες καυσίμου είναι επίσης στο μέλλον, όπως και το υγρό πράσινο υδρογόνο.

Η εταιρεία σημειώνει ότι το πρωτότυπο φορτηγό Mercedes-Benz GenH2 Truck πραγματοποίησε ένα ταξίδι 1.047 χιλιομέτρων σε όλη τη Γερμανία με μία μόνο πλήρωση υγρού υδρογόνου και ένας ολόκληρος δοκιμαστικός στόλος του φορτηγού θα αναπτυχθεί φέτος.

 

Μεγάλες κυψέλες καυσίμου από την GM και τη Honda

Το υδρογόνο είναι μια χημική ουσία για όλες τις χρήσεις που διαδραματίζει ηγετικό ρόλο στα σύγχρονα συστήματα τροφίμων καθώς και στα βιομηχανικά προϊόντα και στα καταναλωτικά προϊόντα, αλλά μέχρι τώρα η παγκόσμια παροχή υδρογόνου προερχόταν από φυσικό αέριο και αεριοποιημένο άνθρακα.

Η εξάλειψη της ορυκτής ενέργειας είναι ένα βασικό βήμα στην παγκόσμια οικονομική απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, ανεξάρτητα από το αν θα εμφανιστεί ποτέ μια αγορά για ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου ή όχι.

Το 2013 η Honda και η General Motors ανακοίνωσαν μια νέα, επόμενης γενιάς συνεργασία κυψελών καυσίμου.

Μέχρι το 2017 οι 2 εταιρείες σχεδίαζαν να κατασκευάσουν ένα νέο εργοστάσιο κυψελών καυσίμου στις ΗΠΑ και πλέον έχει πραγματοποιηθεί.

Στις 25/1/2024 αμφότερες οι εταιρείες ανακοίνωσαν την έναρξη της παραγωγής όγκου για την κοινοπραξία Fuel Cell System Manufacturing 50-50 στο Brownstown του Michigan.

Οι δύο εταιρείες φαίνεται να έχουν επιλύσει το βασικό εμπόδιο του κόστους. Μεταξύ του σχεδιασμού της ίδιας της κυψέλης καυσίμου, των οικονομιών κλίμακας, του εξορθολογισμού της εφοδιαστικής αλυσίδας και άλλων τροποποιήσεων, η GM και η Honda αναμένουν ότι τα νέα συστήματα κυψελών καυσίμου θα είναι κατά το 1/3 λιγότερο δαπανηρά στην κατασκευή τους, σε σύγκριση με το κόστος του συστήματος κυψελών καυσίμου χρησιμοποιείται στο Honda Clarity του 2019.

 

Φθηνότερο πράσινο υδρογόνο

Εν τω μεταξύ, οι εργασίες συνεχίζονται με ταχύτητα για τη μείωση του κόστους του πράσινου υδρογόνου. Η μεμβράνη που χρησιμοποιείται σε ηλεκτρολύτες είναι ακριβή και ρυπαίνεται εύκολα από ακαθαρσίες στο νερό.

Η απομάκρυνση των μεμβρανών από τη διαδικασία είναι ένας τρόπος μείωσης του κόστους, και αυτή η πορεία ακολουθείται από την ισραηλινή startup H2Pro.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης