Γερμανία: Διαγωνισμός 2 δισ. ευρώ για καθαρό Η2 από την Thyssenkrupp Steel

Γερμανία: Διαγωνισμός 2 δισ. ευρώ για καθαρό Η2 από την Thyssenkrupp Steel

Η μεγαλύτερη χαλυβουργία της χώρας επιδιώκει 10ετή συμβόλαια για πράσινο ή μπλε υδρογόνο για να μειώσει τις εκπομπές (Hydrogen Insight)

Η Thyssenkrupp Steel Europe (μεγαλύτερη χαλυβουργία της Γερμανίας) προκήρυξε διαγωνισμό (είναι ο δεύτερος μετά από εκείνον της TotalEnergies) αναζητώντας έως και 151.000 τόνους πράσινου ή μπλε υδρογόνου για τις εγκαταστάσεις άμεσης μείωσης σιδήρου που κατασκευάζει στο εργοστάσιό της στο Duisburg, το οποίο είναι το μεγαλύτερο χαλυβουργείο της χώρας.

Σύμφωνα με το Hydrogen Insight, θα χρησιμοποιούν εκεί καθαρό υδρογόνο για την εξόρυξη σιδήρου από μετάλλευμα έως το τέλος του 2026 με δυνατότητα παραγωγής 2,5 εκατομμυρίων τόνων DRI ετησίως.

 

10ετή συμβόλαια για αναμενόμενη ποσότητα όγκου

Στον διαγωνισμό, η Thyssenkrupp επιδιώκει δεκαετή συμβόλαια για μια αναμενόμενη ποσότητα όγκου.

Συγκεκριμένα 104.000 τόνοι ανανεώσιμων πηγών ή μπλε υδρογόνου το 2028, 143.000 τόνους ετησίως μεταξύ 2029 και 2035 και 151.000 τόνους ετησίως το 2037.

Το υδρογόνο θα παραδοθεί μέσω του προγραμματισμένου εθνικού δικτύου αγωγών H2. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσε θεωρητικά να παραχθεί οπουδήποτε στον κόσμο.

«Το σχέδιο είναι να χρησιμοποιηθεί το δημόσιο δίκτυο H2 για την παροχή υδρογόνου», είπε εκπρόσωπος της εταιρείας στην Kallanish Commodities την περασμένη εβδομάδα.

Στην ιστοσελίδα της η εταιρεία εξηγεί ότι:

«Ο προγραμματισμένος αγωγός υδρογόνου 40 χιλιομέτρων μεταξύ του Dorsten και της περιοχής Duisburg του Hamborn (έδρα του χαλυβουργείου) θα παρέχει μια ασφαλή σύνδεση με ένα υπερπεριφερειακό δίκτυο υδρογόνου».

 
ΠΡΑΣΙΝΟ_ΥΔΡΟΓΟΝΟ_ΕΡΓΟ_1.jpg

Εθνικό δίκτυο αγωγών Η2

Η γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε τον περασμένο Νοέμβριο ότι ένα εθνικό δίκτυο αγωγών υδρογόνου θα αρχίσει να μεταφέρει H2 το 2025, με 9.700 χλμ. μέχρι το 2032.

Είναι ο δεύτερος διαγωνισμός για την προμήθεια πράσινου υδρογόνου που αποκαλύπτεται από ιδιωτική εταιρεία στην Ευρώπη.

Είχε προηγηθεί εκείνος της TotalEnergies για 500.000 τόνους ετησίως έως το 2030 για τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια της, η οποία ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους.

Σε μια ανάρτηση στο LinkedIn, η Thyssenkrupp Steel γράφει στους υποψήφιους αιτούντες: «Ως προμηθευτής υδρογόνου της Thyssenkrupp Steel, θα συνοδεύσετε ένα από τα μεγαλύτερα έργα απανθρακοποίησης στον κόσμο και έναν από τους σημαντικότερους εταιρικούς μετασχηματισμούς στη Γερμανία από την αρχή της εκβιομηχάνισης.

Ως το μεγαλύτερο ολοκληρωμένο εργοστάσιο χάλυβα της Ευρώπης, θα βοηθήσουμε στην ταχεία και φιλόδοξη αύξηση του υδρογόνου στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, τη Γερμανία και τις γειτονικές ευρωπαϊκές χώρες και θα επιταχύνουμε την ανάπτυξη αντίστοιχης υποδομής υδρογόνου.

Αυτό θα είναι όφελος και για την αγορά εργασίας διότι η αλυσίδα αξίας του υδρογόνου είναι πιθανό να δημιουργήσει έναν εξαψήφιο αριθμό πρόσθετων θέσεων εργασίας στο μέλλον».

Μέχρι το 2028, η εγκατάσταση DRI θα λειτουργεί εξ ολοκλήρου με φυσικό αέριο, το οποίο αναμένεται να αποτελέσει μέρος του μείγματος καυσίμων του έργου μέχρι το 2037.

 

Σε αναζήτηση ενδιαφερόμενου

Η Thyssenkrupp αναζητά τώρα εκδήλωση ενδιαφέροντος την οποία θα ακολουθήσει ένα αίτημα για προτάσεις και μετά ένα αίτημα για προσφορά.

Το έργο με το όνομα tkH2Steel το οποίο περιλαμβάνει επίσης 2 νέα «melters», πρόκειται ήδη να λάβει σχεδόν 2 δισεκατομμύρια ευρώ (2,18 δισεκατομμύρια δολάρια) επιχορηγήσεων από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση και την πολιτειακή κυβέρνηση της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας.

Αυτό αποτελείται από 550 εκατ. ευρώ για την κατασκευή των νέων εγκαταστάσεων και 1,45 δισ. ευρώ για την κάλυψη των πρόσθετων δαπανών προμήθειας πράσινου ή μπλε υδρογόνου (το τελευταίο από τα οποία θα είναι κατασκευασμένο από ορυκτό αέριο με δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα).

Η εταιρεία υποστηρίζει στον ιστότοπό της ότι η ζήτηση για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και πράσινο υδρογόνο από τη βιομηχανία χάλυβα είναι τόσο υψηλή «που η εγκατεστημένη ισχύς αιολικής ενέργειας, ηλιακής ενέργειας και ηλεκτρόλυσης φαίνεται μέτρια σε σύγκριση».

Περισσότερες λεπτομέρειες για τον διαγωνισμό

Το υδρογόνο είναι επί του παρόντος η μόνη βιώσιμη οδός για την πλήρη απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές στον τομέα του χάλυβα ο οποίος αντιπροσωπεύει το 7-11% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα επί του παρόντος.

Σήμερα, ο περισσότερος χάλυβας κατασκευάζεται χρησιμοποιώντας μια μέθοδο υψηλής έντασης άνθρακα σε υψικάμινο βασικού οξυγόνου (BF-BOF) η οποία χρησιμοποιεί άνθρακα για τη θέρμανση και την εξαγωγή σιδήρου από μετάλλευμα οξειδίου του σιδήρου, πριν εισαχθούν άλλες ουσίες για την παραγωγή χάλυβα.

Το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί αντί για άνθρακα για τη θέρμανση και την αφαίρεση οξυγόνου από το μετάλλευμα.

Οι μονάδες DRI έχουν εμπορική χρήση για αρκετό καιρό, χρησιμοποιώντας φυσικό αέριο ως αναγωγικό παράγοντα, αλλά οι μονάδες DRI υδρογόνου διατίθενται τώρα στο εμπόριο.

Το Hydrogen-DRI είναι επί του παρόντος η μόνη διαθέσιμη μέθοδος πλήρους απανθρακοποίησης της παραγωγής σιδήρου. Όταν συνδυαστεί με έναν φούρνο ηλεκτρικού τόξου (EAF) για να βοηθήσει στη μετατροπή αυτού του σιδήρου σε χάλυβα, οι εκπομπές θα μπορούσαν θεωρητικά να μειωθούν στο μηδέν.

Ωστόσο, καθώς τα περισσότερα εργοστάσια σήμερα εξακολουθούν να χρησιμοποιούν BF-BOF, θα απαιτηθεί τεράστια επένδυση κεφαλαίου για να πραγματοποιηθεί η μετάβαση σε υδρογόνο-DRI και EAF, με αποτέλεσμα ελαφρώς πιο ακριβό πράσινο χάλυβα.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης