Ενέργεια

IDTechEx: Το 4% των οχημάτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων θα κινούνται με H2 σε 20 χρόνια

IDTechEx: Το 4% των οχημάτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων θα κινούνται με H2 σε 20 χρόνια

Σχεδόν καμία πρόοδο για τα αυτοκίνητα FCEV βάσει έρευνας

Τα αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου θα παραμείνουν ένα πολύ μικρό ποσοστό της αγοράς, αλλά σχεδόν το 1/5 των φορτηγών μηδενικών εκπομπών θα κινούνται με υδρογόνο το 2044, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της IDTechEx (συμβουλευτική εταιρεία που παρέχει συμβουλές στους πελάτες της έρευνας αγοράς σχετικά με την αναδυόμενη τεχνολογία).

Προβλέπει επίσης περιορισμένη αγορά για λεωφορεία υδρογόνου και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (δηλαδή φορτηγά).


Συνοπτικά το περιεχόμενο της έρευνας για 4 κατηγορίες τροχοφόρων:


Αυτοκίνητα

Η IDTechEx αναφέρει ότι «Το 2022, τα FCEV αντιπροσώπευαν μόνο το 0,2% των πωλήσεων αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών, με τις πωλήσεις να μειώνονται ελαφρά από το 2021. Παρά τα οφέλη του ανεφοδιασμού μεγάλης απόστασης και του γρήγορου ανεφοδιασμού, τα αυτοκίνητα FCEV δεν έχουν σημειώσει σχεδόν καθόλου την πρόοδο των BEV (ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία).

Οι μεγαλύτεροι παράγοντες σε αυτόν τον αγώνα ήταν η έλλειψη υποδομής ανεφοδιασμού με υδρογόνο, το κόστος του υδρογόνου και το αρχικό κόστος των οχημάτων. Οποιαδήποτε επιτυχία μέχρι στιγμής έχει ενισχυθεί από τα βαριά κίνητρα της κυβέρνησης και των ΚΑΕ, όπου το αρχικό κόστος του αυτοκινήτου επιδοτείται σε μεγάλο βαθμό και σε ορισμένες περιπτώσεις το κόστος των καυσίμων καλύφθηκε για κάποιο χρονικό διάστημα».

Παραδείγματα περιλαμβάνουν η Toyota που προσφέρει το Mirai των 50.000 δολαρίων για κάτω από 18.000 δολάρια στην Καλιφόρνια, μαζί με 100.000 χλμ δωρεάν καυσίμου, και η Hyundai που προσφέρει το Nexo των 60.000 δολαρίων στη μισή τιμή στη Νότια Κορέα.

Η IDTechEx επισημαίνει ότι τα BEV είναι πολύ φθηνότερα από τα FCEV (0,04 $ ανά μίλι για ένα Tesla Model 3 στην Καλιφόρνια σε σύγκριση με 0,21 $/μίλι για ένα Toyota Mirai).

«Δεδομένου του μεγαλύτερου αρχικού κόστους για τα FCEV σε σχέση με τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και τα BEV, το αυξανόμενο κόστος λειτουργίας καθιστά ένα αυτοκίνητο FC (κυψέλης καυσίμου) δύσκολο να πωληθεί για τους καταναλωτές.

Μια άλλη σημαντική ανησυχία είναι η έλλειψη σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου. από τον Ιούνιο του 2023, υπήρχαν περίπου 1.100 σταθμοί παγκοσμίως. Αν και αυτό είναι υπερδιπλάσιο από ό,τι ήταν το 2019, δεν αρκεί για τους καταναλωτές να αισθάνονται άνετα με τον ανεφοδιασμό», αναφέρει η εταιρεία.

Η IDTechEx αναμένει ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων FCEV θα αυξηθούν μακροπρόθεσμα με μεγαλύτερη γενική διαθεσιμότητα υδρογόνου σε άλλες εφαρμογές και ώθηση από τις κυβερνήσεις που επένδυσαν στη δημιουργία μιας οικονομίας υδρογόνου, αλλά τα FCEV θα παραμείνουν ένα πολύ μικρό μέρος του μηδενικού αγορά επιβατικών αυτοκινήτων εκπομπών ρύπων.

 

Φορτηγά

Η IDTechEx επισημαίνει ότι η αγορά βαρέων φορτηγών «είναι συνήθως αυτή όπου οι άνθρωποι βλέπουν τη μεγαλύτερη ευκαιρία».

Υποστηρίζει ότι η μερίδα του λέοντος στον τομέα θα λειτουργεί με μπαταρίες και όχι με κυψέλες καυσίμου.

«Το κόστος και η διαθεσιμότητα χαμηλού κόστους πράσινου υδρογόνου δεν είναι πουθενά εκεί που πρέπει για την οικονομική λειτουργία ενός στόλου φορτηγών FC με μηδενικές εκπομπές», αναφέρει η IDTechEx.

Στη συνέχεια επισημαίνει ότι περίπου το 75% μιας αρχικής πηγής ανανεώσιμης ενέργειας θα μπορούσε να φτάσει στους τροχούς ενός φορτηγού BEV, σε σύγκριση με το 25% για ένα φορτηγό FCEV, λόγω των ενεργειακών απωλειών στην παραγωγή πράσινου υδρογόνου και της μετατροπής του H2 πίσω σε ηλεκτρική ενέργεια μέσα σε μια κυψέλη καυσίμου.

«Η μεγαλύτερη υιοθέτηση της φόρτισης μεγαβάτ σημαίνει επίσης ότι τα φορτηγά BEV μπορούν να φορτίζουν γρηγορότερα κατά τη διάρκεια του διαλείμματος του οδηγού, περιορίζοντας περαιτέρω την ανάγκη για μεγαλύτερες αποστάσεις.

Ωστόσο, θα εξακολουθούν να υπάρχουν διαδρομές μεγάλων αποστάσεων και κύκλοι οδήγησης που θα εξακολουθούν να είναι δύσκολο να επιτευχθούν με τα BEV», συνεχίζει.

Ο αναλυτής προσθέτει ότι ενώ τα τα φορτηγά FC θα αποτελούν το 19% της αγοράς βαρέων φορτηγών μηδενικών εκπομπών ρύπων το 2044».

 

Λεωφορεία

Ο αναλυτής προβλέπει ότι τα αστικά λεωφορεία θα λειτουργούν σε μεγάλο βαθμό με μπαταρίες στο μέλλον, αν και «μπορεί να υπάρχει μεγαλύτερη δυνατότητα για FCEV στην αγορά υπεραστικών πούλμαν», δηλ. λεωφορεία μεγάλων αποστάσεων που ταξιδεύουν μεταξύ πόλεων.

Η IDTechEx προβλέπει χαμηλή διείσδυση αστικών λεωφορείων FCEV, που περιορίζεται σε περιορισμένο αριθμό χωρών που επενδύουν σημαντικά στην κατασκευή υποδομών υδρογόνου και σε εκείνα τα δρομολόγια λεωφορείων που δεν είναι εφικτά για ένα λεωφορείο BEV.


Ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (ΒΑΝ)

Οι προοπτικές για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) είναι παρόμοιες με αυτές για τα αυτοκίνητα, αλλά το επιχείρημα κατά των φορτηγών κυψελών καυσίμου «μπορεί να είναι ακόμη πιο ισχυρό», αναφέρει ο αναλυτής.

«Η μόνη περίπτωση χρήσης μπορεί να είναι για παραδόσεις μεγαλύτερης εμβέλειας μεταξύ ορισμένων πόλεων, αλλά σε μεγάλο βαθμό αυτό θα καλύπτεται από φορτηγά.

Επομένως, η μόνη ευκαιρία ανάπτυξης για τα FC LCV βραχυπρόθεσμα είναι σε περιοχές με ισχυρή κυβερνητική ώθηση για οικονομία υδρογόνου και σε διαδρομές μεγαλύτερης εμβέλειας».

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης