Ανανεώσιμες & Βιώσιμη Ανάπτυξη

«Ελ. Βενιζέλος»: Επένδυση 50 εκατ. ευρώ για νέο φωτοβολταϊκό σταθμό 35,49 MW

«Ελ. Βενιζέλος»: Επένδυση 50 εκατ. ευρώ για νέο φωτοβολταϊκό σταθμό 35,49 MW

Με τη θέση σε λειτουργία του νέου φωτοβολταϊκού συστήματος τον Σεπτέμβριο του 2025, οι ενεργειακές ανάγκες του ΔΑΑ θα καλύπτονται κατά 100% από πράσινη ενέργεια

 

Το άλμα για να πετύχει τον στόχο να στεφθεί το πιο πράσινο αεροδρόμιο της Ευρώπης το 2025 κάνει το «Ελευθέριος Βενιζέλος». Το αεροδρόμιο της Αθήνας με το κλείσιμο της πιο επιτυχημένης χρονιάς στην ιστορία του, καθώς κατέγραψε ρεκόρ με 28,17 εκατ. επιβάτες, ξεκίνησε διαγωνισμό, εκτιμώμενης αξίας 50 εκατ. ευρώ, για την ανάπτυξη νέου φωτοβολταϊκού σταθμού ισχύος 35,49 MW με σύστημα αποθήκευσης ενέργειας.

Στο πλαίσιο της δέσμευσής του να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα ως το 2025, δηλαδή 25 χρόνια νωρίτερα από τον ευρωπαϊκό στόχο, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών σχεδιάζει να εγκαταστήσει και να λειτουργήσει τον τρίτο φωτοβολταϊκό σταθμό, αξιοποιώντας για δεύτερη φορά τεχνολογία ιδιοπαραγωγής για αυτοκατανάλωση. Επί του παρόντος, με τους δύο σταθμούς ΑΠΕ που διαθέτει ο ΔΑΑ, ισχύος 8 MW και 16 MW, τα δύο τρίτα των αναγκών σε ανανεώσιμη ενέργεια παράγονται εντός αεροδρομίου.

Με τη θέση σε λειτουργία του νέου φωτοβολταϊκού συστήματος τον Σεπτέμβριο του 2025, οι ενεργειακές ανάγκες της εταιρείας του αεροδρομίου θα καλύπτονται κατά 100% από πράσινη ενέργεια, που αντιστοιχεί και στο 90% του ανθρακικού της αποτυπώματος. Το νέο φωτοβολταϊκό πάρκο θα διαθέτει σύστημα αποθήκευσης ενέργειας 81.737 MWh.
Ο νέος σταθμός θα συνδεθεί με το εσωτερικό δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας του αεροδρομίου, ώστε να καλύπτεται το σύνολο των αναγκών του, ενώ η πλεονάζουσα ενέργεια θα διοχετεύεται στο εθνικό δίκτυο, σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο για τους αυτοπαραγωγούς.

Ως προς την απόδοση του συστήματος, όπως ορίζεται στο τεύχος του διαγωνισμού, ο ανάδοχος θα πρέπει να εξασφαλίσει ότι για το πρώτο έτος λειτουργίας, δηλαδή το 2026, η ελάχιστη ετήσια παραγωγής ενέργειας θα ανέλθει 60.744 MWh με μείωση εν συνεχεία της ενεργειακής απόδοσης κατ’ έτος κατά 0,5%. Επίσης, θα πρέπει η προς χρήση χωρητικότητα της μπαταρίας να είναι μεγαλύτερη από 82 MWh. Το όριο χωρητικότητας πρόκειται να μειωθεί κατά 3% το πρώτο πλήρες έτος λειτουργίας και κατά 2% ετησίως για τα επόμενα εννέα έτη.
Η υπογραφή της σύμβασης για το νέο φωτοβολταϊκό πάρκο τοποθετείται στον ερχόμενο Απρίλιο και η ολοκλήρωση του έργου προβλέπεται τον Σεπτέμβριο του 2025. Ο ανάδοχος θα αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση ως τον Σεπτέμβριο του 2035. Η επένδυση θα χρηματοδοτηθεί με ίδια κεφάλαια του αεροδρομίου.

Μειωμένο ανθρακικό αποτύπωμα

Η πορεία του αεροδρομίου προς την πράσινη μετάβαση δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά διαχρονικό όραμα. Από το 2005 ως σήμερα το ανθρακικό αποτύπωμα της εταιρείας του αεροδρομίου έχει μειωθεί πάνω από 60%, από 67.000 τόνους CO2 το 2005 σε 27.641 τόνους το 2022, παρά τη σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης την ίδια περίοδο.
Όταν η εταιρεία ανέλαβε στα τέλη του 2019 την πρωτοπόρο πρωτοβουλία «Route 2025» για να καταστεί το αεροδρόμιο «πράσινο» μέσα σε έξι χρόνια, η συνολική επένδυση υπολογίστηκε στα 100 εκατ. ευρώ σε βάθος χρόνου, εκτιμώντας ότι αυτή θα έχει θετικό περιβαλλοντικό αλλά και οικονομικό αποτύπωμα. Οι εξελίξεις στον χώρο της ενέργειας το τελευταίο διάστημα και οι μεγάλες ανατιμήσεις, έχουν δικαιώσει αυτή την επιλογή.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης