Ναυτιλία

Εκτοξεύθηκαν οι ναύλοι για την μεταφορά LNG στην Ευρώπη - Άνοδος 64%

Εκτοξεύθηκαν οι ναύλοι για την μεταφορά LNG  στην Ευρώπη - Άνοδος 64%

Περιορισμένη η διαθεσιμότητα δεξαμενοπλοίων σύμφωνα με δημοσίευση του Montel

 

Οι ναύλοι μεταφοράς LNG στη λεκάνη του Ατλαντικού για παράδοση τον Ιούλιο έχουν εκτιναχθεί κατά 64% τις τελευταίες δύο εβδομάδες και θα μπορούσαν να διπλασιαστούν ξανά τον Αύγουστο, καθώς οι τιμές της αγοράς διαμορφώνονται υψηλά λόγω της περιορισμένης διαθεσιμότητα πλοίων, σλυμφωνα με τα στοιχεία της Spark Commodities την Τρίτη που δημοσιεύει το Montel.

Το μετ' επιστροφής LNG Ατλαντικού ΗΠΑ προς Ευρώπη, γνωστό ως Spark 30, εκτιμήθηκε την Τρίτη σε 54.500 USD/ημέρα, από 33.500 USD/ημέρα στις 30 Μαΐου – το οποίο ήταν το χαμηλότερο επίπεδο σε σχεδόν 16 μήνες.

Σύμφωνα με την καμπύλη τιμών Spark, οι ναύλοι θα ήταν κατά μέσο όρο 49.750 USD/ημέρα αυτόν τον μήνα, αυξάνοντας σε 72.750 USD/ημέρα τον Ιούλιο, 107.500 USD/ημέρα τον Αύγουστο και άνοδο στα 259.500 USD/ημέρα τον Δεκέμβριο.

Πηγή της αγοράς απέδωσε το άλμα στις τιμές των ναύλων στην αυξημένη ζήτηση από την Ασία, όπως αντικατοπτρίζεται στο premium που προσφέρεται για το LNG σε σύγκριση με την τιμή προσγείωσης του καυσίμου στην Ευρώπη.

Οι τιμές εκφόρτωσης LNG στην Ευρώπη για το πρώτο εξάμηνο του Ιουλίου αξιολογήθηκαν τελευταία από τον ρυθμιστικό οργανισμό της ΕΕ Acer σε 27,81 EUR/MWh (8,77 USD/MMbtu). Συγκριτικά, ο τελευταίος δείκτης JKM (Βορειοανατολική Ασία σποτ) διαμορφώθηκε τελευταία στα 9,27 USD/MMbtu.

Οι τιμές της JKM προσφέρουν επίσης ένα premium στις τιμές των ευρωπαϊκών κόμβων για το υπόλοιπο του έτους, με βάση την καμπύλη τιμών.

Αυξημένη ζήτηση

Η Ευρώπη έχει στραφεί στο LNG για να αντισταθμίσει τις μειωμένες ρωσικές προμήθειες εν μέσω του πολέμου στην Ουκρανία, με τις ΗΠΑ και το Κατάρ να είναι οι βασικοί προμηθευτές.

Οι ευρωπαϊκοί ναύλοι εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλότεροι από το υψηλό ρεκόρ των σχεδόν 485.000 USD/ημέρα στις αρχές Νοεμβρίου – παρακολουθώντας σε μεγάλο βαθμό τις τιμές LNG.

Ωστόσο, οποιαδήποτε αύξηση στις τιμές του ευρωπαϊκού φυσικού αερίου TTF για να ανταγωνιστεί το premium της Ασίας θα μπορούσε να οδηγήσει σε περαιτέρω πτώση των τιμών των ναύλων, σύμφωνα με πηγή της αγοράς LNG.

«Εάν η τιμή επιστρέψει στο να δώσει κίνητρα στα φορτία των ΗΠΑ να παραμείνουν εντός της λεκάνης απορροής, όντας όλα ίσα, αυτό θα είχε αρνητικό αντίκτυπο στα φορτία», ανέφερε η πηγή.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης