Ναυτιλία

Αναζητεί ισορροπία η προσφορά δεξαμενόπλοιων

Αναζητεί ισορροπία η προσφορά δεξαμενόπλοιων

Επενδυτικό ενδιαφέρον για όλους τους τύπους δεξαμενόπλοιων

 

Παρά τις έντονες πιέσεις για μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος της παγκόσμιας οικονομίας, δεν είναι λίγοι οι οργανισμοί και οι κύκλοι της αγοράς που κάνουν λόγο για την ανάγκη νέων επενδύσεων στα ορυκτά καύσιμα, προκειμένου να καλυφθούν οι ενεργειακές ανάγκες έως το 2030. Η εικόνα στα δεξαμενόπλοια δεν διαφέρει πολύ.

Η ηλικία του στόλου των δεξαμενόπλοιων αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς, καθώς οι διαλύσεις κινούνται σε ρηχά νερά τους τελευταίους δώδεκα μήνες, απόρροια της καλής ναυλαγοράς αλλά και του μεγάλου αριθμού πλοίων που εισέρχονται στον λεγόμενο «σκοτεινό στόλο». Επί του παρόντος, το 8% του στόλου άνω των 25.000 dwt είναι άνω των 20 ετών, με πολλά εξ αυτών να μην επιδίδονται στα παραδοσιακά trades αλλά να λειτουργούν ως πλωτές αποθήκες. Ένα 25% είναι ηλικίας 16-20 ετών, με το μερίδιο των Handies, Panamaxes και Aframaxes να είναι σημαντικά ενισχυμένο στην εν λόγω ηλικιακή ομάδα.

Την ίδια ώρα, οι νέες παραγγελίες εν μέσω πανδημίας αποτέλεσαν «είδος προς εξαφάνιση», ως αποτέλεσμα της κακής ναυλαγοράς κατά τα πανδημικά έτη, της ανόδου των αξιών, του περιορισμένου capacity και του νεφελώδους outlook για τη μακροπρόθεσμη ζήτηση πετρελαίου. Ως εκ τούτου, το orderbook στις αρχές του έτους κινήθηκε στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων δύο δεκαετιών τουλάχιστον.

Πάντως, εντός του 2023 καταγράφεται επενδυτικό ενδιαφέρον για όλους τους τύπους δεξαμενόπλοιων. Aframaxes/LR2s αποτελούν τη μερίδα του λέοντος και από τις αρχές του έτους οι εν λόγω παραγγελίες είναι στα υψηλότερα επίπεδα από το 2017. Οι παραγγελίες για Suezmaxes, από την άλλη, είναι στα υψηλότερα επίπεδα από το 2020, ενώ αυτές των Handy και LR1 tankers είναι λίγες.

Παρά την όποια άνοδο σημειώνεται στις παραγγελίες φέτος, αυτές σε καμία περίπτωση δεν αντισταθμίζουν τον αριθμό δεξαμενόπλοιων των οποίων ο κύκλος ζωής πλησιάζει ή έχει πλησιάσει στο τέλος του. Ωστόσο, οι αυστηρότεροι κανονισμοί για την ασφάλεια και το περιβάλλον, όπως επίσης και οι απαιτήσεις των ναυλωτών, θεωρητικά θα ανανεώσουν τον στόλο. Με την επιστροφή των διαλύσεων στο παιχνίδι, η αγορά των δεξαμενόπλοιων θα βρεθεί σε παρόμοια θέση με τη βιομηχανία πετρελαίου ‒ η προσφορά θα πασχίζει να καλύψει τη ζήτηση.

Πηγή:naftikachronika.gr/Gibson Shipbrokers
www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης