Euractiv: Η πράσινη αεροπλοΐα και η διάσταση απόψεων μεταξύ ΙΑΤΑ και ΕΕ

Euractiv: Η πράσινη αεροπλοΐα και η διάσταση απόψεων μεταξύ ΙΑΤΑ και ΕΕ
Για την συναίνεση των Βρυξελών στην νομοθεσία και τις αντιδράσεις από τα αεροπορικά λόμπι εστιάζει η Euractiv
Ο επικεφαλής της παγκόσμιας ένωσης αεροπορικών εταιρειών IATA, Willie Walsh, προκάλεσε σάλο στις αρχές του μήνα, όταν χαρακτήρισε την ΕΕ «αντι-αεροπορική» λόγω των νέων κανονισμών του μπλοκ για τη μείωση των εκπομπών από τις πτήσεις, στοχεύοντας ιδιαίτερα στην πράσινη οδηγία της ΕΕ για τα καύσιμα των αεριωθουμένων.

«Πιστεύω ότι είναι δίκαιο να απεικονίζεται η ΕΕ ως αντιαεροπορική, ενώ άλλα μέρη του κόσμου είναι θετικά, υπέρ της αεροπορίας», είπε ο Walsh, μιλώντας στην ετήσια συνάντηση της ένωσης στην Κωνσταντινούπολη και τα ωμά σχόλιά του προκάλεσαν πονοκέφαλο στον όμιλο αεροπορικών εταιρειών A4E στις Βρυξέλλες, ο οποίος προσπάθησε να δείξει ότι η θέση της IATA δεν αντικατοπτρίζει τη δική τους θέση.

Αντίθετα, επιμένουν ότι οι αεροπορικές εταιρείες της ΕΕ που εκπροσωπούν συμμορφώνονται με τη νομοθεσία της ΕΕ για τα αειφόρα αεροπορικά καύσιμα και θέλουν να την δουν να εγκρίνεται το συντομότερο.

Ενώ η IATA και η A4E έχουν ορισμένα αλληλοκαλυπτόμενα μέλη και συντονίζονται όταν είναι χρήσιμο, και οι δύο έχουν ξεχωριστές εντολές από τα λόμπι τους.

Η διαφωνία αναφέρεται στον περίπλοκο ιστό συμφερόντων που εκπροσωπούνται στις Βρυξέλλες και δείχνει πώς αυτό που παίζει καλά στο εξωτερικό μπορεί να... προσγειωθεί στην πρωτεύουσα της Ευρώπης.
Από τη φύση του, κάθε νομοσχέδιο που εγκρίνεται από την ΕΕ είναι προϊόν συναίνεσης – από την εκτελεστική εξουσία της ΕΕ, από εκλεγμένους αξιωματούχους στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και από εκπροσώπους των κρατών μελών.

Αυτό σημαίνει ότι ο συμβιβασμός είναι η λέξη κλειδί, αφού το να αγνοούνται οι ανησυχίες ενός συγκεκριμένου κράτους μέλους, για παράδειγμα, του οποίου η υποστήριξη θα μπορούσε να χρειαστεί σε άλλη ψηφοφορία, δημιουργεί αναστολές..

Έτσι, όταν ο Walsh, του οποίου η οργάνωση πατάει μεταξύ Μόντρεαλ και Γενεύης, αποφασίζει να δώσει μια... κλωτσιά στην Κομισιόν για την πράσινη στάση της, ασκεί πίεση στην συναινετική κουλτούρα των Βρυξελλών και δίνει ένα νέο λόγο ανησυχίας.

Σχόλια και θέσεις

Φυσικά, για τους περισσότερους περιστασιακούς παρατηρητές, τα σχόλια του Walsh ήταν απλώς η θέση της «αεροπορικής βιομηχανίας».
Η αλληλεπίδραση μεταξύ των συγκεχυμένων και εσωτερικών εμπορικών ενώσεων, συμβούλων και μη κερδοσκοπικών ομάδων που απαρτίζουν τη φούσκα των Βρυξελλών δεν προκαλεί μεγάλη ανησυχία, όμως όσοι εργάζονται στην αεροπορία, χρειάζονται διευκρινίσεις.

Μετά τις παρατηρήσεις του Walsh, μια σειρά αεροπορικών ενώσεων της ΕΕ συγκεντρώθηκαν για να εκδώσουν μια δημόσια δήλωση: «Υπό το φως του ελέγχου του ζητήματος τις τελευταίες ημέρες, οι πέντε κορυφαίες ευρωπαϊκές αεροπορικές ενώσεις που είναι στενοί εταίροι στον οδικό χάρτη για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές του Προορισμού 2050 – A4E, ACI EUROPE, ASD, CANSO και ERA – επιβεβαιώνουν την υποστήριξή τους για το ReFuelEU Κανονισμός Αεροπορίας», αναφέρεται στο μήνυμα.

Τα μη ευρωπαϊκά μέλη της IATA, που πιστεύουν ότι η ΕΕ τους τιμωρεί μονομερώς με τους πράσινους κανόνες της, μάλλον ικανοποιήθηκαν με τα σχόλια του Walsh.
Οποιαδήποτε ευκαιρία να υπενθυμίσουμε στην Ευρώπη, την αυτόκλητη, μη εκλεγμένη παγκόσμια ρυθμιστική αρχή, ότι δεν συμβαδίζει με την πλειοψηφία του κόσμου, είναι μάλλον ευπρόσδεκτη.

Αλλά για εκείνες τις αεροπορικές ομάδες που έρχονται σε επαφή με τα θεσμικά όργανα της ΕΕ, γνωρίζουν πώς παίζεται το παιχνίδι σε αυτή τη μοναδική πόλη, η απόσταση από την παγκόσμια θέση είναι απαραίτητη.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης