Ενέργεια

Reuters: Καύσιμα από ρωσικό πετρέλαιο μπαίνουν στην Ευρώπη από την «πίσω πόρτα»... την Ινδία

Reuters: Καύσιμα από ρωσικό πετρέλαιο μπαίνουν στην Ευρώπη από την «πίσω πόρτα»... την Ινδία
Τα καύσιμα από το ρωσικό πετρέλαιο εισέρχονται στην Ευρώπη μέσω της Ινδίας, γράφει το Reuters

Οι υψηλές εισαγωγές αργού πετρελαίου από τη Ρωσία το οικονομικό 2022-23 βοήθησαν τα διυλιστήρια της Ινδίας να ενισχύσουν τις εξαγωγές ντίζελ και καυσίμων αεριωθουμένων στην Ευρώπη καθώς η ήπειρος απέφευγε τα ρωσικά προϊόντα, προκαταρκτικά στοιχεία παρακολούθησης πλοίων από την Kpler και έδειξε η Vortexa.
Η πρόσβαση σε φθηνό ρωσικό αργό έχει ενισχύσει την παραγωγή και τα κέρδη στα ινδικά διυλιστήρια, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να εξάγουν διυλισμένα προϊόντα ανταγωνιστικά στην Ευρώπη και να αποκτήσουν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.

Από 154.000 βαρέλια bpd ντίζελ, σε 200.000 bpd

Η Ευρώπη συνήθως εισήγαγε κατά μέσο όρο 154.000 βαρέλια την ημέρα (bpd) ντίζελ και καυσίμων αεροσκαφών από την Ινδία πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Αυτό αυξήθηκε σε 200.000 bpd αφού η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγόρευσε τις εισαγωγές ρωσικών προϊόντων πετρελαίου από τις 5 Φεβρουαρίου, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler.

Οι εισαγωγές ρωσικού αργού από την Ινδία τον Μάρτιο αυξήθηκαν για έβδομο συνεχόμενο μήνα για να τελειώσει το οικονομικό έτος ως ο κορυφαίος προμηθευτής στην Ινδία, εκτοπίζοντας για πρώτη φορά το Ιράκ, σύμφωνα με τα στοιχεία.
Τα ινδικά διυλιστήρια, τα οποία σπάνια αγόραζαν ρωσικό πετρέλαιο στο παρελθόν λόγω του υψηλού κόστους μεταφοράς, εισήγαγαν 970.000-981.000 bpd από αυτό το 2022/23, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το ένα πέμπτο των συνολικών εισαγωγών σε 4,5-4,6 εκατομμύρια bpd, σύμφωνα με στοιχεία Kpler και Vortexa.
1_45.PNG
(Πίνακας εισαγωγών αργού στην Ινδία)

Οι εισαγωγές από το Ιράκ υποχώρησαν στις 936.000-961.000 bpd από σχεδόν 1 εκατομμύριο bpd το 2021/2022, έδειξαν τα στοιχεία.
Ενώ η ναυαρχίδα της Ρωσίας το πετρέλαιο Urals αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος των αγορών της Ινδίας, τα διυλιστήρια εισάγουν επίσης ελαφρύτερες ποιότητες από τις ρωσικές κατηγορίες της Άπω Ανατολής και της Αρκτικής, όπως το Sokol, το Arco, το Novy Port και το μείγμα ESPO.

Ο μεγαλύτερος παραγωγός πετρελαίου της Ρωσίας Rosneft (ROSN.MM) και το κορυφαίο ινδικό διυλιστήριο Indian Oil Corp (IOC.NS) υπέγραψαν συμφωνία για την ουσιαστική αύξηση και διαφοροποίηση των ποιοτήτων πετρελαίου που παραδίδονται στην Ινδία.

Προϊόντα πετρελαίου

Καθώς η απαγόρευση της Ευρώπης κράτησε έξω τα ρωσικά προϊόντα, οι εξαγωγές ντίζελ της Ινδίας στην ήπειρο αυξήθηκαν 12-16% σε 150.000-167.000 bpd το περασμένο οικονομικό έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία Kpler και Vortexa.
Αυτό αντιπροσώπευε περίπου το 30% των συνολικών εξαγωγών πετρελαίου της Ινδίας, από 21-24% ένα χρόνο νωρίτερα, έδειξαν τα στοιχεία.
Οι βασικοί ευρωπαίοι αγοραστές ινδικού ντίζελ είναι η Γαλλία, η Τουρκία, το Βέλγιο και η Ολλανδία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Kpler.
Η Ευρώπη αντιπροσώπευε περίπου το 50% των εξαγωγών καυσίμων της Ινδίας, ή περίπου 70.000-75.000 bpd το 2022/23, αυξημένες κατά 40.000-42.000 bpd το προηγούμενο έτος, έδειξαν τα στοιχεία.
01_5.PNG
(Πίνακας εξαγωγών προϊόντων πετρελαίου από την Ινδία)

Εκτός από την αύξηση των εξαγωγών στην Ευρώπη, η Ινδία ενίσχυσε επίσης τις αποστολές πετρελαίου εσωτερικής καύσης κενού (VGO) στις Η.Π.Α.
Οι ΗΠΑ έλαβαν περίπου 11.000-12.000 bpd VGO το 2022/23, ή το 65-81% των συνολικών εξαγωγών της Ινδίας πρώτων υλών διύλισης που μπορούν να υποστούν περαιτέρω επεξεργασία για την παραγωγή καυσίμων όπως βενζίνη και ντίζελ, έδειξαν τα στοιχεία.
Το 2021/2022, η Ινδία εξήγαγε μόνο περίπου 500 bpd VGO στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ωστόσο, οι συνολικές ετήσιες εξαγωγές διυλισμένων καυσίμων της Ινδίας το 2022/23 ήταν χαμηλότερες από ό,τι ένα χρόνο νωρίτερα, καθώς ορισμένα διυλιστήρια έκλεισαν μονάδες για συντήρηση στο επόμενο εξάμηνο του 2022.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης