Θ.Βενιάμης: «Η μετάβαση στη χρήση καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο στη ναυτιλία, δεν θα είναι μια απλή διαδικασία»

Θ.Βενιάμης: «Η μετάβαση στη χρήση καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο στη ναυτιλία, δεν θα είναι μια απλή διαδικασία»
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών είπε ότι θα πρέπει ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του και πρωτίστως οι πετρελαϊκές εταιρείες παραγωγής που δεν μπόρεσαν έως σήμερα να ανταποκριθούν μέσω των κατάλληλων επενδύσεων παράγοντας τα αναγκαία σε ποσότητα και ποιότητα νέα καύσιμα
Έξι μήνες πριν την ημερομηνία έναρξης του νέου κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), που επιβάλλει τη χρήση καυσίμων στη ναυτιλία με περιεκτικότητα σε θείο μέχρι 0,5% από 3,5% που είναι σήμερα το όριο, υπάρχουν ακόμα θέματα εφαρμογής του που χρήζουν άμεσης παρέμβασης και αντιμετώπισης.
Αυτό προκύπτει από τη σημερινή συνέντευξη Τύπου που έδωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης στο Ίδρυμα Ευγενίδου στο πλαίσιο του συνεδρίου για την ελληνική ναυτιλία Greek Shipping Summit με θέμα: «2020: The Wind of Change in Global Shipping» (Ο άνεμος της αλλαγής στην παγκόσμια ναυτιλία).
Ο πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών, που εκπροσωπούν το 53% της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, είπε ότι οι πλοιοκτήτες δεν έχουν κάποιο θέμα σχετικά με το να υπάρξει αποθείωση των καυσίμων προς όφελος του περιβάλλοντος, αλλά θα πρέπει ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του και πρωτίστως οι πετρελαϊκές εταιρείες παραγωγής που δεν μπόρεσαν έως σήμερα να ανταποκριθούν μέσω των κατάλληλων επενδύσεων παράγοντας τα αναγκαία σε ποσότητα και ποιότητα νέα καύσιμα.
Πρόσθεσε επίσης ότι «η μετάβαση χρήσης καυσίμων σύμφωνα με τις νέες απαιτήσεις του 2020 δεν θα είναι μία απλή διαδικασία».
«Είναι προκλητικό ακόμη και σήμερα έξι μήνες πριν την ημερομηνία έναρξης του νέου κανονισμού και ενώ υπάρχει πια πλήρης επίγνωση των προβλημάτων και των προκλήσεων που θα κληθεί να διαχειριστεί η πλοιοκτησία, να παραμένει απολύτως εκτός ευθυνών η βιομηχανία παραγωγής πετρελαίου, η οποία δεν ανταποκρίθηκε στο καθήκον της να μπορέσει, μέσω των κατάλληλων επενδύσεων, να παράγει εγκαίρως τα αναγκαία σε ποσότητα και ποιότητα, νέα καύσιμα.
Δεν μπορώ να μην κατακρίνω επίσης την έλλειψη ανταπόκρισης στις ανησυχίες που εκφράσαμε, από τους κατασκευαστές των μηχανών των πλοίων μας.
 Κανείς δεν έχει εγγυηθεί αν θα λειτουργούν οι μηχανές με ασφάλεια με τα νέα καύσιμα, και αναφέρομαι ειδικότερα στα blends με τα οποία θα αναγκαστούμε να εφοδιασθούμε» τόνισε νωρίτερα στην ομιλία του ο πρόεδρος της Ελλήνων εφοπλιστών.


www.worldenergynews.gr

worldenergynews.gr