Κοντά στην ανάληψη του έργου των δορυφορικών διοδίων οι εταιρίες Άκτωρ και Intrakat

Κοντά στην ανάληψη του έργου των δορυφορικών διοδίων οι εταιρίες Άκτωρ και Intrakat
Μετά τις τεχνικές προσφορές θα ακολουθήσουν και οι οικονομικές προσφορές ωστόσο η τεχνική αξιολόγηση υπερβαίνει σε σπουδαιότητα την οικονομική
Tο έργο των δορυφορικών διοδίων φαίνεται πως θα είναι το πρώτο έργο που θα συνεργαστούν και θα αναλάβουν από κοινού Ακτωρ και Intrakat, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα ενδείξεις και εκτιμήσεις των στελεχών του κατασκευαστικού κλάδου.
Η παραπάνω κοινοπραξία διεκδικεί διεκδικεί, με σοβαρές πιθανότητες, την εγκατάσταση των δορυφορικών / ηλεκτρονικών διοδίων.
Yπενθυμίζεται ότι οι προσφορές υπέβαλλαν δύο κοινοπρακτικά σχήματα.
Το σχήμα της Άκτωρ έλαβε 117,45 στην τεχνική αξιολόγηση, ενώ το σχήμα της Μυτιληναίος 106,95.
Μετά τις τεχνικές προσφορές θα ακολουθήσουν και οι οικονομικές προσφορές, ενώ το αποτέλεσμα των δυο αξιολογήσεων θα κρίνει και τον τελικό ανάδοχο.
Ωστόσο η τεχνική αξιολόγηση υπερβαίνει σε σπουδαιότητα την οικονομική.
Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις τον ερχόμενο φθινόπωρο θα έχει υπογραφεί η σύμβαση, συνολικού προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ.
Ο διαγωνισμός αφορά την «Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση» σε όλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.
Σύμφωνα με το συνολικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το υφιστάμενο σήμερα καθεστώς διοδίων, με μετωπικούς σταθμούς, με δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον λόγω των συχνών στάσεων ανά 30-40 χλμ περίπου και με δίκαιες διαμαρτυρίες από τους χρήστες λόγω της μη αναλογικής χρέωσης, θα αντικατασταθεί από πλήρες Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου Αντιρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας – Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους.
Συγκεκριμένα θα χρησιμοποιείται ένα διττό σύστημα επιβολής τελών ήτοι:
Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια «Εποχούμενη Συσκευή» (On Board Unit – OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS),
Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).
Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους, και χρεώνονται αναλογικά με την χιλιομετρική αυτή απόσταση. Ειδικότερα η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές (όπως στη διαχείριση στόλου αυτοκινήτων, την επιτήρηση χρήσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, κ.α).
Για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο ώστε το σύστημα να καλύπτει όλες τις προδιαγραφές προστασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr