Περιβάλλον

Γαλλογερμανική συμμαχία με επενδύσεις 1,7 δις. ευρώ για την παραγωγή μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων

Γαλλογερμανική συμμαχία με επενδύσεις 1,7 δις. ευρώ για την παραγωγή μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων

Στόχος να περιοριστεί η εξάρτηση της ευρωπαϊκής  αυτοκινητοβιομηχανίας από τους κυρίαρχους Κινέζους και Νοτιοκορεάτες προμηθευτές

Συστήνεται γαλλογερμανικός άξονας για την παραγωγή μπαταριών.Όπως δήλωσε ο Γάλλος πρόεδρος Εμμανουήλ Μακρόν, το νέο γαλλογερμανικό σχέδιο συνεργασίας για την παραγωγή μπαταριών θα περιλαμβάνει την κατασκευή δύο εργοστασίων, ένα στη Γαλλία και ένα στη Γερμανία.
Η Γαλλία θα επενδύσει 700 εκατ. ευρώ τα επόμενα πέντε χρόνια για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων και θα μειώσει την εξάρτηση των αυτοκινητοβιομηχανιών από τους κυρίαρχους Ασιάτες αντιπάλους τους, δήλωσε ο πρόεδρος Μακρόν σε ομιλία του στον Παγκόσμιο Οργανισμό Κατασκευαστών Αυτοκινήτων στο Παρίσι.
Πρέπει να σημειωθεί ότι είχε προηγηθεί η ανακοίνωση της Γερμανικής κυβέρνησης τον περασμένο Νοέμβριο ότι θα διαθέσει 1 δις. ευρώ για να υποστηρίξει την παραγωγή κυψελών μπαταριών, μειώνοντας την εξάρτηση από τους Ασιάτες προμηθευτές και διατηρώντας τις θέσεις εργασίας στη Γερμανία, που ενδέχεται να τεθούν σε κίνδυνο λόγω της απομάκρυνσης των κινητήρων καύσης.
Ο Μακρόν δήλωσε ότι θα κατασκευαστούν δύο εργοστάσια στη Γαλλία και στη Γερμανία, με γαλλογερμανική πρωτοβουλία, σε μια εποχή που οι κατασκευαστές αυτοκινήτων των δυο χωρών ανησυχούν για τις απειλές που δημιουργούν οι Κινέζοι προμηθευτές.
«Ως πρόεδρος της Γαλλίας, δεν μπορώ να είμαι ικανοποιημένος από μια κατάσταση όπου το 100% των μπαταριών των ηλεκτρικών μου οχημάτων παράγονται στην Ασία», δήλωσε ο Μακρόν.
«Όσον αφορά την κυριαρχία και την ανεξαρτησία, πιστεύω ότι δεν είναι καλό μακροπρόθεσμα η βιομηχανία μας και η ευρωπαϊκή βιομηχανία να εξαρτώνται 100% από μη Ευρωπαίους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πιστεύω ότι για το θέμα της παραγωγής μπαταριών χρειαζόμαστε μια ευρωπαϊκή αφύπνιση».

«Σφήνα» στη σινοκορεατική κυριαρχία

Πρέπει να σημειωθεί ότι η Ευρώπη δεν έχει σημαντική παραγωγή μπαταριών, καθώς πρόκειται για μια αγορά που κυριαρχείται από εταιρίες όπως η CATL της Κίνας και οι Κορεάτες ανταγωνιστές της LG Chem και Samsung.
«Η Κίνα έχει μια πολύ επιθετική στρατηγική για να κυριαρχήσει τελικά στο σύμπαν των ηλεκτρικών οχημάτων ξεκινώντας από ηλεκτρικές μπαταρίες» δήλωσε ένας Γάλλος αξιωματούχος στο Euractive. Η Peugeot PSA ξεκίνησε μια  προσπάθεια για τη δημιουργία ενός ευρωπαίου κατασκευαστή μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων το Μάρτιο του περασμένου έτους, ενώ η Renault που εισάγει ηλεκτρικές μπαταρίες από την LG Chem, δήλωσε επίσης ότι θα μπορούσε να αγοράσει μπαταρίες από έναν Ευρωπαίο προμηθευτή, καθώς η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνεται.
«Παρατηρούμε μια συνειδητοποίηση μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών ότι ο ανταγωνισμός θα απαιτήσει μια τοπική βιομηχανία μπαταριών», δήλωσε ο Γάλλος αξιωματούχος.
Το σχέδιο της Μακρόν θα περιλαμβάνει επίσης τη διευκόλυνση της κατασκευής σημείων φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων, προσφέροντας μεγαλύτερη ορατότητα στους κατασκευαστές αυτοκινήτων σχετικά με τις επιδοτήσεις ηλεκτρικών οχημάτων για τους καταναλωτές.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης