Ενέργεια

Τζαννετάκης: Ανεβαίνουν τα περιθώρια κέρδους της διύλισης - UBS: Το ελκυστικότερο διυλιστήριο της Ευρώπης

Τζαννετάκης: Ανεβαίνουν τα περιθώρια κέρδους της διύλισης - UBS: Το ελκυστικότερο διυλιστήριο της Ευρώπης
H αγορά εξομαλύνεται, ανακτώνται οι απώλειες από χρηματοοικονομικές ζημίες
Ανακάμπτουν τα περιθώρια διύλισης, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο αναπληρωτής CΕΟ της Motor Oil κ. Π.Τζαννετάκης στο teleconference με τους θεσμικούς επενδυτές και αναλυτές, διεθνείς και εγχώριους χθες 16/6.
Ο κ. Τζαννετάκης εμφανίστηκε ιδιαίτερα ικανοποιημένος από την πορεία του τελευταίου τριμήνου και συνέκρινε τον Ιούνιο του 2021 με αυτόν του 2019 για την ζήτηση στα καύσιμα αυτοκινήτων. Συγκεριμένα τόνισε ότι τον Μάιο τα περιθώρια διύλισης ξεπέρασαν τα 9 δολάρια ανά βαρέλι και οι όγκοι πωλήσεων δείχνουν ισχυρότεροι τον Ιούνιο.
Για την κοινή επένδυση με την ΓΕΚ Τέρνα ο κ. Τζαννετάκης είπε ότι ο σχεδιασμός προβλέπει IRR της τάξης 10-13% και ότι θα χρηματοδοτηθεί κατά 25% με ίδια κεφάλαια και 75% με δανεισμό.
Η Motor Oil θα έχει ένα capex της τάξης των 260 εκατ ευρώ το 2021, που ξεπερνά τα 380 εκατ, αν σε αυτά προστεθούν και οι εξαγορές των Ανανεώσιμων Πηγών.
Όσον αφορά τις ΑΠΕ ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil αναφέρθηκε στα 360 MW εγκατεστημένης ισχύος για το 2022 με στόχο τα 650 MW μέχρι το 2025.

UBS: Αναβαθμίζει την τιμή στόχο στα 18 ευρώ

Μετά το teleconference η UBS σε ανάλυσή της με σημερινή ημερομηνία 17/6/2021 αναφέρει ότι η Motor Oil είναι επενδυτικά το πιο ελκυστικό διυλιστήριο της Ευρώπης και αναβαθμίζει την τιμή - στόχο στα 18 ευρώ με ένδειξη buy. Σημειώνει ότι διαπραγματεύεται σε discount 17% έναντι του FCF yield για το 2022 και ανεβάζει τις εκτιμήσεις κατά 17% για τα EBITDA του 2021, καθώς η άνοδος των περιθωρίων κέρδους αυξάνει τις εκτιμήσεις.
Παράλληλα, εκτιμά ότι η δημιουργία της μονάδας CCGT στην Κομοτηνή δεν έχει αποτιμηθεί στην κεφαλαιοποίηση. Αναμένει καθαρά κέρδη 203 εκατ. ευρώ το 2021, EPS 1,83 ευρώ και μέρισμα ανά μετοχή 1,10 ευρώ. Στα παρόντα επίπεδα η εταιρεία διαπραγματεύεται 5,1 Χ Ε/ΕΒΙΤDA για τα κέρδη του 2022.

Οφέλη από τα περιθώρια και ανάκτηση χρηματοοικονομικών ζημιών


Το σημαντικό για την πορεία του ομίλου έχει να κάνει με την βελτίωση και άνοδο των περιθωρίων κέρδους στην διύλιση, όπου ο κ. Τζαννετάκης έδωσε την εικόνα κατόπιν ερώτησης αναλυτού από διεθνές fund.Συγκεκριμένα όπως είπε, τα περιθώρια τον Απρίλιο ξεπέρασαν τα 8 δολάρια/ βαρέλι, τον Μάιο τα 9 δολάρια /βαρέλι και τον Ιούνιο οι πωλήσεις δυναμώνουν με αποτέλεσμα να παρατηρείται μια καθαρή εικόνα μέχρι τώρα αύξησης της ζήτησης για καύσιμα αυτοκινήτων.
Παράλληλα το 2021 όλα δείχνουν, ότι θα είναι έτος ανάκτησης των χρηματοοικονομικών ζημιών απο τα derivatives στο πετρέλαιο και το οποίο καταγράφεται από τρίμηνο σε τρίμηνο.Έτσι θα αναμορφωθεί επί το θετικό η παλαιότερα ληφθείσα θέση του hedging.

Aντίσοτοιχα τα cracks που αφορούν το σύνολο των προϊόντων που βγαίνουν από το πετρέλαιο, καύσιμα αεροπλάνων, πετρέλαιο θέραμανσης, βενζίνη, κηροζίνη κλπ και τα hedging που γίνονται ένανατι των περιθωριων διύλισης, βελτιώνονται οριακά από τρίμηνο σε τρίμηνο μετά τις αρνητικές τιμές το τρίτο τρίμηνο του 2020. Παρατηρείται όμως υπερπροσφορά στην αγορά των diesel cracks.

Aπαντώντας σε εκπρόσωπο άλλου μεγάλου fund o κύριος Τζαννετάκης ανέφερε ότι βλέπει να εξομαλύνεται και να επιστρέφει η ζήτση στα προ COVID επίπεδα για τα αεροπορικά καύσιμα το 2023. Η δυναμικότητα του διυλιστηρίου έχει επανέλθει στα 104.000 βαρέλια προσεγγίζοντας σταδιακά τα προ-COVID επίπεδα.
Tα crude differentials, που έχουν να κάνουν με τις διαφοροποιήσεις των τιμών του πετρελαίου μεγάλωσαν και η εταιρία επωφελείται αγοράζοντας heavy crude σε μεγάλα discounts και εξασφαλίζοντας ικανοποιητικα περιθώρια κέρδους.

Ανεβαίνουν οι εκτιμήσεις για την κερδοφορία

Σύμφωνα με τους αναλυτές, η εταιρία μπορεί να ανεβάσει τα EBITDA ύψους 80 εκατ κατά το πρώτο τρίμηνο στα 100 εκατ τα επόμενα, καθώς οι συνθήκες της αγοράς βελτιώνονται με προοπτική να ξεπεράσει τα 400 εκατ EBITDA για το σύνολο του 2021, αν συμπεριληφθούν και τα 35 εκατ που θα προέλθουν από τις ΑΠΕ.

Όσον αφορά το CCGT της Κομοτηνής ο κ. Τζαννετάκης ανέφερε ότι οι προδιαγραφές θα είναι οι πλέον σύγχρονες, η απόδσή του θα είναι στο 64% και έχει προχωρήσει το project finance με τις τράπεζες για την ολοκλήρωση της χρηματοδότησης. Η κερδοφορία θα ενοποιείται στον όμιλο, αφού η συμμετοχή της Motor Oil είναι στο 50%.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης