Ελαστικά αυτοκινήτων: Το μυστικό «μακροζωίας» τους – Εξοικονόμηση χρημάτων και σκέψεων

Ελαστικά αυτοκινήτων: Το μυστικό «μακροζωίας» τους – Εξοικονόμηση χρημάτων και σκέψεων
Η αλλαγή των ελαστικών είναι απαραίτητη και δεν συντρέχει λόγος σοβαρός περί ηθελημένης αμέλειας στο συγκεκριμένο ζήτημα

Το καλοκαίρι είναι προ των πυλών και η σταδιακή επιστροφή στην καθημερινότητα μετά το σοκ του κορωνοϊού, αρχίζει δειλά να ξεπροβάλλει.Όπως είναι φυσικό, η εποχή αυτή χαρακτηρίζεται από ανεμελιά και άπειρες βόλτες. Μέσο όλων αυτών φυσικά το αυτοκίνητο. Σε αυτό λοιπόν το πλαίσιο, θα εξετάσουμε το κεφάλαιο «ελαστικά αυτοκινήτων» και το αν «είναι απαραίτητη ή μη η αλλαγή τους το καλοκαίρι».

Οι λάθος απόψεις

Αρκετοί είναι αυτοί που θεωρούν πως τα φθαρμένα ελαστικάτο καλοκαίρι λόγω ζέστηςαυξάνουν την απόδοση τους, πιστεύοντας πως το λάστιχο ρολάρει πιο μαλακά άρα πετυχαίνει καλύτερη πρόσφυση. Επίσης, οι ζεστές συνθήκες είναι ικανές να φθείρουν γρηγορότερα τα λάστιχα.

Ωστόσο, τίποτα από αυτά δεν έχει πραγματική ισχύ, δεδομένου ότι δεν γίνεται ένα ελαστικό να καταστραφεί από τις εξωτερικές θερμοκρασίες. Επομένως, η αλλαγή των ελαστικών είναι απαραίτητη και δεν συντρέχει λόγος σοβαρός περί ηθελημένης αμέλειας στο συγκεκριμένο ζήτημα.

Πότε αλλάζονται

Με πολύ απλά λόγια, τα ελαστικά θα πρέπει να αλλάζουν α) όταν  συμπληρωθούν 3 χρόνια χρήσης τους ή β) κάθε 40.000χλμ 

Κόλπα για την μακροζωία τους

Δεν «καβαλάμε» πεζοδρόμια: Κάθε «καβάλημα» πεζοδρομίου, συνεπάγεται πιθανές μεταβολές στην πίεση του αέρα και στην οδική συμπεριφορά. Πρόκειται για μια συνήθεια που πρέπει να υιοθετηθεί από τους οδηγούς των  πόλεων, όσο επώδυνη και αν είναι η όλη αυτή ιστορία.

Αποφεύγουμε την επιθετική οδήγηση: Τα συχνά απότομα φρεναρίσματα, τα σπιναρίσματα και γενικώς η επιθετική οδήγηση είναι προφανές ότι συμβάλουν στην γρηγορότερη φθορά των ελαστικών.

Δεν ξεχνάμε να ελέγχουμε το βάθος πέλματος: Τα ελαστικά είναι καλό να αλλαχθούν αν το βάθος πέλματος έχει πέσει κάτω από 4,0 χλστ. (με κατώτατο επιτρεπτό τα 1,6 χλστ.)

Δεν αφήνουμε τα ελαστικά να γίνουν ένα με τις ρόδες: Μια ακόμη λανθασμένη εντύπωση είναι ότι αν δεν διανύσουμε τα προβλεπόμενα χιλιόμετρα με το αμάξι, δεν χρειάζεται αντικατάστασή τους. Δεν ισχύει κάτι τέτοιο, καθώς η φθορά επέρχεται και με την πάροδο των χρόνων.

Αντί επιλόγου

Η φροντίδα και η χρήση σωστών πιέσεων στα ελαστικά, δεν επηρεάζουν μόνο την ασφάλειά μας στο δρόμο αλλά και την κατανάλωση. Μπορεί ελαστικά και κατανάλωση να μη φαίνεται πως έχουν άμεση σχέση, όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική.

Η μείωση της κατανάλωσης και κατά συνέπεια, η μείωση της εκπομπής ρύπων προς την ατμόσφαιρα, δεν εξαρτάται μόνο από την ταχύτητα και τον τρόπο που πατάμε το γκάζι, αλλά και από την κατάσταση των ελαστικών του αυτοκινήτου μας, κυρίως αναφορικά με τις πιέσεις τους, ανά πάσα στιγμή. Εφόσον λοιπόν τα ελαστικά έχουν μικρότερη αντίσταση, τότε αυτόματα μειώνεται η κατανάλωση.

www.worldenergynews.gr


worldenergynews.gr