Στο στόχαστρο η ρύπανση από πλοία που πλέουν στα δεθνή ύδατα
Η αγορά άνθρακα της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα μπορούσε να «συλλάβει» ένα μεγάλο μέρος εκπομπών από χώρες εκτός Ευρώπης εάν καταφέρει να συμπεριλάβει τη ναυτιλία στο σύστημα, σύμφωνα με την έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις εκπομπές CO2 στη θάλασσα.
Η ρύπανση από πλοία που κινούνται στα διεθνή ύδατα ξεφεύγει συνήθως από τους στόχους μείωσης των εκπομπών από τις εγχώριες χώρες, αλλά η εκτελεστική εξουσία της ΕΕ δήλωσε ότι ο τομέας πρέπει να συμμετέχει στο πρόγραμμα των τρισεκατομμυρίων ευρώ για να επιτύχει μια «ουδέτερη από το κλίμα» οικονομία έως το 2050.
Θέλει να περιορίσει το αποτύπωμα άνθρακα της ναυτιλίας προσθέτοντάς το στο πανευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας εκπομπών (ETS), το οποίο αναγκάζει τους εκπομπούς να αγοράζουν άδειες άνθρακα όταν μολύνουν.
Μια έκθεση της Επιτροπής ανέφερε ότι αυτό θα υπαγάγει στους κανονισμούς της αγοράς άνθρακα μεγάλο μέρος των εκπομπών που παράγονται εκτός του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ), ο οποίος περιλαμβάνει τα 27 κράτη της ΕΕ συν τη Νορβηγία, την Ισλανδία και το Λιχτενστάιν.
Από τους 138 εκατομμύρια τόνους CO2 που παράγονται από τη ναυτιλία που σχετίζονται με τον ΕΟΧ το 2018, περίπου τα δύο τρίτα προέρχονταν από ταξίδια που ξεκίνησαν ή έληξαν εκτός του ΕΟΧ, ανέφερε η έκθεση.
Αυτές οι συνολικές εκπομπές αποτελούσαν σχεδόν το 4% των συνολικών εκπομπών CO2 στην ΕΕ και είναι περίπου ίσες με αυτές του Βελγίου, ανέφερε.
Η έκθεση κάλυψε εκπομπές από 11.600 πλοία πάνω από ένα ελάχιστο μέγεθος, που αντιπροσωπεύει το 38% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου.
Η μείωση των εκπομπών του ναυτιλιακού τομέα θα απαιτήσει σεισμικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας και τροφοδοσίας των πλοίων, όπως η παροχή ισχύος στα πλοία με υδρογόνο ή ηλεκτρισμό.
Το σχέδιο προσθήκης ναυτιλίας στο ETS έχει υποστήριξη από τους περισσότερους νομοθέτες της ΕΕ, αλλά οι βιομηχανικοί όμιλοι λένε ότι θα παρεμβαίνει στις προσπάθειες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για την ανάπτυξη παγκόσμιων μέτρων για τη ρύθμιση των εκπομπών.
Ο IMO θέλει να μειώσει κατά το ήμισυ την παραγωγή αερίων του θερμοκηπίου στον τομέα έως το 2050, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2008. Εάν δεν ελεγχθεί, λέει, οι παγκόσμιες εκπομπές από τη ναυτιλία θα μπορούσαν να διογκωθούν έως και 250% έως το 2050.
www.worldenergynews.gr
Η ρύπανση από πλοία που κινούνται στα διεθνή ύδατα ξεφεύγει συνήθως από τους στόχους μείωσης των εκπομπών από τις εγχώριες χώρες, αλλά η εκτελεστική εξουσία της ΕΕ δήλωσε ότι ο τομέας πρέπει να συμμετέχει στο πρόγραμμα των τρισεκατομμυρίων ευρώ για να επιτύχει μια «ουδέτερη από το κλίμα» οικονομία έως το 2050.
Θέλει να περιορίσει το αποτύπωμα άνθρακα της ναυτιλίας προσθέτοντάς το στο πανευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας εκπομπών (ETS), το οποίο αναγκάζει τους εκπομπούς να αγοράζουν άδειες άνθρακα όταν μολύνουν.
Μια έκθεση της Επιτροπής ανέφερε ότι αυτό θα υπαγάγει στους κανονισμούς της αγοράς άνθρακα μεγάλο μέρος των εκπομπών που παράγονται εκτός του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ), ο οποίος περιλαμβάνει τα 27 κράτη της ΕΕ συν τη Νορβηγία, την Ισλανδία και το Λιχτενστάιν.
Από τους 138 εκατομμύρια τόνους CO2 που παράγονται από τη ναυτιλία που σχετίζονται με τον ΕΟΧ το 2018, περίπου τα δύο τρίτα προέρχονταν από ταξίδια που ξεκίνησαν ή έληξαν εκτός του ΕΟΧ, ανέφερε η έκθεση.
Αυτές οι συνολικές εκπομπές αποτελούσαν σχεδόν το 4% των συνολικών εκπομπών CO2 στην ΕΕ και είναι περίπου ίσες με αυτές του Βελγίου, ανέφερε.
Η έκθεση κάλυψε εκπομπές από 11.600 πλοία πάνω από ένα ελάχιστο μέγεθος, που αντιπροσωπεύει το 38% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου.
Η μείωση των εκπομπών του ναυτιλιακού τομέα θα απαιτήσει σεισμικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας και τροφοδοσίας των πλοίων, όπως η παροχή ισχύος στα πλοία με υδρογόνο ή ηλεκτρισμό.
Το σχέδιο προσθήκης ναυτιλίας στο ETS έχει υποστήριξη από τους περισσότερους νομοθέτες της ΕΕ, αλλά οι βιομηχανικοί όμιλοι λένε ότι θα παρεμβαίνει στις προσπάθειες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για την ανάπτυξη παγκόσμιων μέτρων για τη ρύθμιση των εκπομπών.
Ο IMO θέλει να μειώσει κατά το ήμισυ την παραγωγή αερίων του θερμοκηπίου στον τομέα έως το 2050, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2008. Εάν δεν ελεγχθεί, λέει, οι παγκόσμιες εκπομπές από τη ναυτιλία θα μπορούσαν να διογκωθούν έως και 250% έως το 2050.
www.worldenergynews.gr