Τελευταία Νέα
Φυσικό Αέριο

Holding με τρεις θυγατρικές το μοντέλο ιδιωτικοποίησης που εξετάζεται για την ΔΕΠΑ

Holding με τρεις θυγατρικές το μοντέλο ιδιωτικοποίησης που εξετάζεται για την ΔΕΠΑ

Το ΥΠΕΝ θεωρεί πως το σχέδιο διχοτόμησης της ΔΕΠΑ θα οδηγήσει σε χαμηλά τιμήματα

Παρόλο που το θέμα της ΔΕΗ και γενικά η αγορά ηλεκτρισμού αποτελούν απόλυτη προτεραιότητα για το ΥΠΕΝ, ψηλά στην ατζέντα του υπουργείου βρίσκονται επίσης και οι ενεργειακές αποκρατικοποιήσεις, με συνέπεια ήδη να έχουν ξεκινήσει τα αρχικά διερευνητικά βήματα για τον τρόπο ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ.
Σε αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με πληροφορίες, ως εναλλακτική λύση από τη «διάσπαση» της εταιρείας σε ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομών, το υπουργείο σε μία πρώτη φάση εξετάζει και το μοντέλο holding ως εναλλακτική «φόρμουλα» για την πώληση της εταιρείας.
Υπενθυμίζεται πως η εν λόγω «φόρμουλα» αποτελούσε τη λύση που είχε αρχικά επιλεγεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, κάτι που σημαίνει πως η προκαταρκτική της διερεύνηση γίνεται με βάση το σχέδιο που είχε εκπονηθεί τότε.
Σύμφωνα με αυτό το σχέδιο, προβλεπόταν η δημιουργία μίας εταιρείας συμμετοχών, στην οποία θα υπαχθούν τρεις θυγατρικές, μία για τις εμπορικές δραστηριότητες, μία για τις υποδομές και μία για τα διεθνή projects στα οποία συμμετέχει η ΔΕΠΑ.
Έτσι, στη συνέχεια θα εκχωρηθούν σε ιδιώτες ποσοστά από τις δύο θυγατρικές, με την τρίτη να παραμένει στο χαρτοφυλάκιο της holding.
Αν και δεν αναμένονται άμεσα οριστικές αποφάσεις για την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ, η αναζήτηση διαφορετικού «οχήματος» ιδιωτικοποίησης έναντι του μοντέλου που τελικά προκρίθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση για τη δημιουργία των ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομών και πώληση μεριδίων τους, απορρέει από το γεγονός ότι η Νέα Δημοκρατία θεωρεί πως το split θα οδηγήσει σε χαμηλά τιμήματα.

Μάλιστα, κατά τη συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου στη Βουλή, τότε ως αξιωματική αντιπολίτευση είχε διαφωνήσει με τον ιδιοκτησιακό διαχωρισμό, υποστηρίζοντας ότι έτσι απαξιώνεται η αποκρατικοποίηση.

Από τον πλήρη στον μερικό διαχωρισμό υποδομών και εμπορίας

Οι τότε τοποθετήσεις στο Κοινοβούλιο των βουλευτών της ΝΔ άφηναν να εννοηθεί πως το πλάνο του κόμματος ήταν η πώληση ποσοστού της ενιαίας ΔΕΠΑ.
Ωστόσο, αν και παραμένει αδιευκρίνιστο κατά πόσο αυτό το σχέδιο έχει φύγει εντελώς από το τραπέζι, το βέβαιο είναι πως στους κόλπους της νέας κυβέρνησης έχει κερδίσει έδαφος η προοπτική μερικού διαχωρισμού της εμπορίας και των υποδομών.
Ο λόγος είναι πως μία τέτοια προοπτική κινείται στο ίδιο μήκος κύματος με την πανευρωπαϊκή τάση του unbunling, η οποία πέρα από ρυθμιστική έχει και εμπορική διάσταση, καθώς άλλοι είναι οι υποψήφιοι αγοραστές που θα προσελκύσει η εμπορική δραστηριότητα και άλλοι η διαχείριση των δικτύων.
Σε αυτό το πλαίσιο, το μοντέλο holding θα εξυπηρετούσε τη λογική μερικού διαχωρισμού των δύο δραστηριοτήτων, χωρίς όμως τις παρενέργειες που επέφερε ο δρομολογούμενος πλήρης διαχωρισμός, με το split που προωθούσε η προηγούμενη κυβέρνηση.
Βέβαια και η λύση της εταιρείας συμμετοχών ενέχει προσκόμματα, τα οποία μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ έκαναν εμπλεκόμενους παράγοντες να προκρίνουν το split.
Επίσης, όποια εναλλακτική «φόρμουλα» τελικά υιοθετηθεί από τη νέα κυβέρνηση, τότε αυτή θα πρέπει να πείσει τους Θεσμούς πως με αυτό τον τρόπο θα εισρεύσουν τουλάχιστον 250 εκατ. ευρώ στα δημόσια ταμεία, δηλαδή όσα τα προσδοκώμενα έσοδα από την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης