Η “Siem Offshore”, που εμφανίζεται –τουλάχιστον μέχρι και χθες– στο νορβηγικό Νηολόγιο ως η ιδιοκτήτρια
Εγγεγραμμένα στο νορβηγικό Νηολόγιο (Norway International Register) εξακολουθούσαν να είναι μέχρι και χθες τα τρία πλοία υποστήριξης της παράνομης γεώτρησης του «Πορθητή» (Fatih) εντός της κυπριακής ΑΟΖ, παρά το γεγονός ότι άτυπα άλλαξαν όνομα, στο πλαίσιο της τακτικής της Τουρκίας να παραπλανήσει.
Επίσης, μέχρι και χθες, τα εν λόγω σκάφη που παραβιάζουν την κυπριακή και διεθνή νομοθεσία και κατά των οποίων, όπως αναφέρεται, έχουν κινηθεί διεθνείς νομικές διαδικασίες, δεν ήταν εγγεγραμμένα στο τουρκικό Νηολόγιο (Turk Loydou).
Συγκεκριμένα, τα τρία πλοία υποστήριξης της παράνομης γεώτρησης είναι το “Siem Luisa” που παρουσιάζεται από την Τουρκία ως “Korkut”, το “Siem Sophie” που παρουσιάζεται ως “Sancar” και το “Siem Sasha” που παρουσιάζεται ως “Altan”. Σε κανένα νηολόγιο δεν υπάρχουν οι ονομασίες που αναφέρονται παραπλανητικά από την Τουρκία.
Η “Siem Offshore”, που εμφανίζεται –τουλάχιστον μέχρι και χθες– στο νορβηγικό Νηολόγιο ως η ιδιοκτήτρια, είχε εκδώσει μια περίεργη ανακοίνωση στις 28 Ιανουαρίου ότι τα τρία πλοία της –που υποστήριξαν την πρώτη γεώτρηση του “Fatih” ανοικτά της Αττάλειας– είχαν πωληθεί «σε αγοραστή που δεν κατονομάζεται» και ότι η παράδοσή τους θα γινόταν εντός του πρώτου τετραμήνου του 2019. Επίσης τα τρία πλοία υποστήριξης, τα οποία παραβιάζουν την κυπριακή ΑΟΖ, μαζί με τον «Πορθητή», παραμένουν με σημαίες Νήσων Μάρσαλ, με κωδικούς κλήσης “2V” αντί του κωδικού κλήσης “TC” που αφορά σε τουρκικά πλοία, όπως το γεωτρύπανο “Fatih”.
Αυτό σημαίνει ότι η Κυπριακή Δημοκρατία θα μπορεί να ασκήσει έντονες νομικές πιέσεις και προς αυτή την κατεύθυνση, ιδιαίτερα στην περίπτωση ενταλμάτων, είτε κατά της εταιρείας, είτε κατά των ίδιων των πλοίων απευθείας που παραμένουν στο νορβηγικό Νηολόγιο, αφού η Νορβηγία δεν είναι μέλος της Ε.Ε., αλλά έχει συμφωνίες πέραν της Interpol και με την Europol.
Έρευνα του «Φ» έδειξε ακόμα ότι η “Siem Offshore” διαθέτει μάλιστα και τέσσερα πλοία που έχουν κυπριακή σημαία. Πρόκειται για το σεισμογραφικό “Hugin Explorer” και τα πλοία υποστήριξης υπεράκτιων δραστηριοτήτων “Siem Daya-1”, “Siem Daya-2” και “Siem Barracuda”.
Πρόσθετα στοιχεία δείχνουν ακόμα ότι και τα βασικά στελέχη των τριών πλοίων υποστήριξης του «Πορθητή», αφενός, εργάζονται στα συγκεκριμένα πλοία και, αφετέρου, παρά τους ισχυρισμούς ότι τα πλοία πωλήθηκαν, δεν έχουν αλλάξει εργοδότη. Δηλαδή, εξακολουθούν να εργοδοτούνται από τη νορβηγική “Siem Offshore”.
Πρόκειται κυρίως για προσωπικό που προέρχεται από την Ουκρανία και τη Ρωσία, που στις πλείστες περιπτώσεις διαθέτει και ναυτικά φυλλάδια άλλων χωρών, μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις και της Κύπρου. Σύμφωνα με τα στοιχεία που τα ίδια τα στελέχη παραθέτουν στο γνωστό δίκτυο επαγγελματικής δικτύωσης Linkedin, σε όλες τις περιπτώσεις αναφέρουν ότι μέχρι και τώρα εργάζονται για τη νορβηγική “Siem Offshore”. Σε ορισμένα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης κάποιοι από αυτούς δημοσιεύουν φωτογραφίες τους με φόντο τον «Πορθητή» στην Αττάλεια.
Πηγή:philenews
www.worldenergynews.gr
Επίσης, μέχρι και χθες, τα εν λόγω σκάφη που παραβιάζουν την κυπριακή και διεθνή νομοθεσία και κατά των οποίων, όπως αναφέρεται, έχουν κινηθεί διεθνείς νομικές διαδικασίες, δεν ήταν εγγεγραμμένα στο τουρκικό Νηολόγιο (Turk Loydou).
Συγκεκριμένα, τα τρία πλοία υποστήριξης της παράνομης γεώτρησης είναι το “Siem Luisa” που παρουσιάζεται από την Τουρκία ως “Korkut”, το “Siem Sophie” που παρουσιάζεται ως “Sancar” και το “Siem Sasha” που παρουσιάζεται ως “Altan”. Σε κανένα νηολόγιο δεν υπάρχουν οι ονομασίες που αναφέρονται παραπλανητικά από την Τουρκία.
Η “Siem Offshore”, που εμφανίζεται –τουλάχιστον μέχρι και χθες– στο νορβηγικό Νηολόγιο ως η ιδιοκτήτρια, είχε εκδώσει μια περίεργη ανακοίνωση στις 28 Ιανουαρίου ότι τα τρία πλοία της –που υποστήριξαν την πρώτη γεώτρηση του “Fatih” ανοικτά της Αττάλειας– είχαν πωληθεί «σε αγοραστή που δεν κατονομάζεται» και ότι η παράδοσή τους θα γινόταν εντός του πρώτου τετραμήνου του 2019. Επίσης τα τρία πλοία υποστήριξης, τα οποία παραβιάζουν την κυπριακή ΑΟΖ, μαζί με τον «Πορθητή», παραμένουν με σημαίες Νήσων Μάρσαλ, με κωδικούς κλήσης “2V” αντί του κωδικού κλήσης “TC” που αφορά σε τουρκικά πλοία, όπως το γεωτρύπανο “Fatih”.
Αυτό σημαίνει ότι η Κυπριακή Δημοκρατία θα μπορεί να ασκήσει έντονες νομικές πιέσεις και προς αυτή την κατεύθυνση, ιδιαίτερα στην περίπτωση ενταλμάτων, είτε κατά της εταιρείας, είτε κατά των ίδιων των πλοίων απευθείας που παραμένουν στο νορβηγικό Νηολόγιο, αφού η Νορβηγία δεν είναι μέλος της Ε.Ε., αλλά έχει συμφωνίες πέραν της Interpol και με την Europol.
Έρευνα του «Φ» έδειξε ακόμα ότι η “Siem Offshore” διαθέτει μάλιστα και τέσσερα πλοία που έχουν κυπριακή σημαία. Πρόκειται για το σεισμογραφικό “Hugin Explorer” και τα πλοία υποστήριξης υπεράκτιων δραστηριοτήτων “Siem Daya-1”, “Siem Daya-2” και “Siem Barracuda”.
Πρόσθετα στοιχεία δείχνουν ακόμα ότι και τα βασικά στελέχη των τριών πλοίων υποστήριξης του «Πορθητή», αφενός, εργάζονται στα συγκεκριμένα πλοία και, αφετέρου, παρά τους ισχυρισμούς ότι τα πλοία πωλήθηκαν, δεν έχουν αλλάξει εργοδότη. Δηλαδή, εξακολουθούν να εργοδοτούνται από τη νορβηγική “Siem Offshore”.
Πρόκειται κυρίως για προσωπικό που προέρχεται από την Ουκρανία και τη Ρωσία, που στις πλείστες περιπτώσεις διαθέτει και ναυτικά φυλλάδια άλλων χωρών, μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις και της Κύπρου. Σύμφωνα με τα στοιχεία που τα ίδια τα στελέχη παραθέτουν στο γνωστό δίκτυο επαγγελματικής δικτύωσης Linkedin, σε όλες τις περιπτώσεις αναφέρουν ότι μέχρι και τώρα εργάζονται για τη νορβηγική “Siem Offshore”. Σε ορισμένα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης κάποιοι από αυτούς δημοσιεύουν φωτογραφίες τους με φόντο τον «Πορθητή» στην Αττάλεια.
Πηγή:philenews
www.worldenergynews.gr