Η Vertical Aerospace ολοκληρώνει τη δοκιμαστική πτήση του πρωτότυπου οχήματος – Η εταιρεία ιδρύθηκε και διευθύνεται από τον CEO της Ovo Energy Stephen Fitzpatrick
Ο ιδρυτής ενός από τους εθνικούς προμηθευτές ενέργειας της Βρετανίας έχει μια νέα εταιρεία και σκοπεύει να προσφέρει υπηρεσίες ιπτάμενων ταξί, που θα απογειώνονται και προσγειώνονται κάθετα, μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια.
Η Vertical Aerospace, με επικεφαλής τον διευθύνοντα σύμβουλο Stephen Fitzpatrick και με τους πρώην μηχανικούς της Airbus και της Boeing, μόλις ολοκλήρωσε την πρώτη επιτυχημένη δοκιμαστική πτήση ενός πρωτοτύπου μη επανδρωμένου οχήματος.
"Έχουμε επικεντρωθεί στην αγορά ταξιδιών μικρών αποστάσεων μεταξύ πόλεων", ανέφερε σε συνέντευξή του σύμφωνα με το Bloomberg. "Αναμένουμε ότι τα πιλοτικά μας οχήματα θα μεταφέρουν τους ανθρώπους από μια πόλη στην άλλη, αφήνοντας τους πιο κοντά στα σπίτια των ανθρώπων, όχι απαραίτητα στα αεροδρόμια".
Η επιχείρηση του Fitzpatrick, την οποία έχει χρηματοδοτήσει προσωπικά, δεν είναι σε καμία περίπτωση ο μόνος παίκτης στον παγκόσμιο αγώνα για την παραγωγή κατακόρυφων οχημάτων απογείωσης και προσγείωσης και πολλοί από τους ανταγωνιστές τους προηγούνται.
Μελέτη της Deloitte που δημοσιεύθηκε τον Ιανουάριο περιγράφει την έρευνα και τη δημιουργία πρωτοτύπων σε αεροσκάφη επιβατών και ιπτάμενα αυτοκίνητα που χρονολογούνται από τις αρχές της δεκαετίας του 1980, τα οποία σχεδόν όλα δεν έχουν ακόμη κατασκευαστεί.
Η Airbus και η Boeing έχουν πολύ προηγμένα σχέδια για πτήσεις με ταξί, με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Boeing Dennis Muilenburg να λέει τον Ιανουάριο ότι κατασκευάζονται «πραγματικά πρωτότυπα» με στόχο να μπορούν οι αυτοελεγχόμενα να πετάξουν πάνω από τους δρόμους της πόλης μέσα σε μια δεκαετία. Η κυβέρνηση της Ιαπωνίας παρακολουθεί παρόμοιο χρονοδιάγραμμα, όπως και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Uber.
Αλλά ο Fitzpatrick, ο οποίος είναι και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ovo Energy Ltd., δεν είναι νέος στον κόσμο της τεχνολογίας αιχμής των οχημάτων και είναι πεπεισμένος ότι η ομάδα μηχανικών του μπορεί να ανταποκριθεί στις φιλοδοξίες του.
Το 2015, ένα χρόνο πριν την ίδρυση της Vertical Aerospace, αγόρασε την ομάδα Manor Marussia Formula One, ημέρες πριν οι διαχειριστές πλειστηριάσουν τα αγωνιστικά αυτοκίνητά της μετά από οικονομική κρίση.
"Είδα μια επιχειρηματική ευκαιρία στην εφαρμογή της τεχνολογίας της Φόρμουλα 1 στην αεροπορία για να μεταμορφώσω τα ταξίδια σε κοντινά δρομολόγια και να συντομεύσω δρομολόγια όπως Λονδίνο - Μαδρίτη, απαλλάσσοντας την ανάγκη να απογειωθεί από ένα διάδρομο», είπε.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η δοκιμαστική πτήση του μη επανδρωμένου ηλεκτροκίνητου πρωτοτύπου, που μοιάζει με έκδοση πολλών δημοφιλών αεροσκαφών σε μέγεθος αυτοκινήτου, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία σε ένα μικρό αγγλικό αεροδρόμιο τον Ιούνιο.
Θα μπορούσε να πετάξει για περίπου πέντε λεπτά, δήλωσε εκπρόσωπος για την εκκίνηση, αλλά είναι ικανό να προχωρήσει σε ταχύτητες μέχρι και 80 km / h (50 mph). Τα πειραματικά μοντέλα παραγωγής με μικρό αριθμό επιβατών έχουν ως στόχο να ταξιδεύουν αποστάσεις 800 χιλιομέτρων (500 μίλια).
Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου χορήγησε άδεια στην Vertical Aerospace να πραγματοποιήσει τη δοκιμαστική πτήση της, αλλά απαιτούνται τεράστιες ρυθμίσεις για κάθε εταιρεία που επενδύει στην τεχνολογία αυτή.
Για παράδειγμα, ποιο είναι το εύλογο ποσό της εφεδρικής ενέργειας που απαιτείται για τα ηλεκτρικά οχήματα που μπορούν να πετάξουν;
Οι πιλότοι χρειάζονται άδεια; Σε ποιο τμήμα του ουρανού μπορούν να πετάξουν;
"Έχουμε την άποψη ότι θα διαρκέσει πολύ καιρό πριν οι ρυθμιστικές αρχές και οι επιβάτες είναι εντάξει με αυτό", δήλωσε ο Fitzpatrick.
Οι συντάκτες της μελέτης της Deloitte κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι ρυθμιστικές προκλήσεις ενδέχεται να είναι αποθαρρυντικές, αλλά δεν είναι ανεφάρμοστες. Οι βιομηχανίες της αεροδιαστημικής και των συναφών βιομηχανιών δρομολόγησαν παρόμοιες πολύπλοκες προκλήσεις, χρησιμοποιώντας την ανάπτυξη εμπορικών αεροπλάνων.
Πηγή: Bloomberg
www.worldenergynews.gr