Περιβάλλον

ΕΕ: Για το 25% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ευθύνονται τα οδικά μέσα μεταφοράς

ΕΕ: Για το 25% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ευθύνονται τα οδικά μέσα μεταφοράς

Το πλάνο της ΕΕ προβλέπει μείωση των εκπομπών μέχρι το 2025 κατά 15% και παρόμοιο ποσοστό μέχρι το 2030

Για το 25% των εκπομπών CO2 σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση ευθύνονται τα οδικά μέσα μεταφοράς.Τα βαριά οχήματα, αν και αντιπροσωπεύουν το ένα πέμπτο των οχημάτων που κυκλοφορούν, είναι αυτά που μεταφέρουν το 70% όλων των χερσαίων εμπορευμάτων, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών.
Βασικός στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σύμφωνα με το ΑΠΕ -ΜΠΕ είναι η μείωση των εκπομπών CO2 που παράγουν αυτά τα οχήματα.
Έτσι έχοντας ως αφετηρία τα τεχνολογικά συστήματα που βελτιώνουν την κατανάλωση καυσίμου, το πλάνο προβλέπει μείωση των εκπομπών μέχρι το 2025 κατά 15% και παρόμοιο ποσοστό μέχρι το 2030.
Τα συγκεκριμένα ποσοστά μπορούν να θεωρηθούν εφικτά από τους κατασκευαστές λόγω των τεχνολογικών συστημάτων που ενσωματώνονται σταδιακά στα βαριά οχήματα τα τελευταία χρόνια.
Ένα επίσης σημαντικό μέρος των αλλαγών που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι η ασφάλεια στην οδήγηση την δεκαετία 2020-2030.
Σημαντικό ρόλο θα παίξει η αυτόνομη οδήγηση, που είναι ένας τομέας στον οποίο αξίζει ιδιαίτερη προσοχή. Ήδη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θέσει τις μελλοντικές της φιλοδοξίες τόσο για τα ΙΧ, όσο και για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα.
Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ασχολούνται ενεργά με την ανάπτυξη και την εισαγωγή της συγκεκριμένης τεχνολογίας που από τη μία στόχο έχει τη μείωση των εκπομπών ρύπων και από την άλλη την ελαχιστοποίηση των ατυχημάτων.
Όσον αφορά τις μελλοντικές προοπτικές, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει σταδιακά όλα τα νέα οχήματα να συνδεθούν στο διαδίκτυο έως το έτος 2022. Με εφόδιο την τεχνολογία είναι φυσικό επακόλουθο η αποφυγή ατυχημάτων, καθώς ο οδηγός έχει σημαντική βοήθεια κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Τρίτος βασικός πυλώνας είναι η μείωση κατά το ήμισυ του αριθμού των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών σε τροχαία δυστυχήματα μεταξύ 2020 και 2030. Αυτό που πρέπει να επιτευχθεί είναι ότι τα ασφαλή οχήματα οδηγούνται από ασφαλείς οδηγούς σε ασφαλείς δρόμους. Μερικά από τα συστήματα ασφάλειας είναι τα αυτόνομα συστήματα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης (AEB), τα οποία ενεργοποιούνται αυτόματα σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης και συστήματα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας (LDW), τα οποία προειδοποιούν τον οδηγό εάν αφήνει την προκαθορισμένη πορεία.


www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης