Οι επιπτώσεις της αυξημένης χρήσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων στο μέλλον πρέπει επίσης να ληφθούν υπόψη στο σχεδιασμό της αγοράς εξισορρόπησης που διαχειρίζεται ο ΑΔΜΗΕ, στο πλαίσιο της εφαρμογής του target model
Το ρόλο του ΑΔΜΗΕ στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης ανέλυσε ο Αντιπρόεδρος του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) Γ. Μάργαρης κατά την ομιλία του στο συνέδριο Ecomobility Conference στις 22 Μαρτίου στην Αθήνα.
Όπως σημείωσε ο κ. Μάργαρης, μέχρι σήμερα οι υποδομές που είναι κρίσιμες για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης συνδέονται σε επίπεδα τάσης που αντιστοιχούν στην Διανομή Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ). Καθώς όμως η – προς το παρόν περιορισμένη - διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια στο πλαίσιο της στροφής σε «πράσινες» μεταφορές, ο ΑΔΜΗΕ εξετάζει τις επιπτώσεις για το Σύστημα Μεταφοράς στο μέλλον.
“Στο μέτρο που τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν πόρους που συνδέονται στο Δίκτυο Διανομής, σε συνθήκες υψηλής διείσδυσης μπορούν να επηρεάσουν τη λειτουργία του Συστήματος Μεταφοράς, καθώς θα υπάρξουν μεταβολές σε κρίσιμα μεγέθη όπως η φόρτιση των γραμμών, οι τάσεις και οι απώλειες. Προκειμένου να εξαλειφθούν αυτές οι επιδράσεις, πρέπει να σχεδιαστούν κατάλληλες στρατηγικές φόρτισης με τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Οι επιπτώσεις της αυξημένης χρήσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων στο μέλλον πρέπει επίσης να ληφθούν υπόψη στο σχεδιασμό της αγοράς εξισορρόπησης που διαχειρίζεται ο ΑΔΜΗΕ, στο πλαίσιο της εφαρμογής του target model, δηλαδή του νέου μοντέλου λειτουργίας της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα και την ΕΕ», υπογράμμισε. Ένα ηλεκτρικό όχημα προσφέρει δυνατότητες απόκρισης της ζήτησης και αποθήκευσης που στο μέλλον πρόκειται να παίξουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και τη λειτουργία των Συστημάτων Μεταφοράς.
Ο κ. Μάργαρης αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν οι Διαχειριστές Συστήματος Μεταφοράς διεθνώς στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης. Ειδική μνεία έκανε στις εξελίξεις στην Κίνα (όπου έχουν ήδη εγκατασταθεί 27.000 σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και 800 σταθμοί αλλαγής μπαταριών στο Σύστημα) και στον πρωταγωνιστικό ρόλο του στρατηγικού εταίρου του ΑΔΜΗΕ, της State Grid Corporation of China.
www.worldenergynews.gr
Ο Αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ τόνισε τέλος ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί προνομιακό πεδίο εμβάθυνσης της συνεργασίας ΑΔΜΗΕ-ΔΕΔΔΗΕ, κάτι που αποτυπώνεται εξάλλου και στο Μνημόνιο Συνεργασίας που υπέγραψαν οι Διαχειριστές των Δικτύων Μεταφοράς και Διανομής
πριν από λίγες ημέρες. Ενδεικτικά, μεταξύ των δράσεων που εξετάζονται είναι η ανταλλαγή δεδομένων που αφορούν στη λειτουργία των Δικτύων Διανομής και Μεταφοράς και η εκπόνηση αντίστοιχων μελετών για τον προσδιορισμό της επίδρασης των ηλεκτρικών οχημάτων στα Δίκτυα κάθε επιπέδου τάσης αντίστοιχα.
Στην νέα εποχή των Ηλεκτρικών Δικτύων ο ΑΔΜΗΕ παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις και προετοιμάζεται για την αξιοποίηση όλων των παραγόντων εκείνων που θα επιτρέψουν την ασφαλέστερη λειτουργία του Ελληνικού Συστήματος Ηλεκτρικής Ενέργειας αλλά και την περαιτέρω αύξηση της διείσδυσης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.
Όπως σημείωσε ο κ. Μάργαρης, μέχρι σήμερα οι υποδομές που είναι κρίσιμες για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης συνδέονται σε επίπεδα τάσης που αντιστοιχούν στην Διανομή Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ). Καθώς όμως η – προς το παρόν περιορισμένη - διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια στο πλαίσιο της στροφής σε «πράσινες» μεταφορές, ο ΑΔΜΗΕ εξετάζει τις επιπτώσεις για το Σύστημα Μεταφοράς στο μέλλον.
“Στο μέτρο που τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν πόρους που συνδέονται στο Δίκτυο Διανομής, σε συνθήκες υψηλής διείσδυσης μπορούν να επηρεάσουν τη λειτουργία του Συστήματος Μεταφοράς, καθώς θα υπάρξουν μεταβολές σε κρίσιμα μεγέθη όπως η φόρτιση των γραμμών, οι τάσεις και οι απώλειες. Προκειμένου να εξαλειφθούν αυτές οι επιδράσεις, πρέπει να σχεδιαστούν κατάλληλες στρατηγικές φόρτισης με τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Οι επιπτώσεις της αυξημένης χρήσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων στο μέλλον πρέπει επίσης να ληφθούν υπόψη στο σχεδιασμό της αγοράς εξισορρόπησης που διαχειρίζεται ο ΑΔΜΗΕ, στο πλαίσιο της εφαρμογής του target model, δηλαδή του νέου μοντέλου λειτουργίας της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα και την ΕΕ», υπογράμμισε. Ένα ηλεκτρικό όχημα προσφέρει δυνατότητες απόκρισης της ζήτησης και αποθήκευσης που στο μέλλον πρόκειται να παίξουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και τη λειτουργία των Συστημάτων Μεταφοράς.
Ο κ. Μάργαρης αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν οι Διαχειριστές Συστήματος Μεταφοράς διεθνώς στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης. Ειδική μνεία έκανε στις εξελίξεις στην Κίνα (όπου έχουν ήδη εγκατασταθεί 27.000 σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και 800 σταθμοί αλλαγής μπαταριών στο Σύστημα) και στον πρωταγωνιστικό ρόλο του στρατηγικού εταίρου του ΑΔΜΗΕ, της State Grid Corporation of China.
www.worldenergynews.gr
Ο Αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ τόνισε τέλος ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί προνομιακό πεδίο εμβάθυνσης της συνεργασίας ΑΔΜΗΕ-ΔΕΔΔΗΕ, κάτι που αποτυπώνεται εξάλλου και στο Μνημόνιο Συνεργασίας που υπέγραψαν οι Διαχειριστές των Δικτύων Μεταφοράς και Διανομής
πριν από λίγες ημέρες. Ενδεικτικά, μεταξύ των δράσεων που εξετάζονται είναι η ανταλλαγή δεδομένων που αφορούν στη λειτουργία των Δικτύων Διανομής και Μεταφοράς και η εκπόνηση αντίστοιχων μελετών για τον προσδιορισμό της επίδρασης των ηλεκτρικών οχημάτων στα Δίκτυα κάθε επιπέδου τάσης αντίστοιχα.
Στην νέα εποχή των Ηλεκτρικών Δικτύων ο ΑΔΜΗΕ παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις και προετοιμάζεται για την αξιοποίηση όλων των παραγόντων εκείνων που θα επιτρέψουν την ασφαλέστερη λειτουργία του Ελληνικού Συστήματος Ηλεκτρικής Ενέργειας αλλά και την περαιτέρω αύξηση της διείσδυσης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.