Ο καγκελάριος έχει επίσης δεσμευτεί να περιορίσει το κόστος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας μέσω του δικτύου σε 0,03 ευρώ (0,03 $), ανά kWh
Ο Γερμανός καγκελάριος Olaf Scholz υποσχέθηκε να υποστηρίξει τη βιομηχανία χάλυβα να παράγει απευθείας σίδηρο DRI χρησιμοποιώντας καθαρό υδρογόνο.
«Η γερμανική βιομηχανία χάλυβα είναι απαραίτητη για τη χώρα μας», είπε σε μια σύνοδο κορυφής χάλυβα που πραγματοποιήθηκε με εκπροσώπους της βιομηχανίας και των συνδικάτων.
«Είναι ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες. Ο χάλυβας που παράγεται εδώ είναι υψίστης γεωστρατηγικής σημασίας για τη βιομηχανική παραγωγή στη Γερμανία και συνεπώς για την οικονομική μας ανάπτυξη».
Ως εκ τούτου, ο Scholz έχει προτείνει πολιτικό ρεαλισμό όταν πρόκειται όχι μόνο για το πότε οι μονάδες DRI πρέπει να λειτουργούν με H2 αντί για φυσικό αέριο, αλλά και για το πώς μπορεί να ληφθεί το υδρογόνο, σύμφωνα με ανακοίνωση μετά τη σύνοδο κορυφής.
Αυτό θα μπορούσε να ανοίξει την πόρτα σε H2 που δεν πληροί τους κανόνες της ΕΕ για «ανανεώσιμα καύσιμα μη βιολογικής προέλευσης», όπως το μπλε υδρογόνο που παράγεται από φυσικό αέριο με CO2 που δεσμεύεται και αποθηκεύεται.
Ο καγκελάριος έχει επίσης δεσμευτεί να περιορίσει το κόστος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας μέσω του δικτύου σε 0,03 ευρώ (0,03 $), ανά kWh, ενώ εργάζεται για να διασφαλίσει ότι τα τέλη μεταφοράς δεν θα αυξηθούν το 2025.
Οι κατεστημένες χαλυβουργίες της Γερμανίας έχουν ήδη προτείνει ότι τα έργα DRI με βάση το υδρογόνο θα καθυστερήσουν.
Η ArcelorMittal είχε προγραμματίσει να εγκαταστήσει μονάδα DRI στη Βρέμη, με επιχορήγηση 1,3 δισ. ευρώ από τις γερμανικές ομοσπονδιακές και κρατικές κυβερνήσεις για την εγκατάσταση, καθώς και φούρνους ηλεκτρικού τόξου, που εγκρίθηκαν από την ΕΕ τον Φεβρουάριο.
Ωστόσο, η χαλυβουργική εταιρεία τον περασμένο μήνα ανακοίνωσε ότι θα καθυστερήσει τις τελικές επενδυτικές αποφάσεις για μονάδες DRI σε όλη την Ευρώπη, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ακόμη και η λειτουργία τους με φυσικό αέριο μπορεί να είναι πολύ ακριβή σε σύγκριση με υψικάμινους με καύση άνθρακα.
Κατασκευή εργοστασίου
Εν τω μεταξύ, η Thyssenkrupp βρίσκεται στη μέση της κατασκευής ενός εργοστασίου DRI στο χώρο της στο Ντούισμπουργκ, το οποίο ο διευθύνων σύμβουλός της Miguel Ángel López Borrego παραδέχτηκε ότι θα μπορούσε να λειτουργεί με φυσικό αέριο για περισσότερο από ό,τι αρχικά αναμενόταν λόγω του υψηλού κόστους του πράσινου H2.
Η εταιρεία χάλυβα επανεξετάζει επί του παρόντος το σχέδιο πράσινου μετασχηματισμού ύψους 3 δισεκατομμυρίων ευρώ, κάτι που έχει προκαλέσει αναφορές στα μέσα ενημέρωσης ότι έχει καταθέσει την επιλογή να καταργήσει εντελώς το DRI.
Ωστόσο, σε ανοιχτή επιστολή που απέστειλε στον αναπληρωτή καγκελάριο και υπουργό κλίματος Robert Habeck, η περιβαλλοντική ομάδα SteelWatch κάλεσε την Thyssenkrupp να ξεκαθαρίσει τη θέση της και να δεσμευτεί να χρησιμοποιεί πράσινο υδρογόνο όσο το δυνατόν νωρίτερα.
«Οι παραγωγοί χάλυβα αισθάνονται ξεκάθαρα το τσίμπημα σε μια δύσκολη στιγμή της παγκόσμιας μετάβασης στην καθαρή παραγωγή, αλλά αυτή είναι μόνο μια στιγμή, και όχι μια στιγμή στην οποία οι Ευρωπαίοι λήπτες αποφάσεων και οι επικεφαλής της βιομηχανίας μπορούν να αντέξουν οικονομικά να παραπαίουν», δήλωσε η Caroline Ashley, εκτελεστική διευθύντρια της SteelWatch.
www.worldenergynews.gr