Η Kawasaki Heavy Industries, αναθεώρησε το έργο επίδειξης της αλυσίδας εφοδιασμού υδρογόνου Ιαπωνίας-Αυστραλίας, αναστέλλοντας τα σχέδια χρήσης υδρογόνου που προέρχεται από αυστραλιανό καφέ άνθρακα και συρρικνώνοντας το μέγεθος των πλοίων που θα χρησιμοποιηθούν, σύμφωνα με το Reuters.
Το έργο της μετατροπής άνθρακα σε υδρογόνο υποστηρίζεται από τις κυβερνήσεις της Ιαπωνίας και της Αυστραλίας ως ένας τρόπος για να στραφούν σε καθαρότερη ενέργεια και να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Η ιαπωνική κυβέρνηση της χορήγησε 220 δισεκατομμύρια γιεν (1,45 δισεκατομμύρια δολάρια) σε χρηματοδότηση πέρυσι. Η εταιρεία, που ηγείται του έργου, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το υδρογόνο που παράγεται στην Ιαπωνία, αλλά δεν έχει αποφασίσει ακόμη τις λεπτομέρειες.
Δεν απέκλεισε, βέβαια, το ενδεχόμενο προμήθειας υδρογόνου που προέρχεται από άνθρακα από την Αυστραλία στο μέλλον, πρόσθεσε ο εκπρόσωπος. Άλλες πιθανές πηγές περιλαμβάνουν τη Μέση Ανατολή.
Πλοία μεταφοράς
Η κίνηση προκλήθηκε από δυσκολίες προμήθειας υδρογόνου από την Αυστραλία μέχρι την προθεσμία του οικονομικού έτους 2030 λόγω καθυστερήσεων στις εγκρίσεις κατασκευής, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.
Η Kawasaki σχεδιάζει τώρα να χρησιμοποιήσει μικρότερους φορείς υγροποιημένου υδρογόνου χωρητικότητας 40.000 κυβικών μέτρων, χαμηλότερα από τα αρχικά σχέδια για πλοία που μπορούν να μεταφέρουν 160.000 κυβικά μέτρα, καθώς πιστεύει ότι τα μικρότερα πλοία θα είναι καλύτερα προσαρμοσμένα στις ανάγκες της αγοράς στα αρχικά στάδια των αλυσίδων εφοδιασμού υδρογόνου.
Το πρώτο πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου στον κόσμο, χωρητικότητας 1.250 κυβικών μέτρων, πραγματοποίησε το πρώτο του ταξίδι μεταφέροντας υδρογόνο που παράγεται από καφέ άνθρακα στην Αυστραλία στην Ιαπωνία το 2022.
Το υδρογόνο, που θεωρείται ως ένας δρόμος για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες βιομηχανίες που βασίζονται στον άνθρακα, και είναι το κλειδί για τα σχέδια της Ιαπωνίας για την επίτευξη ουδέτερης εκπομπής άνθρακα έως το 2050.
www.worldenergynews.gr