Στην περιοχή των «νοσοκομείων Παίδων» έφτασε ο ένας από τους μετροπόντικες
Με το έργο της Γραμμής 4 να έχει μπει σε τροχιά, καθώς η σήραγγα από Άλσος Βεΐκου ως Γουδή αναμένεται να ολοκληρωθεί ως τα μέσα του 2026, οι επόμενες επεκτάσεις μπαίνουν στο τραπέζι.
Η πρώτη επέκταση της «κόκκινης» γραμμής μέχρι το Ίλιον έχει δρομολογηθεί από την Ελληνικό Μετρό, με στόχο ο διαγωνισμός να ολοκληρωθεί μέσα στο 2024.
Οι 4 διεκδικητές του έργου, προϋπολογισμού 682 εκατ. ευρώ, είναι οι:
ΤΕΡΝΑ, Intrakat, Άβαξ-Ghella-Alstom, ΑΚΤΩΡ-Μυτιληναίος.
Η αρχική επέκταση με 3 σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο, σε επόμενη φάση θα φτάσει ως το Μενίδι.
Επέκταση προς βορρά και νότο
Η ολοκλήρωση των 3 σταθμών της επέκτασης μετά την Ανθούπολη, που θα εξυπηρετούν καθημερινά 67.000 επιβάτες (εφόσον η σύμβαση υπογραφεί στις αρχές του 2025), υπολογίζεται εντός του 2031.
Αυτό το ορόσημο θα ανοίξει τον δρόμο για τους επόμενους 3 σταθμούς σε Καματερό, Ζεφύρι, Αχαρνές, που θα ολοκληρώσουν το βόρειο άκρο της γραμμής.
Στον σταθμό Ζεφύρι θα υπάρχει ανταπόκριση με τον προαστιακό σιδηρόδρομο.
Σε εξέλιξη είναι οι μελέτες από την Ελληνικό Μετρό.
Η χρηματοδότηση θα δρομολογηθεί για την επόμενη προγραμματική περίοδο 2028 -2034.
Όπως είπε εχθές, στο πλαίσιο του φόρουμ των Δελφών, ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νικόλαος Κουρέτας, σε προτεραιότητα μπαίνουν οι επεκτάσεις του δικτύου προς τα νότια προάστια, στη Γλυφάδα και στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Ως προς το «νότιο» άκρο της Γραμμής 2, αυτό θα φτάσει ως τη Γλυφάδα με νέα γραμμή 4,4 χλμ. και 3 σταθμούς.
Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται πως θα ανέλθει σε 350 εκατ. ευρώ.
Η συγκοινωνιακή μελέτη έχει αναδείξει ως προτιμητέα λύση η επέκταση αυτή να οδεύσει αρχικά στην Άνω Γλυφάδα στην περιοχή της πλατείας Μακεδονίας κι εν συνεχεία ο επόμενος σταθμός να χωροθετηθεί στη διασταύρωση της λεωφόρου Βουλιαγμένης με την οδό Λαμπράκη.
Ο καταληκτικός σταθμός θα είναι στην κεντρική περιοχή της Γλυφάδας, πλησίον της πλατείας Αγίου Κωνσταντίνου.
Στον χάρτη το ΚΠΙΣΝ
Η άνθιση που γνωρίζει η Αθηναϊκή Ριβιέρα οδηγεί όλο και περισσότερους επισκέπτες στα νότια της πόλης. Ειδικότερα, όμως, η ανάπτυξη του ΚΠΙΣΝ έχει δημιουργήσει έναν πόλο πολιτισμού και αναψυχής, που συγκεντρώνει καθημερινά εκατοντάδες ανθρώπους στην περιοχή. Έτσι, είναι απαραίτητο να μπει και στον χάρτη των μέσων σταθερής τροχιάς.
Μελετάται, λοιπόν, η υπόγεια σύνδεση του ηλεκτρικού (Γραμμή 1) μετά τον σταθμό του Θησείου προς την Καλλιθέα, μήκους 5 χλμ., με 4 σταθμούς: Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου/Τζιτζιφιές και ΚΠΙΣΝ.
Το κόστος εκτιμάται στα 450 εκατ. ευρώ.
Υπάρχει κι επόμενη φάση ανάπτυξης του νέου αυτού κλάδου προς το Παλαιό Φάληρο, κατά μήκος της λεωφόρου Αμφιθέας.
Επεκτάσεις και για τη Γραμμή 4
Η εξέλιξη του κυκλοφοριακού φόρτου στην Αττική έχει διαμορφώσει νέες προτεραιότητες για την αποφόρτιση του λεκανοπεδίου. Η Ελληνικό Μετρό, αυτή την περίοδο, μελετά ήδη τις πρώτες επεκτάσεις της υπό κατασκευή Γραμμής 4.
Η μία θα οδηγεί στα δυτικά προς την Πετρούπολη, ενώ η δεύτερη θα εξυπηρετεί τα βόρεια προάστια, με στόχο να δοθεί ανάσα στη λεωφόρο Κηφισίας.
Η πορτοκαλί γραμμή θα συνδεθεί με το Μαρούσι από το Γουδή με 7 νέους σταθμούς. Θα εξυπηρετεί τους δήμους Ψυχικού-Φιλοθέης, Χαλανδρίου και Αμαρουσίου, ώστε εν συνεχεία, να τραβήξει προς Εθνική Οδό.
Το διπλό έργο έχει συνολικό εκτιμώμενο προϋπολογισμό άνω του 1 δισ. ευρώ.
Πού βρίσκονται σήμερα οι μετροπόντικες
Έχοντας κατασκευάσει το 20% της γραμμής από Κατεχάκη ως το πάρκο Ριζάρη, συνολικού μήκους 5,1 χλμ., το TBM «Αθηνά» βάζει πλώρη ώστε στα μέσα του 2025 να έχει ολοκληρώσει το έργο του.
Οι πίνακες στο πιλοτήριο του υψηλής τεχνολογίας μετροπόντικα της ΑΒΑΞ, που κατασκευάζει το έργο, έδειξαν ότι το πρώτο χιλιόμετρο της νέας γραμμής είναι ήδη πραγματικότητα. Το μηχάνημα θα περάσει σκάβοντας από Ζωγράφου και Καισαριανή, ως ότου φτάσει στον Ευαγγελισμό.
Η κατασκευή της σήραγγας ήδη για το πρώτο χιλιόμετρο είναι αποτέλεσμα της υψηλών προδιαγραφών διαδικασίας που ακολουθείται και των υψηλών ρυθμών κατασκευής, καθώς σε κάθε ενάμιση μέτρο εκσκαφής, ο μετροπόντικας επενδύει τη διάνοιξη με τσιμεντένιο δακτύλιο, αφήνοντας πίσω του ολοκληρωμένη σήραγγα.
Ο μετροπόντικας «Νίκη» ακολουθεί την αντίθετη πορεία, έχοντας ξεκινήσει από τον σταθμό Βεϊκου στο Γαλάτσι και αφού κατασκευάσει 7 χλμ σήραγγας θα συναντήσει την «Αθηνά» στον Ευαγγελισμό. Μία πορεία που θα έχει ολοκληρωθεί στα μέσα του 2026. Η Γραμμή 4 του Μετρό, θα εξυπηρετεί περισσότερους από 350 χιλιάδες πολίτες περνώντας από πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας όπως Ιλίσια, Ζωγράφου, Καισαριανή, Κολωνάκι, Εξάρχεια, Κυψέλη και Γαλάτσι.
www.worldenergynews.gr