Εφικτή η κατασκευή του αγωγού αερίου East Med - Σε αναζήτηση χρηματοδότησης με στόχο την έναρξη κατασκευής από το 2020

Εφικτή η κατασκευή του αγωγού αερίου East Med - Σε αναζήτηση χρηματοδότησης με στόχο την έναρξη κατασκευής από το 2020
Ο ειδικός απεσταλμένος του ισραηλινού υπουργείου Εξωτερικών για την Ενέργεια Ρον Ανταμ, τονίζει τη σημασία της στήριξης που παρέχει στο έργο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Τα σχέδια για τον αγωγό East Med για τη μεταφορά αερίου από τα κοιτάσματα του Ισραήλ και της Κύπρου προς την Ελλάδα και την Ιταλία προχωρούν, τονίζει ο ειδικός απεσταλμένος του ισραηλινού υπουργείου Εξωτερικών για την Ενέργεια, Ρον Ανταμ.
Σε συνέντευξή του σήμερα στην "Καθημερινή της Κυριακής" και στο δημοσιογράφο Αθανάσιο Ελλις, τονίζει την καλή συνεργασία του Ισραήλ με την Κύπρο και την Ελλάδα και στέκεται ιδιαίτερα στο σημείο της σημασίας και της δυνατότητας υλοποίησης του αγωγού, τόσο από τεχνικής όσο και εμπορικής σκοπιάς.
Παράλληλα, εκφράζει την ικανοποίησή του για την δραστηριοποίηση της ελληνικής Energean στις γεωτρήσεις στο Ισραήλ, τονίζοντας ότι είναι η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία που πηγαίνει στο Ισραήλ και ότι γίνεται "εξαιρετική δουλειά".

Για το αν είναι εφικτός ο αγωγός East Med

Ο ειδικός απεσταλμένος του ισραηλινού υπουργείου Εξωτερικών για την Ενέργεια, σημείωσε:
"Πριν από δύο χρόνια όλα αυτά έδειχναν σαν ιστορία επιστημονικής φαντασίας και οφείλω να πω ότι εξακολουθούν να υπάρχουν πολλοί που θεωρούν ότι είναι τρελό και ανέφικτο και ίσως να το σκέφτονται έτσι και κάποιοι στην Ε.Ε. Ομως, τα σχέδια προχωρούν".
Σε ερώτηση για το τί έδειξαν οι μέχρι τώρα μελέτες για το έργο, ο Ανταμ τονίζει:
"Είναι εφικτό τόσο από τεχνικής άποψης όσο και από εμπορικής.
Οταν συζητάς με τα στελέχη της Edison και της Poseidon, σου δείχνουν γραφήματα με τις τιμές που εκτιμούν ότι θα επικρατούν στην αγορά από το 2020 μέχρι το 2025 όταν θα έχει ολοκληρωθεί ο αγωγός και θα αρχίσει η πώληση του αερίου, είναι σαφές ότι οι τιμές θα είναι πολύ υψηλότερες από τις σημερινές, από 6 στα 10 δολάρια, και τότε το σχέδιο δείχνει εφικτό και πολλά υποσχόμενο."

Για τα πλεονεκτήματα του αγωγού

"Είναι μια επιλογή σταθερότητας. Επίσης, καλό είναι να μην έχεις μόνον έναν τρόπο μεταφοράς και κυρίως έναν προορισμό για να διαθέτεις μεγαλύτερη ευελιξία. Τώρα συζητάμε την προοπτική του αγωγού να φθάνει στην Ελλάδα και από εκεί στην Ιταλία. Θα συνδέει το Ισραήλ με την Ευρώπη".
Για τον χρονικό ορίζοντα του έργου, ο Ανταμ τονίζει ότι "πρέπει να υπάρξουν αποφάσεις της κυβέρνησης και η εξασφάλιση της αναγκαίας χρηματοδότησης. Στην αρχή υπάρχουν σχέδια, εξετάζονται οι επιλογές και στο τέλος παίρνονται οι αποφάσεις".

Για την παρουσία της Energean στο Ισραήλ

"Θα ήθελα να εκφράσω τη μεγάλη μας ικανοποίηση που μια ελληνική εταιρεία, η Energean, έχει έρθει και κάνει γεωτρήσεις στο Ισραήλ και κάνουν εξαιρετική δουλειά.
Είναι η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία που έρχεται.
Θέλουμε να ενθαρρύνουμε την αξιοποίηση και μικρών κοιτασμάτων και επιδοτούμε αγωγούς προς αυτά".
Ο Ρον Ανταμ αναφέρεται επίσης και στην στήριξη που παρέχει στο έργο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Οπως επισημαίνει χαρακτηριστικά, η Επιτροπή έχει καταστήσει σαφές ότι θα πρόκειται για μια καθαρά ιδιωτική επένδυση. Ωστόσο, χρηματοδοτεί τις μελέτες και υποστηρίζει το έργο πολιτικά, και αυτό έχει σημασία.
 
www.worldenergynews.gr

panagiotis