Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Σταθάκης: Αλλαγές στην κλίμακα χρεώσεων του ηλεκτρικού ρεύματος και τις χρεώσεις ΥΚΩ

Σταθάκης: Αλλαγές στην κλίμακα χρεώσεων του ηλεκτρικού ρεύματος και τις χρεώσεις ΥΚΩ
Λόγω του «σκληρού χειμώνα» πολλά νοικοκυριά ξεπέρασαν το όριο των 1.500 kWh και βρέθηκαν αντιμέτωπα με υψηλότερες χρεώσεις, είπε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Αλλαγές στην κλίμακα χρεώσεων του ηλεκτρικού ρεύματος και τις χρεώσεις για τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) προανήγγειλε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης μιλώντας σήμερα (26/5) στον τ/σ ΑΝΤ1.
«Η χρέωση του ρεύματος θα γίνεται πιο ομαλά» είπε ο κ. Σταθάκης, καθώς σήμερα οι τιμές χρέωσης είναι προοδευτικές, με χαμηλή χρέωση έως 1.500 kWh, ενώ όταν ξεπεραστεί το όριο, ολόκληρη η κατανάλωση επιβαρύνεται με το τιμολόγιο της νέας κλίμακας.
Λόγω του «σκληρού χειμώνα» πολλά νοικοκυριά ξεπέρασαν το όριο των 1.500 kWh και βρέθηκαν αντιμέτωπα με υψηλότερες χρεώσεις, είπε ο κ. Σταθάκης.
Πρόσθεσε δε, ότι η διόρθωση για τη χρέωση στις ΥΚΩ θα ισχύσει από τον επόμενο χειμώνα.
Διαβεβαίωσε ακόμη, ότι δεν θα υπάρξει αύξηση στο νερό, σημειώνοντας πως η χώρα εκπλήρωσε την ευρωπαϊκή της υποχρέωση, να γνωρίζει πως καταναλώνεται το νερό, αλλά δεν έχει υποχρέωση για αυξήσεις.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του  υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γ. Σταθάκη έχουν ως εξής:

Για την εξαγγελία μηδενισμού των ΥΚΩ από τον Πρωθυπουργό

Οι χρεώσεις ΥΚΩ (Υπηρεσίες Κοινής Ωφελείας) όπως ξέρετε καλύπτουν δύο πράγματα.
Το ένα είναι το κοινωνικό τιμολόγιο που είναι 70 εκ. ευρώ το χρόνο, και το δεύτερο είναι το πρόσθετο κόστος παραγωγής ρεύματος στα νησιά, που είναι τα υπόλοιπα 630 εκ.,  με πρωταθλητή την Κρήτη από την οποία προέρχομαι που το κόστος φτάνει στα 380εκ. Άρα ουσιαστικά, οι Έλληνες πολίτες πληρώνουν επειδή τα νησιά παράγουν ρεύμα με πετρέλαιο και μαζούτ και όσο πιο μεγάλο είναι το νησί, τόσο μεγαλύτερη είναι και η επιβάρυνση.
Η πρωθυπουργική εξαγγελία εδράζεται σε δύο απλά δεδομένα.
Στο σχεδιασμό μας για τη διασύνδεση των Κυκλάδων που θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2020 και το μεγάλο έργο διασύνδεσης της Κρήτης. Η διασύνδεση της Κρήτης είναι αυτή που θα μειώσει ραγδαία την επιβάρυνση  των ΥΚΩ.
Η διασύνδεση της Κρήτης είναι διπλή και περιλαμβάνει μία διασύνδεση με την Πελοπόννησο, που προχωράει πολύ γρήγορα και μία άλλη διασύνδεση με την Αττική.
Για το «πράσινο» χαράτσι στο νερό
Η αποτίμηση του κόστους του νερού είναι ευρωπαϊκή μας υποχρέωση και πρέπει να την κάνουμε. Δώσαμε πολύ μεγάλη μάχη και καταφέραμε η τιμολόγηση του νερού να μην είναι απευθείας αποτέλεσμα του κόστους.  Άρα δεν πρόκειται για χαράτσι, δηλαδή για αύξηση των τιμολογίων, επειδή το μόνο που δεχτήκαμε και το οποίο είναι σωστό και επιβεβλημένο, είναι να καταγράψουμε πόσο κοστίζει.

Για την τιμολόγηση ΚΟΤ λόγω υπέρβασης ορίου κατανάλωσης

Υπάρχουν δύο ξεχωριστά θέματα. Το ένα, είναι το θέμα της απένταξης των δικαιούχων του κοινωνικού τιμολόγιου, όταν ξεπερνούν το όριο κατανάλωσης που έχει τεθεί. Αυτό θα διορθωθεί με Υπουργική Απόφαση ώστε να καλύψει την κατά τι αύξηση της κατανάλωσης κατά τους χειμερινούς μήνες.
Η Υπουργική απόφαση θα τεθεί σε ισχύ από τον επόμενο χειμώνα και δεν μπορεί να ισχύσει αναδρομικά. Το δεύτερο ζήτημα, είναι το ζήτημα της προοδευτικής τιμολόγησης του ρεύματος. Σε περίπτωση που καταναλώνετε έως 1500 κιλοβατώρες, η χρέωση είναι χαμηλή για όλα τα νοικοκυριά, όχι μόνο για το κοινωνικό τιμολόγιο.
Όταν ξεπεραστεί το όριο των 1500 με 2000 κιλοβατώρων, η τιμολόγηση λειτουργεί σαν σκάλα. Η τιμή ανεβαίνει απότομα και συμπαρασύρει όλες τις προηγούμενες χρεώσεις. Μέχρι το 2020, θα αλλάξει ο τρόπος τιμολόγησης του ρεύματος, ώστε να γίνει  πιο ομαλός.

Για τις τελευταίες εξελίξεις στο Eurogroup

Δεν είναι η πρώτη φορά που εμφανίζονται διαφωνίες είτε εντός του Eurogroup, είτε μεταξύ των θεσμών, αλλά στο τέλος της ημέρας καταλήγαμε σε συμφωνία.
Νομίζω όμως ότι στη σημερινή συγκυρία, για μία ακόμη φορά υπάρχει ευρεία συμφωνία μεταξύ των περισσοτέρων θεσμών, η οποία έχει δύο σκέλη.
Το ένα σκέλος αφορά τα μέτρα που πήρε η Ελλάδα και τα επικύρωσε στη Βουλή και αυτό πάει πακέτο με το δεύτερο σκέλος, που είναι το χρέος και πρέπει να ρυθμιστεί με πολύ συγκεκριμένο τρόπο, καθώς είναι συγκεκριμένα αυτά που έχουν συζητηθεί. Η διευθέτηση του χρέους, είναι απόφαση του προηγούμενου Eurogroup, πάνω στην οποία βασίστηκαν και τα βραχυπρόθεσμα μέτρα που πάρθηκαν πριν από το Δεκέμβρη.

Για το αν με βάση τη συμφωνία του προγράμματος του 2016 όποια συμφωνία για το χρέος θα ενεργοποιηθεί μετά το τέλος του προγράμματος το 2018

Το Μάιο του 2016 συμφωνήθηκαν για το χρέος τρεις κατηγορίες μέτρων.
Τα βραχυπρόθεσμα που  ενεργοποιήθηκαν το Δεκέμβρη, τα μεσοπρόθεσμα  συνδέονται με τη δεύτερη αξιολόγηση και τα μακροπρόθεσμα μέτρα που εάν χρειαστούν θα εφαρμοστούν μετά τη λήξη του προγράμματος.
Τα μακροπρόθεσμα μέτρα, όπως ξέρετε, δεν είναι πολύ συγκεκριμένα, καθώς αποτελούν ένα μηχανισμό που θα ενεργοποιηθεί στο μέλλον εάν έχουμε έκτακτα οικονομικά γεγονότα.

Για το Eurogroup της 15ης Ιουνίου

Δεν υπάρχει περίπτωση να δεχτούμε μια λύση η οποία δεν θα οδηγήσει τη χώρα σε ασφαλή δρόμο. Η 15η Ιουνίου είναι καταληκτική ημερομηνία για μία σειρά από λόγους. Είναι καταληκτική, αρχικά για εμάς, επειδή χρειαζόμαστε τη συμφωνία για να μπούμε στην ποσοτική χαλάρωση, όπως είναι καταληκτική ημερομηνία και για το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, το οποίο εάν σε αυτή τη συγκυρία δεν μπει στο πρόγραμμα, αυτό θα σημαίνει ότι το Ελληνικό πρόγραμμα θα πρέπει να περάσει από το Γερμανικό Κοινοβούλιο. Τέλος είναι καταληκτική ημερομηνία εκ των πραγμάτων γιατί δεν μπορεί να παραμένει η ανασφάλεια.

Για τη δέσμευση του Πρωθυπουργού ότι δεν θα υπάρξουν νέα μέτρα

Δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση καθώς δεν υπάρχει τέτοια συζήτηση. Η θέση της Κυβέρνησης είναι πολύ σαφής.
Υπάρχει μια συμφωνία του Μαΐου του 2016 και αυτή τη συμφωνία εφαρμόζουμε. Είναι ξεκάθαρη η δήλωση του Πρωθυπουργού και  ως εκ τούτου, η συμφωνία για τη δεύτερη αξιολόγηση  και τα μέτρα για το 2019 και το 2020, πάει μαζί με τα μέτρα για τη ρύθμιση του  χρέους. Δεν μπορείς να αναιρείς συνέχεια τις συμφωνίες που έχεις κάνει. Για το ενδεχόμενο να δημιουργηθεί μια αστάθεια, επαναλαμβάνω ότι το γερμανικό κοινοβουλευτικό σύστημα επιβάλλει ότι οποιαδήποτε αλλαγή στο ελληνικό πρόγραμμα πρέπει να περάσει από τη γερμανική βουλή και το οποίο νομίζω ότι αυτή τη στιγμή δεν το επιθυμεί κανείς.
Όλοι οι παράγοντες συγκλίνουν στην ανάγκη εξεύρεσης μιας συμβιβαστικής λύσης που θα είναι αποδεκτή από την ελληνική κυβέρνηση. 
Ο συμβιβασμός αυτός έχει ένα υπέρτατο κριτήριο. Ο συμβιβασμός αυτός πρέπει να διασφαλίζει στον Ντράγκι ότι την επόμενη μέρα θα εντάξει τη χώρα στην ποσοτική χαλάρωση. Οποιοσδήποτε άλλος συμβιβασμός που δεν έχει αυτό το κριτήριο παρατείνει αδικαιολόγητα μια ανασφάλεια.
Για την επίθεση εναντίον του πρώην Πρωθυπουργού, Λουκά Παπαδήμου
Είναι ένα σοκαριστικό γεγονός. Μιλάμε για έναν πρώην Πρωθυπουργό, για μια διεθνή προσωπικότητα, με τεράστιο κύρος και ένα μετριοπαθή άνθρωπο, ο οποίος συμβολίζει μόνο καλά πράγματα με την παρουσία του στο δημόσιο βίο. Άρα πέρα από το προφανές και αυτονόητο ότι η δημοκρατία απειλείται, δεν νομίζω ότι η τρομοκρατία έχει κάποιο πολιτικό άλλοθι. Κανένα που να τη νομιμοποιεί έστω και στο ελάχιστο.

Για το πλεόνασμα του 3,5%

Όλοι ξέρουμε ότι το να έχεις πολύ υψηλά δημοσιονομικά πλεονάσματα έχει τα όρια του.
Από τη άλλη πλευρά όμως, σκεφτείτε σε αυτή τη συγκυρία, η Ελλάδα να μην είχε πετύχει αυτούς τους στόχους. Αυτοί οι στόχοι μπορεί να έχουν ένα κόστος, αλλά αποτελούν όμως και ένα τεράστιο πλεονέκτημα ειδικά σε αυτή τη συγκυρία που η χώρα μας δεν είναι στις αγορές.
Αυτό δεν έχει σημασία μόνο για το κράτος ώστε να μπορεί να δανειστεί για να εξυπηρετήσει το χρέος της, αλλά έχει τεράστια σημασία για τις επιχειρήσεις, τις τράπεζες, και την πραγματική οικονομία. Δηλαδή το γεγονός ότι πετύχαμε αυτό το  πλεόνασμα και ότι έχουμε μια συμφωνία για τα επόμενα χρόνια.
Όπως είδατε οι αποδόσεις των ομολόγων υποχώρησαν αμέσως σε ένα βατό επίπεδο. Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις που δεν μπορούσαν να δανειστούν με 3%, με 2,5% ή με 3,5%, αύριο θα μπορούν να δανειστούν και αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την ανάκαμψη της οικονομίας.


www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης