Ενέργεια

Στο 30% των μετοχών του ΔΕΣΦΑ στοχεύει η ιταλική Snam - Ο ρόλος της Socar

Στο 30% των μετοχών του ΔΕΣΦΑ στοχεύει η ιταλική Snam - Ο ρόλος της Socar
Αν η ιταλική εταιρεία αποκτήσει τελικά μεγαλύτερο ποσοστό στον ΔΕΣΦΑ, τότε θα αρθεί το αδιέξοδο με την Socar και ο διαγωνισμός για την πώληση του 66% θα έχει αίσιο τέλος.
Το «κλειδί» για τις εξελίξεις στον διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης του ΔΕΣΦΑ κρατά η ιταλική Snam, καθώς ενδιαφέρεται να αποκτήσει μεγαλύτερο ποσοστό στον Διαχειριστή του Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου.
Το σχήμα που είχε επικρατήσει μέχρι σήμερα για την πώληση του 66% του ΔΕΣΦΑ προέβλεπε ότι η Socar θα αποκτήσει ποσοστό κάτω από 49% και η ιταλική εταιρεία θα περιοριστεί στο 17%.
Ωστόσο, αν η Snam επιθυμεί πραγματικά να αποκτήσει μεγαλύτερο ποσοστό, τότε θεωρείται σίγουρο, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, ότι θα αρθεί το αδιέξοδο που παρατηρείται ειδικά μετά τον Ιούλιο στον διαγωνισμό.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ιταλική εταιρεία έχει εκφράσει το ενδιαφέρον της να αποκτήσει ως το 30% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΕΣΦΑ περιορίζοντας έτσι το ποσοστό της Socar στο 36%.
Με αυτόν τον τρόπο, η αζέρικη εταιρεία θα πληρώσει λιγότερα, χωρίς όμως να μειωθεί το συνολικό τίμημα των 400 εκατ. ευρώ για το 66% του Διαχειριστή, όπως ζητούσαν τα στελέχη της αζέρικης εταιρείας μετά την ψήφιση της τροπολογίας του υπουργού Ενέργειας Πάνου Σκουρλέτη, στα μέσα του καλοκαιριού, που προέβλεπε τη μείωση της ανακτήσιμης διαφοράς της περιόδου 2006-2015.
Με αυτή τη ρύθμιση μπήκε «φρένο» σε μία υπέρογκη αύξηση των τιμολογίων χρήσης του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου, που θα οδηγούσε σε αύξηση των τελικών τιμολογίων για τη βιομηχανία σε ποσοστά της τάξεως του 4% περίπου.

Αύξηση ως 35% στις ταρίφες του ΔΕΣΦΑ

Σε ότι αφορά τις ταρίφες του ΔΕΣΦΑ, φαίνεται πως η απόφαση που θα λάβει η ΡΑΕ, θα προβλέπει την μείωση της περιόδου επιμερισμού αυτής της ανακτήσιμης διαφοράς (ύψους 285 εκατ. ευρώ) σε 25-30 χρόνια, από 40 χρόνια που ίσχυε προηγουμένως.
Έτσι λοιπόν, οι επενδυτές θα λάβουν ταχύτερα τη διαφορά μεταξύ των επενδύσεων που έχουν πραγματοποιηθεί τα προηγούμενα χρόνια και των προβλεπόμενων εσόδων από αυτές, σε σχέση με τα πραγματικά έσοδα που συγκέντρωσαν.
Αυτό σημαίνει ότι η αύξηση στις ταρίφες θα διαμορφωθεί μεταξύ 30% με 35% (που συνεπάγεται για τον τελικό καταναλωτή αυξήσεις περί το 1,5%-2%), έναντι 68,5% εάν δεν είχε ψηφισθεί η επίμαχη τροπολογία Σκουρλέτη.
Σε ότι αφορά, τέλος, τα σενάρια περί ενδιαφέροντος και από άλλες εταιρείες, όπως η βελγική Fluxys, για την απόκτηση μικρότερων ποσοστών στον ΔΕΣΦΑ, αυτά δεν επιβεβαιώνονται με το παρόν σχήμα πώλησης του ΔΕΣΦΑ.
Σε περίπτωση, πάντως, που ο διαγωνισμός καταλήξει σε αδιέξοδο, τότε θεωρείται δεδομένο ότι θα θελήσουν και αυτοί οι «παίκτες» να διεκδικήσουν μερίδιο από το μετοχικό κεφάλαιο του Διαχειριστή.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης