Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Bloomberg: Οι λόγοι του φιάσκου για το ηλεκτρικό μοντέλο της Mercedes

Bloomberg: Οι λόγοι του φιάσκου για το ηλεκτρικό μοντέλο της Mercedes

Μεγάλη πτώση 40% στις πωλήσεις του EQS

Οι πελάτες λιμουζίνας της Mercedes που νοιάζονται τόσο για την άνεση και την κατάσταση, όσο και για τη διάσωση του πλανήτη. Τώρα θα πρέπει να ανησυχούν και για τις υπολειμματικές αξίες.

Το Bloomberg αποκαλύπτει τους λόγους της αποτυχίας (στη συγκεκριμένη περίπτωση) για τη μεγάλη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Όταν η Mercedes-Benz Group AG αποκάλυψε ένα πολυτελές ηλεκτρικό σεντάν που ονομάζεται EQS το 2021, οι διαχειριστές υπερηφανεύονταν για τη ριζοσπαστική αεροδυναμική σχεδίαση, χαρακτηρίζοντάς την ως το πιο σημαντικό λανσάρισμα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας εδώ και δεκαετίες.

Μετά από 3 χρόνια, η ηλεκτρική έκδοση της ναυαρχίδας S-Class κινδυνεύει να γίνει μια από τις μεγαλύτερες αποτυχίες στην ιστορία της Mercedes και οι ελλείψεις της συνέβαλαν στην απόφαση της εταιρείας να καταργήσει τον στόχο της πώλησης μόνο ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030.

Το παραπάτημα… της εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανίας δείχνει τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες premium καθώς προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την Tesla Inc. και να πείσουν τη συντηρητική πελατεία τους να πάρουν μια πρίζα. Υπογραμμίζει επίσης την ανάγκη για καλύτερη προστασία των αξιών μεταπώλησης EV.

 

Πτώση 40% στις πωλήσεις του ηλεκτρικού EQS της Mercedes για το 2023

Οι ευρύχωρες λιμουζίνες S-Class οδηγούν πολιτικούς και επιχειρηματικούς ηγέτες για δεκαετίες και είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στις κινεζικές ελίτ.

Ωστόσο, η Mercedes επέλεξε ένα λιγότερο κουτί σχέδιο για το EQS, το οποίο βασίστηκε σε τεχνικά υποστρώματα που αναπτύχθηκαν ειδικά για EV.

Το EQS θα διακρίνεται επίσης σαφώς από τα οχήματα που διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η Mercedes θυσίασε ακόμη και το παραδοσιακό όρθιο αστέρι τριών πόντων στο καπό, αντί να ενσωματώσει το σήμα σε ένα κομψό μαύρο πάνελ ψυγείου.

Εκ των υστέρων, αυτές ήταν κακές σχεδιαστικές επιλογές.

Και παρά τα εντυπωσιακά ηλεκτρονικά, η μπροστινή "υπεροθόνη" εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό το αυτοκίνητο δεν φαίνεται τόσο εντυπωσιακό όσο η κανονική S-Class.

Οι πωλήσεις του πολυτελούς ηλεκτρικού σεντάν μειώθηκαν κατά 40% σε μόλις 14.100 μονάδες πέρυσι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Mercedes.

Οι μειώσεις τιμών στην Κίνα και οι συμφωνίες μίσθωσης με μεγάλη έκπτωση στις ΗΠΑ δεν κατάφεραν να αναζωογονήσουν τη ζήτηση, ενώ υπονόμευσαν τη στρατηγική της εταιρείας να δίνει προτεραιότητα στις υψηλές αξίες έναντι του όγκου πωλήσεων. Οι παραδόσεις κινητήρα εσωτερικής καύσης S-Class ήταν πάνω από έξι φορές υψηλότερες.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος Ola Källenius είπε στους επενδυτές τον Φεβρουάριο ότι οι πελάτες ήταν πολύ ευχαριστημένοι με την αγορά τους. Αλλά η πρόσφατη ανακοίνωση της εταιρείας για εκτεταμένες αναβαθμίσεις στο όχημα μιλάει πολλά.

Μαζί με μια μεγαλύτερη μπαταρία, αυτές οι βελτιώσεις που αφορούν την κατάσταση περιλαμβάνουν μια πιο παραδοσιακή μάσκα ψυγείου με επιχρωμιωμένες ράγες, ένα όρθιο αστέρι στο καπό, καθώς και νέες επιλογές καθισμάτων, ώστε οι πίσω επιβάτες να αισθάνονται λιγότερο προσκρούσεις.

Το κόστος που σχετίζεται με αυτές τις ενημερώσεις συνέβαλε σε μια απότομη πτώση της κερδοφορίας της μονάδας αυτοκινήτου της Mercedes το πρώτο τρίμηνο (οι πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων της μειώθηκαν κατά 8% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος).


Η δυσκολία να πειστούν οι καταναλωτές να αγοράσουν EV

Το κόστος που σχετίζεται με την ανανέωση του EQS συνέβαλε σε χαμηλότερα λειτουργικά περιθώρια κέρδους στη μονάδα αυτοκινήτων της Mercedes-Benz.

Οι τροποποιήσεις μπορεί να βοηθήσουν λίγο, αλλά η εταιρεία μπορεί να κάνει λίγα για το σχήμα του σεντάν που έχει επικριθεί πολύ.

Tο EQS εξακολουθεί να μην συνοδεύεται από το σύστημα γρήγορης φόρτισης 800 volt που διατίθεται σε EV σε χαμηλότερες τιμές.

H Mercedes επέλεξε να μην διαθέσει την ηλεκτρική G-Class ως «EQG» όταν παρουσιάστηκε τον περασμένο μήνα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει επίσης να παραμείνουν όσο το δυνατόν πιο ευέλικτες για να προσαρμοστούν στην κυμαινόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα.

Ωστόσο, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων premium δεν θα πείσουν περισσότερους καταναλωτές να πάνε ηλεκτρικά, εκτός κι αν διορθώσουν τις φρικτές υπολειμματικές τους αξίες.

Το κόστος αγοράς ενός EQS ενός έτους είναι σχεδόν 48% χαμηλότερο από τη μέση νέα τιμή, σύμφωνα με μια μελέτη της αμερικανικής πύλης αυτόματης αναζήτησης iSeeCars.


Το υψηλό κόστος αποτελεί πρόβλημα  

Ένα ελαφρά χρησιμοποιημένο Mercedes EQS ενός έτους μπορεί να σας κοστίσει το μισό από ένα καινούργιο.

Η ηλεκτρική λιμουζίνα έχασε την αξία της πιο γρήγορα από την έκδοση του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Υπάρχουν σχεδόν νέα EQS που πωλούνται για λιγότερο από 50.000 $ σε ιστότοπους καταχώρισης στις ΗΠΑ, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι διαθέσιμα για λιγότερο από 60.000 £ (75.000 $), πολύ κάτω από τη νέα τιμή του Ηνωμένου Βασιλείου των περίπου 105.000 £ (πριν από τα προαιρετικά πρόσθετα).

Επίσης οι Porsche Taycan και τα Audi etron GT δεν τα πηγαίνουν καλά στην αγορά μεταχειρισμένων.

Οι ανησυχίες των καταναλωτών για την τεχνολογική απαξίωση, το υψηλό κόστος επισκευής και ασφάλισης και η διαπίστωση της κατάστασης της μπαταρίας αποτελούν μέρος του προβλήματος.

Ένα άλλο ζήτημα είναι η ώθηση των πολωτικών, ακριβών ηλεκτρικών οχημάτων στους πρώτους χρήστες.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης