Οι ΗΠΑ ανοίγουν το δρόμο για πτήσεις με υδρογόνο στο μέλλον

Οι ΗΠΑ ανοίγουν το δρόμο για πτήσεις με υδρογόνο στο μέλλον

Δοκιμάστηκε στην Καλιφόρνια ο μεγαλύτερος κινητήρας αεροσκάφους με υγρό υδρογόνο στον κόσμο  (interestingengineering.com)

Νέα εποχή στις αεροπορικές πτήσεις φέρνουν οι ΗΠΑ πραγματοποιώντας στην Καλιφόρνια (στο Mojave Air and Space Port) δοκιμή κυψέλης καυσίμου 1 μεγαβάτ (MW) χρησιμοποιώντας υγρό υδρογόνο.

 

Η πτήση ήταν διάρκειας μίας ώρας και 40 λεπτών.

 

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη (μέχρι στιγμής) δοκιμή ενός συστήματος κίνησης αεροσκάφους με υγρό Η2 στον κόσμο που ανοίγει το δρόμο… για πτήσεις χωρίς άνθρακα στο μέλλον.

Για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες αερομεταφορές, οι εταιρείες εργάζονται σε πτήσεις με ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιούν μπαταρίες.

Ωστόσο, το μεγαλύτερο βάρος και η πολύ χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών έχουν δείξει ότι οι πτήσεις μεγάλων αποστάσεων μπορεί να μην είναι δυνατές με αυτήν την τεχνολογία.

Από την άλλη πλευρά, οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου έχουν δώσει πολλές υποσχέσεις. Μπορεί να είναι η εναλλακτική λύση χωρίς άνθρακα για περιφερειακές πτήσεις.

 

Η παγκόσμια πρωτιά της Universal Hydrogen

Πέρυσι, η Universal Hydrogen πέτυχε παγκόσμια πρωτιά τροφοδοτώντας μια πτήση 40 θέσεων που τροφοδοτείται από υδρογόνο. Το Lightning McClean (το αεροσκάφος Dash-8 που μετατράπηκε), πέταξε για 15 λεπτά.

Έφτασαν σε υψόμετρο 3.500 ποδιών και η εταιρεία είναι σίγουρη ότι μπορεί να πετάξει έως και 460 μίλια (740 km) χρησιμοποιώντας αυτήν την τεχνολογία.

Αν και αυτό το κατόρθωμα είναι αξιέπαινο, η εταιρεία συνειδητοποιεί τα εμπόδια στην εμπορευματοποίηση της τεχνολογίας.

Ένα αεροσκάφος Dash-8 μπορεί να φιλοξενήσει 56 επιβάτες όταν τροφοδοτείται με ορυκτά καύσιμα, αλλά πρέπει να αφήσει 16 επιβάτες που πληρώνουν για να γίνει πιο πράσινο, κάτι που θα δυσκολευτούν οι αεροπορικές εταιρείες.

 

Υγρό υδρογόνο για μεγαλύτερη εμβέλεια και καθίσματα

Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η H2Fly (άλλη αεροπορική εταιρεία με βάση το υδρογόνο), παρουσίασε την πρώτη της πτήση με υγρό υδρογόνο.

 

Η μετάβαση στην υγρή μορφή του καυσίμου όχι μόνο επέτρεψε στην εταιρεία να αυξήσει την εμβέλεια της πτήσης της, αλλά θα μπορούσε επίσης να μειώσει το αποτύπωμα του συστήματος καυσίμου υδρογόνου στην πτήση, επιτρέποντας στις αεροπορικές εταιρείες να διαθέτουν σχετικά μικρότερο αριθμό θέσεων.

Αυτό θα αντιμετωπίσει τις οικονομικές προκλήσεις του να γίνει πιο πράσινο, ανοίγοντας το δρόμο για την υιοθέτηση της τεχνολογίας υδρογόνου.

Η Universal Hydrogen εργάζεται σε ένα σύστημα υγρού υδρογόνου για να τροφοδοτεί ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης υψηλότερης ενέργειας που μπορούν να χρησιμοποιήσουν αεροσκάφη όπως το Dash-8 ή το ATR-72 για τις περιφερειακές τους πτήσεις.

Το σύστημα είναι περίπου το μέγεθος ενός εμπορευματοκιβωτίου αεροπορικού φορτίου. Μπορεί να ανταλλάσσεται σε αεροσκάφη που κινούνται με υδρογόνο χρησιμοποιώντας τον ίδιο εξοπλισμό για αποστολές φορτίου.


Το πιο ισχυρό σύστημα μετάδοσης κίνησης στον κόσμο

Νωρίτερα τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, η Universal Hydrogen διεξήγαγε μια επίγεια δοκιμή του συστήματος υγρού υδρογόνου της στο Αεροπορικό και Διαστημικό Λιμάνι Mojave.

Η μονάδα υγρού υδρογόνου συνδέθηκε με το Iron Bird (το λειτουργικό της εταιρείας του κινητήρα της) και η δοκιμή διεξήχθη για μία ώρα και 40 λεπτά χωρίς πρόβλημα, ανέφερε η Universal Hydrogen στο δελτίο Τύπου της.

Εάν η διάρκεια του χρόνου δοκιμής ήταν εντυπωσιακή, αυτό που έχει πετύχει η εταιρεία με αυτήν την ενότητα είναι ακόμα καλύτερο. Η μονάδα μοιάζει με σύστημα αποθήκευσης δοχείου για υγρό υδρογόνο από έξω.

Ωστόσο, εκτός από το ότι συγκρατεί 485 λίβρες (225 κιλά) υγρού υδρογόνου, η μονάδα λειτουργεί επίσης για να το μετατρέπει σε αέριο υδρογόνο όταν απαιτείται από το σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να αποτρέπει το βρασμό του υδρογόνου, αλλά διαθέτει επίσης σύστημα ανίχνευσης διαρροών και αεραγωγούς για λόγους ασφαλείας. Ένα σύστημα γρήγορης σύνδεσης επιτρέπει στη μονάδα να εγκατασταθεί στο αεροσκάφος και να απελευθερωθεί όταν είναι άδεια.

Η μονάδα περιέχει αρκετό υγρό υδρογόνο για να τροφοδοτήσει το Iron Bird για 3 ώρες με πλήρη ισχύ και 2 τέτοιες μονάδες θα αρκούσαν για ένα περιφερειακό ταξίδι περίπου 500 μιλίων συν τα αποθέματα για ένα αεροσκάφος ATR72, πρόσθεσε το δελτίο Τύπου.


«Είναι η πρώτη φορά που συγκεντρώνονται όλα τα κομμάτια του χαρτοφυλακίου προϊόντων μας για την περιφερειακή αεροπορία.

Το επόμενο βήμα είναι να αναβαθμίσουμε τη δοκιμαστική πτήση μας για να πετάξουμε το σύστημα μετάδοσης κίνησης που τροφοδοτείται από τις μονάδες μας», δήλωσε ο Paul Eremenko (συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Universal Hydrogen).

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης