Ενέργεια

ΡΑΑΕΥ: Επιστρατεύει την τεχνητή νοημοσύνη για τις συγκρίσεις των τιμολογίων από τον καταναλωτή 

ΡΑΑΕΥ: Επιστρατεύει την τεχνητή νοημοσύνη για τις συγκρίσεις των τιμολογίων από τον καταναλωτή 

Σχέδια και για δυνατότητα αλλαγής προμηθευτή μέσω της εφαρμογής και 9 ψηφιακά εργαλεία από ηλεκτροκίνηση μέχρι διαμεσολάβηση

 

Την τεχνητή νοημοσύνη προτίθεται να αξιοποιήσει η ΡΑΑΕΥ στην προσπάθεια της να στηρίξει τους καταναλωτές στην αναζήτηση των πλέον κατάλληλων γι΄ αυτούς τιμολογίων ηλεκτρικής ενέργειας. Έτσι από τις 4 Μαρτίου θα τεθεί και πάλι σε λειτουργία το Εργαλείο Σύγκρισης Τιμών της ΡΑΑΕΥ (https://energycost.gr/) το οποίο εμπλουτίζεται με τα νέα δεδομένα της αγοράς ηλεκτρισμού, δηλαδή με τα χρωματιστά τιμολόγια που ισχύουν από τις αρχές του έτους. Μέσω του συγκεκριμένου εργαλείου ο καταναλωτής θα μπορεί να κάνει σύγκριση των τιμολογίων όλων των προμηθευτών και όλων των χρωμάτων εισάγοντας τα στοιχεία της δικής του κατανάλωσης και να επιλέγει την πλέον συμφέρουσα για εκείνον πρόταση. 

Μάλιστα η ΡΑΑΕΥ εξετάζει το ενδεχόμενο σε επόμενη φάση να μπορεί ο καταναλωτής μέσω της ιστοσελίδας της ακόμη και να αλλάξει προμηθευτή. Βεβαίως πρόκειται για ένα σχέδιο που επί του παρόντος βρίσκεται μόνο στα χαρτιά, καθώς εντοπίζονται νομικά ζητήματα που ενδεχομένως να αποτρέψουν την υλοποίηση του. 


Σύγκριση τιμολογίων της ηλεκτροκίνησης

Πέραν του εργαλείου σύγκρισης των τιμολογίων εντός του Απριλίου η ΡΑΑΕΥ θα θέσει σε λειτουργεία ένα ακόμη εργαλείο για τη σύγκριση των τιμολογίων της ηλεκτροκίνησης (https://chargingcost.rae.gr). Πρέπει να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή έχουν εγκατασταθεί και λειτουργούν στη χώρα περίπου 10.000 φορτιστές αυτοκινήτων και ο στόχος είναι το 2030 να έχουν φθάσει τις 500.000. Η σύγκριση των τιμολογίων που χρεώνουν οι προμηθευτές για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων γίνεται σταδιακά όλο και πιο αναγκαία και η ΡΑΑΕΥ προετοιμάζεται προκειμένου να μπορεί να προσφέρει τη συγκεκριμένη υπηρεσία και μέσω των κινητών τηλεφώνων. 

 

Tι είναι το whistleblowing

 Τέλος το τρίτο εργαλείο στην υπηρεσία αυτή τη φορά της αγοράς που θα θέσει σε λειτουργία η ΡΑΑΕΥ τον Ιούνιο είναι η πλατφόρμα whistleblowing. Μέσω αυτής θα δέχεται ανώνυμες καταγγελίες από πολίτες για δυσλειτουργίες και άλλα τυχόν προβλήματα που εντοπίζει στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου. Με τον τρόπο αυτό η Αρχή θα μπορεί να αντλεί περισσότερες πληροφορίες για το πώς λειτουργεί στην πράξη η αγορά και βεβαίως να παρεμβαίνει ρυθμιστικά ή και κατασταλτικά. 

Η ειδική αυτή πλατφόρμα, energy-whistleblowing.gr, αποτελεί το ένα από τα 9 ψηφιακά εργαλεία, συμπεριλαμβανομένου και του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή, που αναπτύσσει η Αρχή, στο πλαίσιο του «Εικονικού Τόπου για τον Καταναλωτή», αντίστοιχο του οποίου δεν παρέχει καμία ρυθμιστική αρχή  χώρας του ΟΟΣΑ. Μάλιστα η ΡΑΑΕΥ θα διεκδικήσει διεθνές βραβείο από τον ΟΟΣΑ ενώ ήδη έχει κατατεθεί αίτηση για εγγραφή́ στο Αποθετήριο Καινοτομίας Δημόσιου Τομέα. 

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι στην υφιστάμενη  πλατφόρμα, στην οποία η Αρχή δέχεται αιτήματα/παράπονα από καταναλωτές για τις αγορές ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου το 2023 δέχθηκε συνολικά  6.075 παράπονα από 12.294 το 2022, που ήταν όμως μία ιδιαίτερη χρονιά λόγω της ενεργειακής κρίσης και της εκτόξευσης των τιμών. 

www.worldenergynews.gr

 




Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης