Ενέργεια

Στον «αέρα» ο τερματικός σταθμός του Βασιλικού - Οι προβληματισμοί Παπαναστασίου ( ΥΠΕΝ)

Στον «αέρα» ο τερματικός σταθμός του Βασιλικού - Οι προβληματισμοί Παπαναστασίου ( ΥΠΕΝ)
Tο χερσαίο τερματικό, συνέχισε, είναι κατά 45-50% ολοκληρωμένο, έχει πολύ δουλειά ακόμη να γίνει

Τις οδυνηρές λύσεις για τον τερματικό σταθμό του Βασιλικού κλήθηκε να σχολιάσει σε ραδιοφωνικό μέσο τις προηγούμενες ημέρες ο Κύπριος υπουργός Ενέργειας Γιώργος Παπαναστασίου, σύμφωνα με το ffwd.com.cy

«Το τερματικό περνά κάποιες επιπρόσθετες δυσκολίες, πέραν από τις τεχνικές που είχε. Ο εργολάβος, είπε, έχει διακόψει τις εργασίες κατασκευής του νέου τερματικού και επανέλαβε ότι η πλωτή μονάδα είναι κατά 95% έτοιμη, όμως δεν μπορεί να παραληφθεί από την Κυπριακή Δημοκρατία – έστω και αν της ανήκει – επειδή περιμένει πιστοποίηση από νηογνώμονα».

Όσον αφορά το χερσαίο τερματικό, συνέχισε, είναι κατά 45-50% ολοκληρωμένο, έχει πολύ δουλειά ακόμη να γίνει, σημειώνοντας ότι χωρίς τερματικό σταθμό η πλωτή μονάδα δεν μπορεί να λειτουργήσει.

Το ντόμινο των χρονοδιαγραμμάτων

Σύμφωνα με τον κ. Παπαναστασίου, υπάρχει στο τραπέζι η σκέψη για τη διακοπή της σχέσης με την συγκεκριμένη κατασκευάστρια εταιρεία, καθώς η τελευταία ζήτησε πάρα πολλές παρατάσεις. Ο υπουργός υπενθύμισε ότι αρχικά το έργο θα έπρεπε να είχε παραδοθεί τον Σεπτέμβριο του 2022, ζητήθηκε παράταση για τον Ιούλιο του 2023, δόθηκε νέο χρονοδιάγραμμα για τον Οκτώβριο του 2023 και μετά άλλο χρονοδιάγραμμα για τον Ιούλιο του 2024.

Για τον λόγο αυτό, συνέχισε, η Κυπριακή Δημοκρατία μέσω της ΔΕΦΑ θα κληθεί ίσως να αξιολογήσει τις δυνατότητες του συγκεκριμένου εργολάβου μέσα στις επόμενες εβδομάδες κι αν χρειαστεί θα πάρει οδυνηρή απόφαση διακοπής της σχέσης.

Προς αυτή την κατεύθυνση, ανέφερε πως επείγει να γίνουν επαφές με την κινεζική εταιρεία, ενώ δεν απέκλεισε την άσκηση πολιτικών πιέσεων για την ολοκλήρωσή του, αφού όπως τόνισε πρόκειται για ένα ευρωπαϊκό έργο.  

Όπως ανέφερε ο κ. Παπαναστασίου το έργο επιχορηγείται με €101 εκατομμύρια από την ΕΕ, ενώ έχει εξασφαλίσει δάνειο άλλα €240 εκατομμύρια από δύο ευρωπαϊκές τράπεζες. Συνολικά, πρόκειται για ένα έργο αξίας €550 εκατομμυρίων.  



23222.jpg


Τι συνέβη με τον εργολάβο

«Ο εργολάβος διέκοψε παράνομα τις εργασίες την περασμένη εβδομάδα, παραβιάζοντας τη σύμβαση με την ΕΤΥΦΑ», είπε, προσθέτοντας ότι «η ΕΤΥΦΑ και η Κυπριακή Δημοκρατία θα πρέπει να λάβουν αποφάσεις για τον ανάδοχο τις επόμενες ημέρες».Υπενθυμίζεται πως κατά τη χθεσινή κλειστή συνεδρία της Επιτροπής Ελέγχου, όπου συζητήθηκε η έκθεση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας για το τερματικό στο Βασιλικό, τα αίματα άναψαν, αφού η ολοκλήρωση του δεν αχνοφαίνεται καν στον ορίζοντα. Τουναντίον, το έργο σε αυτή τη φάση βρίσκεται στο 75%, έχοντας ήδη καθυστερήσει δύο χρόνια, ενώ ο εργολάβος ζητά επιπλέον 200 εκατομμύρια ευρώ για να το ολοκληρώσει. 

 

www.worldenergynews.gr




Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης