Στη τελική ευθεία μπαίνει ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας

Στη τελική ευθεία μπαίνει ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας

Σε ενιαίο cluster οι υπόλοιποι 22 αερολιμένες

 

Στοχεύοντας μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024 να περάσει στο στάδιο των δεσμευτικών προσφορών, το Υπερταμείο αναζητά ανεξάρτητο αποτιμητή για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Έτσι ανοίγει ο δρόμος για τον διαγωνισμό παραχώρησης του πιο εμβληματικού από τα συνολικά 23 μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας που έχει στο χαρτοφυλάκιό του το Υπερταμείο. Τη σκυτάλη θα λάβουν οι υπόλοιποι 22 αερολιμένες, οι οποίοι θα αξιοποιηθούν σε ένα ενιαίο cluster.

Ο διεθνής αερολιμένας της Καλαμάτας συνιστά ένα πραγματικό success story, καθώς χάρη στις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις που έχουν γίνει στη Μεσσηνία και την ευρύτερη περιοχή, η κίνηση από το 2010 εκτοξεύθηκε κατά 250% περίπου ως το 2022, που ήταν και έτος ρεκόρ με περισσότερους από 351.000 επιβάτες. Εκτιμάται ότι με τις επενδύσεις που θα γίνουν ο αερολιμένας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» θα προσεγγίσει τους 500.000 επιβάτες πριν το τέλος της δεκαετίας.

Στόχος οι υπογραφές το πρώτο εξάμηνο του 2024

Επί του παρόντος, είναι σε φάση ολοκλήρωσης τα τεύχη της σύμβασης που θα δοθεί στους προεπιλεγέντες επενδυτές, ώστε να καταθέσουν εντός του πρώτου τριμήνου του 2024 τις δεσμευτικές προσφορές. Στόχος είναι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους να κλείσει η σύμβαση παραχώρησης.
Τα τέσσερα σχήματα που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον είναι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - GMR Airports, Μυτιληναίος - Corporation America Airports, Egis Airport Operation – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις - Aéroports de la Cote d’Azur, Fraport AG – Delta Airports – ΠΗΛΕΑΣ (του ομίλου Κωνσταντακόπουλου). Το σχήμα που θα επικρατήσει θα αναλάβει μέσω ενός SPV τη διαχείριση, λειτουργία, ανάπτυξη, επέκταση, διατήρηση και εκμετάλλευση του Διεθνούς Αεροδρομίου Καλαμάτας για 40 χρόνια.

Εντωμεταξύ, το Υπερταμείο, που ξεκίνησε τον διαγωνισμό στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2022, αναζητά σύμβουλο για να δώσει αιτιολογημένη γνώμη (fairness opinion) για το δίκαιο και το εύλογο της προτεινόμενης συναλλαγής, όπως προβλέπεται από τον ν.4389/2016. Ο ανεξάρτητος αποτιμητής, που μπορεί να είναι πιστωτικό ίδρυμα ή εταιρεία επενδύσεων, θα έχει στη διάθεσή του όλο το υλικό που διατίθεται στο Virtual Data Room του διαγωνισμού.
Ο ανεξάρτητος αποτιμητής θα έχει στη διάθεσή του πέντε εβδομάδες. Ο προϋπολογισμός της σύμβασης ανέρχεται κατά το μέγιστο στις 45.000 ευρώ. Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να καταθέσουν τις προσφορές τους ως τις 18 Δεκεμβρίου 2023.

Τα μικρότερα 22 αεροδρόμια

Όσον αφορά στα υπόλοιπα 22 αεροδρόμια, έχει ήδη επιλεγεί αυτά να αξιοποιηθούν ενιαία ώστε να εξασφαλιστεί ισότιμη μεταχείριση των μικρότερων περιφερειακών πυλών της χώρας. Το Υπερταμείο έχει ήδη επιλέξει τους συμβούλους για την ωρίμανση του διαγωνισμού. Σήμερα, οι 22 αερολιμένες βρίσκονται υπό τη διαχείριση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).
Η πρώτη φάση του διαγωνισμού αναμένεται μέσα το πρώτο τρίμηνο του 2024. Προϋπόθεση αποτελεί η ΥΠΑ να παράσχει το συντομότερο τα απαραίτητα στοιχεία στο Υπερταμείο, για την προετοιμασία του διαγωνισμού. Τα αεροδρόμια είναι τα εξής: Χίος, Αλεξανδρούπολη, Άραξος, Κάρπαθος, Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα, Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελλόριζο, Καστοριά, Κάσος και Κοζάνη.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης