Τελευταία Νέα

Οι μπαταρίες EV είναι ιδανικές για αποθήκευση ηλιακής ενέργειας

Οι μπαταρίες EV είναι ιδανικές για αποθήκευση ηλιακής ενέργειας
Τα πλεονεκτήματά τους σύμφωνα με την B2U (νεοσύστατη εταιρεία στην Καλιφόρνια) - Cleantechnica

Οι χρησιμοποιημένες μπαταρίες EV είναι ένας απλούστερος και πιο οικονομικός τρόπος αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας για μελλοντική χρήση σύμφωνα με την B2U (νεοσύστατη εταιρεία στην Καλιφόρνια).

Η εν λόγω εταιρεία χρησιμοποιεί τις προαναφερόμενες μπαταρίες από αυτοκίνητα όταν εξαντλούνται για αποθήκευση και πώληση ενέργειας, θεωρώντας ότι αυτές θα κυριαρχούν στο μέλλον παρά τις αντιδράσεις από τους πολέμιούς τους.


Αναλυτικά:

Οι 2 βασικές παράμετροι των μπαταριών EV

Η ενέργεια και η ισχύς αποτελούν τις 2 βασικές παραμέτρους των μπαταριών EV. Ενέργεια είναι η ικανότητα να κάνεις δουλειά. Δύναμη είναι η ικανότητα να κάνεις δουλειά γρήγορα.

Απαιτείται δύναμη για να επιταχύνει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο από την ηρεμία. Με την πάροδο του χρόνου, οι μπαταρίες EV υποβαθμίζονται σε σημείο που δεν μπορούν πλέον να παρέχουν την ισχύ και την εμβέλεια που χρειάζεται ένα EV, αλλά συχνά έχουν αρκετή χωρητικότητα για αποθήκευση ενέργειας.

Μπορεί το επόμενο βήμα για τις εξαντλημένες μπαταρίες EV να είναι η ανακύκλωσή τους, όμως η B2U πιστεύει ότι είναι πιο λογικό να χρησιμοποιηθούν για αποθήκευση κλίμακας δικτύου πριν πάνε για ανακύκλωση.

Δίνοντάς τους μια δεύτερη ζωή, εξοικονομεί χρήματα σε σύγκριση με την κατασκευή νέων στοιχείων μπαταρίας και συσκευασιών για αποθήκευση ενέργειας και δεν αφαιρεί τίποτα από την αξία τους για τους ανακυκλωτές όταν τελειώσει αυτή η δεύτερη ζωή.


Χρήση
εξαντλημένες μπαταρίες EV από αυτοκίνητα  

Η B2U χρησιμοποιεί εξαντλημένες μπαταρίες EV από αυτοκίνητα Nissan LEAF και Honda Clarity για να αποθηκεύει ηλεκτρική ενέργεια όταν είναι άφθονη και φθηνή για να την πουλάει πίσω στο δίκτυο όταν είναι πιο ακριβή. Λέει ότι η χρήση εξαντλημένων μπαταριών EV μειώνει το κόστος τους περίπου στο μισό.

Σχεδόν όλα τα κρίσιμα υλικά μέσα στις εξαντλημένες μπαταρίες EV (συμπεριλαμβανομένου του λιθίου, του νικελίου και του κοβαλτίου), είναι ανακτήσιμα και επαναχρησιμοποιήσιμα.

Μια αναπτυσσόμενη εγχώρια βιομηχανία ανακύκλωσης, που υποστηρίζεται από δάνεια δισεκατομμυρίων δολαρίων από το Υπουργείο Ενέργειας και κίνητρα στο Νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού, χτίζεται για να προετοιμαστεί για αυτό που μια μέρα θα είναι δεκάδες εκατομμύρια μπαταρίες EV που έχουν αποσυρθεί.

Μελέτες δείχνουν ότι πριν αποσυναρμολογηθούν, μόνο τα 3/4 περίπου των παροπλισμένων συσκευασιών είναι κατάλληλα για δεύτερη ζωή ως σταθερή αποθήκευση.

«Βλέπαμε την πρώτη γενιά ηλεκτρικών οχημάτων να τελειώνουν τον χρόνο τους στο δρόμο και τουλάχιστον το 70% από αυτές τις μπαταρίες έχουν πολύ ισχυρή υπολειμματική αξία.

Αυτό θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί πριν ανακυκλωθούν όλες αυτές οι μπαταρίες και απλώς αναβάλλουμε την ανακύκλωση κατά τρία, τέσσερα ή πέντε χρόνια», δήλωσε πρόσφατα στο Grist (αμερικανικό μη κερδοσκοπικό διαδικτυακό περιοδικό που δημοσιεύει περιβαλλοντικά νέα και σχόλια) ο Freeman Hall (Διευθύνων Σύμβουλος της B2U).

 

Παράταση ζωής για μπαταρίες EV

Η παράταση της ωφέλιμης ζωής των μπαταριών EV μετριάζει τον αντίκτυπο της κατασκευής τους, δήλωσε η Maria Chavez (ενεργειακή αναλύτρια στην Ένωση Ανησυχούμενων Επιστημόνων) στο ίδιο ΜΜΕ.

Συγκεριμένα είπε «Το όλο θέμα της προσπάθειας ανάπτυξης ηλεκτρικών οχημάτων είναι να μειωθούν οι εκπομπές και να μειωθούν οι αρνητικές επιπτώσεις πραγμάτων όπως η κατασκευή και οι διαδικασίες στο περιβάλλον μας και στις κοινότητές μας.

Με την παράταση της διάρκειας ζωής μιας μπαταρίας, μειώνουμε την ανάγκη για περαιτέρω εκμετάλλευση των φυσικών μας πόρων, μειώνουμε τη ζήτηση για πρώτες ύλες και γενικά ενθαρρύνουμε μια πιο βιώσιμη διαδικασία».

Ακριβώς όπως οι μπαταρίες έχουν γίνει κρίσιμες για τη μείωση των εκπομπών από τις μεταφορές, χρειάζονται επίσης για να συνειδητοποιήσουμε πλήρως τα οφέλη της καθαρής ενέργειας, σύμφωνα με το Grist.

Χωρίς σταθερή αποθήκευση, η αιολική και η ηλιακή ενέργεια μπορούν να τροφοδοτήσουν το δίκτυο μόνο όταν φυσάει ο άνεμος ή ο ήλιος λάμπει. «Το να μπορούμε να το αποθηκεύουμε και να το χρησιμοποιούμε όταν είναι πιο απαραίτητο είναι ένας πραγματικά σημαντικός τρόπος για να καλύψουμε τις ενεργειακές μας ανάγκες», είπε ο Τσάβες.

 

Αναμένεται εκτόξευση της χρήσης αποθήκευσης μπαταριών

Η χρήση αποθήκευσης μπαταριών σε κλίμακα χρησιμότητας αναμένεται να εκτοξευθεί στα ύψη, από 1,5 γιγαβάτ χωρητικότητας το 2020 σε 30 γιγαβάτ μέχρι το 2025. Οι συσκευασίες EV θα μπορούσαν να παρέχουν ένα απόθεμα για αυτήν την κατασκευή.

Ο Hall είπε ότι υπάρχουν ήδη τουλάχιστον 3 γιγαβατώρες παροπλισμένων πακέτων EV στις Ηνωμένες Πολιτείες που θα μπορούσαν να αναπτυχθούν και ότι ο όγκος τους που αφαιρούνται από τα αυτοκίνητα διπλασιάζεται κάθε 2 χρόνια.


«Συνδέστε και παίξτε»

Η B2U λέει ότι η τεχνολογία της επιτρέπει την επανατοποθέτηση των μπαταριών με έναν σχεδόν «τρόπο plug and play» («Συνδέστε και παίξτε» στα ελληνικά). Δεν χρειάζεται να αποσυναρμολογηθούν και μονάδες από πολλούς κατασκευαστές. Η B2U έχει δοκιμάσει μπαταρίες από τις Honda, Nissan, Tesla, GM και Ford που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ένα σύστημα.

Μέθοδος φόρτισης μπαταριών

Οι συσκευασίες αποθηκεύονται σε μεγάλα ντουλάπια και διαχειρίζονται με αποκλειστικό λογισμικό, το οποίο παρακολουθεί την ασφάλειά τους αποφορτίζοντας και φορτίζοντας κάθε μπαταρία με βάση τη χωρητικότητά της. Οι μπαταρίες φορτίζονται κατά τη διάρκεια της ημέρας τόσο από τους ηλιακούς συλλέκτες όσο και από το δίκτυο. Στη συνέχεια, η B2U πουλά αυτή την ενέργεια σε επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας τη νύχτα, όταν η ζήτηση και οι τιμές είναι πολύ υψηλότερες.

Οικονομικό κέρδος και με τη χρήση παλιών μπαταριών

Ο Hall είπε ότι η χρήση μπαταριών δεύτερης ζωής κερδίζει την ίδια οικονομική απόδοση με τις νέες μπαταρίες κλίμακας δικτύου στο μισό του αρχικού κόστους και ότι προς το παρόν, η αλλαγή χρήσης των συσκευασιών είναι πιο επικερδής για τις αυτοκινητοβιομηχανίες παρά η αποστολή τους απευθείας στους ανακυκλωτές.

«Μέχρι να αναπτυχθεί η βιομηχανία ανακύκλωσης, εξακολουθεί να είναι αρκετά ακριβή η ανακύκλωση. Με την πώληση ή τη μίσθωση παλιών συσκευασιών σε μια εταιρεία αποθήκευσης δικτύου, οι κατασκευαστές μπορούν να αποσπάσουν περισσότερη αξία από αυτά.

Το πραγματικό κόστος της μίσθωσης μιας μπαταρίας σε τροχούς θα πρέπει να μειωθεί εάν η πλήρης αξία της μπαταρίας βελτιωθεί και επαναχρησιμοποιηθεί.

Όλοι κερδίζουν όταν επαναχρησιμοποιούμε με έξυπνο τρόπο», είπε ο Hall.

Μελλοντικά πλεονεκτήματα που παρέχει η B2U

Η B2U αναμένει να προσθέσει χώρο αποθήκευσης σε μια τρίτη ηλιακή εγκατάσταση κοντά στο Palmdale το επόμενο έτος. Οι εγκαταστάσεις έχουν σκοπό να αποδείξουν ότι η ιδέα λειτουργεί, μετά την οποία η B2U σχεδιάζει να πουλήσει το υλικό και το λογισμικό της σε άλλους προγραμματιστές έργων αποθήκευσης.

Προς το παρόν, ωστόσο, η προγραμματισμένη ανάπτυξη της τεχνολογίας είναι περιορισμένη. Η B2U προβλέπει ότι μόνο το 6% περίπου των παροπλισμένων μπαταριών EV στις ΗΠΑ θα χρησιμοποιηθεί για αποθήκευση σε κλίμακα δικτύου έως το 2027. «Οι άνθρωποι είναι δύσπιστοι, και θα έπρεπε να είναι, επειδή είναι δύσκολο να επαναχρησιμοποιηθούν οι μπαταρίες. Όμως έχουμε ένα ισχυρό σύνολο δεδομένων που αποδεικνύει αξιοπιστία, απόδοση και κερδοφορία. Είμαστε σε ένα σημείο όπου μπορούμε πραγματικά να το κλιμακώσουμε αυτό», είπε ο Hall.

Οι εχθροί των EV  τις θεωρούν βλαβερές για το περιβάλλον

Οι πολέμιοι των EV φωνάζουν εδώ και χρόνια ότι ο κόσμος σύντομα θα γεμίσει από χρησιμοποιημένες μπαταρίες τέτοιου τύπου. Θα ρυπάνουν το τοπίο και θα διοχετεύσουν τοξικές χημικές ουσίες σε πάντα ποτάμι και ρέματα.

Όμως οι εταιρείες δεύτερης ζωής όπως η B2U, μπορεί να αγοράζουν όλες τις χρησιμοποιημένες μπαταρίες που μπορούν να βρουν, πυροδοτώντας έναν πόλεμο προσφορών με εταιρείες ανακύκλωσης όπως η Redwood Materials.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης