Irizar: Τα πρωτότυπα λεωφορεία υδρογόνου με αυτονομία ρεκόρ έως 1.000 km παρουσιάστηκαν στις Βρυξέλλες

Irizar: Τα πρωτότυπα λεωφορεία υδρογόνου με αυτονομία ρεκόρ έως 1.000 km παρουσιάστηκαν στις Βρυξέλλες

Παρέχουν αυτονομία έως και 1000 km και ελάχιστους χρόνους φόρτισης

Δύο κατασκευαστές λεωφορείων αποκάλυψαν στο ίδιο συνέδριο στις Βρυξέλλες πρωτότυπα λεωφορείων που κινούνται με υδρογόνο με αυτονομία ρεκόρ «έως 1.000 km» (620 μίλια).

Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα hydrogeninsight.com, η ισπανική εταιρεία Irizar παρουσίασε μια νέα έκδοση H2 του υπεραστικού πούλμαν i6s Efficient (γνωστό και ως λεωφορείο ψηλού ορόφου), στο Busworld Europe αυτή την εβδομάδα, ενώ η τουρκική εταιρεία Temsa παρουσίασε το πούλμαν HD Fuel Cell, το οποίο ανακοινώθηκε μόνο ως έρευνα και αναπτυξιακό έργο (R&D) τον περασμένο μήνα.


Λεωφορείο της Irizar

«Το Irizar Hydrogen i6S Efficient έχει αυτονομία έως και 1000 km και ελάχιστους χρόνους φόρτισης περίπου 20 λεπτά. Κατά συνέπεια, ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν οι πελάτες μας (τα λεωφορεία τους) δεν θα αλλάξει και μπορούν να συνεχίσουν τα υπάρχοντα δρομολόγια και τα ωράρια τους», ανέφερε η εταιρεία.

«Επιπλέον, μπορεί να λειτουργεί με 100% ηλεκτρική λειτουργία για σύντομους χρόνους, εάν απαιτείται», πρόσθεσε, αναφερόμενος στην μπαταρία του 60 kWh, η οποία θα φορτίζεται μέσω της κυψέλης καυσίμου και του αναγεννητικού φρεναρίσματος.

Το όχημα βρίσκεται επί του παρόντος σε φάση δοκιμής, εξήγησε η Irizar, προσθέτοντας ότι το τελικό μοντέλο μπορεί να έχει διαφορετικό σχεδιασμό.

 

Λεωφορείο της Temsa

Η Temsa με έδρα τα Άδανα ξεκίνησε μόνο ένα «κοινό έργο Ε&Α» με τον Πορτογάλο κατασκευαστή CaetanoBus για την ανάπτυξη ενός υπεραστικού λεωφορείου υδρογόνου μήκους 1.000 χιλιομέτρων στις 13 Σεπτεμβρίου, ανακοινώνοντας τότε ότι το πρώτο πρωτότυπο «αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2024 με στόχο τη μαζική παραγωγή το 2025».

«Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου της Toyota που χρησιμοποιείται στα αστικά λεωφορεία της CaetanoBus θα ενσωματωθεί στην πλατφόρμα Temsa HD, συνδυάζοντας την τεχνογνωσία των μηχανικών της Temsa σε ηλεκτρικά και υπεραστικά λεωφορεία», ανέφερε η ανακοίνωση του Σεπτεμβρίου.

Τον περασμένο μήνα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Temsa (Tolga Kaan Doğancıoğlu), δήλωσε: «Υπό διαφορετικές οδικές και γεωγραφικές συνθήκες, το λεωφορείο θα μπορεί να ξεπεράσει μια εμβέλεια 1.000 χιλιομέτρων», προσθέτοντας ότι θα μπορούσε να ταξιδέψει από το Παρίσι στο Βερολίνο χωρίς στάση.

Το μοντέλο που εκτίθεται στο Busworld λέγεται ότι είναι πανομοιότυπο με το μοντέλο βενζίνης HD12 της εταιρείας, αλλά με μια μαύρη κουκούλα στην κορυφή που προφανώς περιέχει δεξαμενές υδρογόνου στον τελευταίο όροφο.

Επιπλέον, η Temsa παρουσίασε επίσης στο συνέδριο το νέο της LD SB E ηλεκτρικό πούλμαν μεγάλων αποστάσεων με μπαταρία, το οποίο έχει αυτονομία έως και 350 χλμ.


Λεωφορεία άλλων χωρών 

Ο Βραζιλιάνος κατασκευαστής λεωφορείων Marco Polo παρουσίασε επίσης ένα πούλμαν υδρογόνου στο Busworld, με το κατασκευασμένο στην Κίνα μοντέλο Audace 1050 H2 να έχει αυτονομία «έως 600 χιλιόμετρα».

Η γερμανική εταιρεία λεωφορείων Flixbus ανακοίνωσε σχέδια για την κατασκευή ενός λεωφορείου υδρογόνου μήκους 1.000 χιλιομέτρων τον Νοέμβριο του 2021, σε συνεργασία με την τεχνολογική εταιρεία Freudenberg και τον κατασκευαστή ZF, αλλά δεν έχει υπάρξει καμία λέξη για την ανάπτυξή του από τον Απρίλιο του 2022, όταν η Flixbus είπε ότι το όχημα θα κυκλοφορήσει το 2024.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης