Ενέργεια

Euractiv: Θα αυξηθούν εκ νόμου τα σημεία φόρτισης οχημάτων στην Ε.Ε.

Euractiv: Θα αυξηθούν εκ νόμου τα σημεία φόρτισης οχημάτων στην Ε.Ε.
Το 2022, ο αριθμός των δημόσιων σημείων φόρτισης στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν 450.000. Στόχος είναι ο αριθμός αυτός μέχρι το 2025 να φτάσει γύρω στις 600.000.
Το πρώτο βήμα προς τη διεύρηνση της ηλεκτροκίνησης πραγματοποίησαν χθές 25/07 τα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την έγκριση νομοσχεδίου για την κατασκευή όλο και περισσότερων υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ανά την επικράτειά της, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το Euractiv

Μέχρι σήμερα, το δίκτυο σταθμών φόρτισης οχημάτων δεν είναι αναπτυγμένο, παρά μόνο σε λίγες χώρες, όπου κι εκεί τη βασική πρωτοβουλία έχει ο ιδιωτικός τομέας. Το γεγονός αυτό εμπόδιζε τους στόχους, που έχει θέσει η Ευρώπη μέχρι 2050, αλλά και το 2030, όσον αφορά την κατασκευή σταθμών φόρτισης σε όλη την έκταση των κύριων αυτοκινητόδρομων της Ε.Ε.

Ωστόσο, την Τρίτη 25/7, το Συμβούλιο της Ένωσης, με την Ισπανία στα ηνία, «έβαλε τη βούλα» του στον κανονισμό υποδομών εναλλακτικών καυσίμων (AFIR), ο οποίος θα δημοσιευθεί στην εφημερίδα της Ε.Ε. μετά το πέρας του καλοκαιριού. Αν και η ισχύ του θα ξεκινήσει σε είκοσι μέρες από τη  δημοσίευη, έμπρακτα οι νέοι κανονισμοί δεν θα ισχύσουν πριν από το πέρας ενός εξαμήνου.

Η νέα νομοθεσία

«Η νέα νομοθεσία είναι ορόσημο της πολιτικής «Fit for 55», η οποία στοχεύει στην ύπαρξη δημόσιων δυνατοτήτων επαναφόρτισης στους δρόμους των πόλεων όλης Ευρώπης», δήλωσε η Raquel Sánchez Jiménez, υπουργός Μεταφορών, Κινητικότητας και Αστικής Ατζέντας της Ισπανίας. «Κοιτάμε το κοντινό μέλλον με αισιοδοξία, καθώς οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να φορτίζουν τα αυτοκίνητά τους με τεράστια ευκολία».

Ο νόμος προσπαθεί να καθησυχάσει τους πολίτες αναφορικά με την πλήρη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποθαρρυνόταν από τον περιορισμένο αριθμό σημείων φόρτισης και, ανίστοιχα, η κατασκευή σημείων φόρτισης αποθαρρυνόταν από τη χαμηλή ζήτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Πλέον, όμως, όλα τα κράτη-μέλη υποχρεούνται να αυξήσουν τον αριθμό σταθμών φόρτισης, καθώς επίσης και να απλοποιήσουν τη διαδικασία, τόσο για τα ηλεκτρικά οχήματα όσο και για τα οχήματα υδρογόνου. Μάλιστα, μέχρι το 2025, προβλέπεται να υπάρχουν σημεία φόρτισης ανά 60 χιλιόμετρα στους μεγάλους οδικούς άξονες. Ακόμη, υποχρεωτική θα γίνει, σε μεγαλύτερο, βέβαια, βάθος χρόνου, η κατασκευή σταθμών φόρτισης για τα φορτηγά ανά 200 χιλιόμετρα.

Το 2022, ο αριθμός των δημόσιων σημείων φόρτισης στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν 450.000. Στόχος είναι ο αριθμός αυτός μέχρι το 2025 να φτάσει γύρω στις 600.000.

Οι εμπειρογνώμονες βλέπουν με θετικό μάτι τη νέα νομοθεσία.

«Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα προς τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και την αντιμετώπιση του μακροχρόνιου προβλήματος στις υποδομές φόρτισης.», ανέφερε στη EURACTIV ο Felipe Rodríguez της ICCT. Η Ε.Ε. δεν τάζει μόνο, αλλά νομοθετεί.

«Πρόκειται για μια πηγή έμπνευσης για άλλες περιοχές που αγωνίζονται με την εξασφάλιση της ανάπτυξης των υποδομών», πρόσθεσε.

Φόβοι της Αυτοκινητοβιομηχανίας

Η αυτοκινητοβιομηχανία κρατά «μικρό καλάθι», καθώς φοβάται ότι τα σημεία δημόσιας φόρτισης είναι λίγα και γι αυτό τον λόγο δεν πρόκειται να αυξηθεί η ζήτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το φόβο αυτόν εξέφρασε η Sigrid de Vries, επικεφαλής του λόμπι της ΕΕ για τα αυτοκίνητα ACEA, τονίζοντας το κενό υποδομής, που δεν επιτρέπει τον τομέα παραγωγής αυτοκινήτων να μεταβεί στην κλιματική ουδετερότητα.

Η Ε.Ε, ωστόσο, θα αναγκάσει τις βιομηχανίες αυτοκινήτων, όσον αφορά τα επιβατικά, να αυξήσει των αριθμό πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2030, ενώ στόχος είναι μέχρι το 2035 το μονοπώλιο να έχουν τα αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών. Η εκπλήρωση των στόχων αυτών είναι μονόδρομος, καθώς σε διαφορετική θα επιβάλλεται πρόστιμο.

Λόγω του πιθανού αυξημένου κόστους επέκτασης, τα κράτη μέλη της ΕΕ αντιστάθηκαν σε ακόμη υψηλότερους στόχους για τις υποδομές φόρτισης. Μόνο η Πολωνία και η Ρουμανία καταψήφισαν τον νέο νόμο στην τελική ψηφοφορία, ενώ η Ιταλία και η Λετονία απείχαν. Καθώς όλα τα υπόλοιπα κράτη της ΕΕ ψήφισαν υπέρ των νέων κανονισμών, η απαιτούμενη ειδική πλειοψηφία επιτεύχθηκε με άνεση.

Ένας ακόμη στόχος της νομοθεσίας

Η νομοθεσία στοχεύει, μεταξύ όλων των παραπάνω, να επιτρέψει στους χρήστες των δημόσιων σημείων φόρτισης να πληρώνουν σε ad hoc βάση, χωρίς να είναι προαπαιτούμενη η ύπαρξη συνδρομής.

Αξιοσημείωτο είναι, ακόμη, ότι οι σταθμοί αυτοί θα οφείλουν να διαθέτουν μηχανήματα POS, ώστε για φορτίσεις άνω των 50 kw να μπορεί ο καταναλωτής να χρησιμοποιήσει την τραπεζική του κάρτα.

Έτσι, τα σημεία φόρτισης θα είναι «τόσο εύχρηστα όσο και τα παραδοσιακά πρατήρια καυσίμων», δήλωσε ο νομοθέτης της Ε.Ε. Petar Vitanov (S&D).

www.worldenerynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης