IEF: Οι προκλήσεις του υδρογόνου στον τομέα των μεταφορών - Βίντεο

IEF: Οι προκλήσεις του υδρογόνου στον τομέα των μεταφορών - Βίντεο
Tο υδρογόνο είναι καθαρό, ευέλικτο και ενεργειακά αποδοτικό. Αλλά στην πράξη υπάρχουν τεράστια εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν πριν να επιτευχθεί ευρεία «υιοθεσία»

Στην βιομηχανία του υδρογόνου που αναμένεται να αναπτυχθεί ραγδαία τα επόμενα χρόνια κάνει ειδική μνεία το International Energy Forum, με τον τομέα μεταφορών να συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

Στις μεταφορές με φορτηγά, τη ναυτιλία και τις αερομεταφορές εντοπίζεται η μεγαλύτερη δυσκολία για να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αλλά και το αποτύπωμά του.

Μεταφορές μεγάλων αποστάσεων

Οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 65% το 2017-2018, με παρόμοια αύξηση το 2019 μέχρι το χτύπημα της πανδημίας. Όμως, ενώ η τεχνολογία είναι δημοφιλής στους αγοραστές αυτοκινήτων, στα φορτηγά μεγάλων αποστάσεων δεν παρατηρείται η ίδια αντιστοίχιση.

Στις ΗΠΑ, τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα αντιπροσωπεύουν μόλις το 10% των συνολικών διανυόμενων μιλίων, αλλά αντιπροσωπεύουν το 23% των αερίων του θερμοκηπίου από τις εκπομπές των μεταφορών. Η Daimler, η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής βαρέων φορτηγών στον κόσμο, ποντάρει στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου για τις φιλοδοξίες της για μηδενικές εκπομπές άνθρακα. Με τη σειρά του, αυτό αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουν τα φορτηγά με υδρογόνο: την έλλειψη υποδομής ανεφοδιασμού.

Ναυτιλία

Η χρήση υδρογόνου στη ναυτιλία έχει πολλές προκλήσεις, καθώς η αποθήκευση υδρογόνου στους -235C απαιτεί πολύ χώρο, κάτι που είναι εξαιρετικά σημαντικό στα φορτηγά πλοία.

Αεροπορία

Ο κόσμος θέλει να πετάξει, αλλά έχει αυτό έχει κόστος. Σύμφωνα με τον οργανισμό πολιτικής αεροπορίας του ΟΗΕ, ICAO, μια πτήση οικονομικής επιστροφής από Λονδίνο προς Νέα Υόρκη εκπέμπει 0,67 μετρικούς τόνους CO2 ανά επιβάτη. Αυτό ισοδυναμεί με τις εκπομπές άνθρακα ενός ατόμου που ζει στην Γκάνα για έναν ολόκληρο χρόνο. Η παγκόσμια αεροπορία, η οποία περιλαμβάνει τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, ευθύνεται για σχεδόν το 2% των εκπομπών θερμοκηπίου παγκοσμίως.

Τον Απρίλιο του 2021, πολυεθνικές, συμπεριλαμβανομένων των Netflix, Microsoft και Boeing δημιούργησαν τη Sustainable Aviation Buyers Alliance (SABA). Με τις ηλεκτρικές πτήσεις με μπαταρία να περιορίζονται σε μικρές αποστάσεις έως και 150 μιλίων, η προώθηση του υδρογόνου έχει κυριαρχήσει στη ζήτηση.

Το πρόγραμμα ZEROe της Airbus, το οποίο στοχεύει στην ανάπτυξη του πρώτου εμπορικού αεροσκάφους μηδενικών εκπομπών στον κόσμο έως το 2035, βασίζεται σε τεχνολογίες υδρογόνου. Τέλος, η start-up ZeroAvia με έδρα τις ΗΠΑ πέτυχε την πρώτη πτήση στον κόσμο με υδρογόνο το 2020 με το έργο HyFlyer I. Η εταιρεία στοχεύει να έχει σκάφη 100 θέσεων που θα πετούν για περισσότερα από 1.000 μίλια έως το 2030.

Στο παρακάτω βίντεο των Financial Times εξηγούνται αναλυτικά και ενδεικτικά οι προκλήσεις του υδρογόνου σε πρακτικό επίπεδο προκειμένου να υιοθετηθεί





www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης