Ενέργεια

Ο «οδικός χάρτης» της συμφωνίας ΕΕ - Γερμανίας για τα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα μετά το 2035

Ο «οδικός χάρτης» της συμφωνίας ΕΕ - Γερμανίας για τα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα μετά το 2035
Η συμφωνία ανοίγει το δρόμο για τους υπουργούς των χωρών της ΕΕ να εγκρίνουν τελικά τον νόμο σταδιακής κατάργησης του 2035, για νέα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης την Τρίτη, επιτρέποντάς του να τεθεί σε ισχύ.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμφώνησε να προτείνει έναν «οδικό χάρτη» για την εξαίρεση των αυτοκινήτων που λειτουργούν με ηλεκτρονικά καύσιμα (βιοκαύσιμα) από τη σταδιακή κατάργηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από την ΕΕ το 2035, προκειμένου να επιλυθεί η διαμάχη με τη Γερμανία σχετικά με την κύρια πολιτική της Ευρώπης για το κλίμα και την κίνηση των αυτοκινήτων.
Το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας έχει μπλοκάρει εδώ και εβδομάδες τα σχέδια της Ευρωπαϊκής Ένωσης να απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 το 2035, απαιτώντας εξαίρεση για αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με βιοκαύσιμα.

Μια εικόνα του «χάρτη»

Ένα έγγραφο της Επιτροπής που έχει το Reuters στη διάθεσή του από τη Δευτέρα  27/3 έδειξε πώς,
- η ΕΕ σχεδιάζει να χορηγήσει αυτήν την εξαίρεση, στο πλαίσιο μιας συμφωνίας που συνήφθησαν μεταξύ Βερολίνου και Βρυξελλών αργά την Παρασκευή.
- Όταν οι χώρες της ΕΕ εγκρίνουν το νόμο σταδιακής κατάργησης του 2035, η Επιτροπή θα δημιουργήσει μια νέα κατηγορία οχημάτων της ΕΕ για αυτοκίνητα που μπορούν να κινούνται μόνο με καύσιμα ουδέτερα από εκπομπές άνθρακα.
- Στη συνέχεια, η Επιτροπή θα παρουσιάσει έναν άλλο κανονισμό που θα διευκρινίζει πώς αυτά τα αυτοκίνητα μπορούν να συμβάλουν στον στόχο του 2035, ανέφερε το έγγραφο.
- Αυτό θα λάβει τη μορφή ενός delegated act - ένα είδος νόμου που είναι δύσκολο να απορριφθεί από τις χώρες της ΕΕ και τους νομοθέτες.
- Ως πρόσθετη διαβεβαίωση προς τη Γερμανία, η Επιτροπή είπε ότι εάν αυτός ο νόμος απορριφθεί, θα «ακολουθήσει άλλη νομοθετική οδό» για να επιτρέψει την πώληση αυτοκινήτων με ηλεκτρονικό καύσιμο.

Βιοκαύσιμα 

Η συμφωνία ανοίγει το δρόμο για τους υπουργούς των χωρών της ΕΕ να εγκρίνουν τελικά τον νόμο σταδιακής κατάργησης του 2035, για νέα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης την Τρίτη, επιτρέποντάς του να τεθεί σε ισχύ.
Η Ιταλία, η οποία θέλει τα αυτοκίνητα που λειτουργούν με βιοκαύσιμα να εξαιρεθούν επίσης από τη σταδιακή κατάργηση του 2035, τη Δευτέρα προσπάθησε ανεπιτυχώς να μπλοκάρει την ψηφοφορία.

Τα βιοκαύσιμα παράγονται χρησιμοποιώντας ενώσεις CO2 και υδρογόνο με χαμηλές εκπομπές άνθρακα.
Τέτοια καύσιμα δεν παράγονται ακόμη σε κλίμακα, αλλά θεωρούνται από ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες ως ένας τρόπος για την παράταση της χρήσης κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Η ζήτηση της Γερμανίας υποστηρίχθηκε από τμήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας.

Η εξαίρεση επικρίνεται από ακτιβιστές για το κλίμα.

«Τα ηλεκτρονικά καύσιμα είναι μια δαπανηρή και μαζικά αναποτελεσματική εκτροπή από τον μετασχηματισμό στην ηλεκτρική που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες», δήλωσε η Julia Poliscanova, ανώτερη διευθύντρια στον όμιλο εκστρατειών Transport & Environment.

Η αντίθεση του Βερολίνου ήρθε την τελευταία στιγμή, παρόλο που οι χώρες της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είχαν συμφωνήσει πέρυσι σε μια συμφωνία για τον νόμο σταδιακής κατάργησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Αυτό ενόχλησε ορισμένους διπλωμάτες της ΕΕ που λένε ότι θα μπορούσε να ενθαρρύνει τις κυβερνήσεις να μπλοκάρουν άλλες προσεκτικά διαπραγματευμένες συμφωνίες για τις κλιματικές πολιτικές.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης